پخش مجموعه‎های "راه شیری"، "راه امین"، "اسلام در فضای مجازی"، "دُردَری"، دریافت جایزه از جشنواره فیلم زنان حراره، پخش مستندی از ویم وندرس و پوشش انتخابات مجلس در "دوربین هفت" از تازه‌ترین اخبار تلویزیون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احسان نیلی به عنوان مدیر جدید گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما و محسن کلاهدوز به سمت مدیر جدید پخش این شبکه معرفی شدند.

مجموعه داستانی "راه شیری" از ششم دی ماه به روی آنتن سیمای اردوی شبکه جهانی سحر رفت. ترجمه این مجموعه 28 قسمتی را حسین ذکی و مدیریت دوبله آن را امیر فرح خواه در سیمای اردوی شبکه سحر برعهده داشته و هنرمندانی همچون اظفر کاظمی، عباس راشد، فائزه زیدی، ناهید انوری، حسن زیدی، عظیم رضوی، حسن عباس زیدی، سید حسن زیدی، زهرا زیدی، انسیه درانی و شایسته درانی در دوبله آن حضور داشته‌اند.

این مجموعه به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی رسولی به بررسی زندگی نامه 9 نفر از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی ایران شامل حافظ، سعدی، زکریای رازی، شهریار، مولوی، ابوریحان بیرونی، سید حسن مدرس، شیخ بهایی و شهاب الدین سهروردی می‌پردازد و رضا کاشی، حسین احمدخانی و سارا توکلیان از جمله بازیگران آن هستند.

"راه شیری" در 28 قسمت 20 دقیقه‎ای برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه شده است.

* جایگاه ولی فقیه در "راه امین"

"راه امین" به تهیه کنندگی سید مهدی قریشی مستندی روایی سیاسی است که به موضوع پیوند عمیق مردم و رهبری در خلق حماسه 9 دی سال 1388 می‌پردازد. این مستند در پنج قسمت 20 دقیقه‎ای تولید شده و از چهارشنبه هفت دی روی آنتن شبکه خبر رفته است.

این مستند روایی، حکایت چند دانشجوی رشته فیلم سازی است که در یک گردش تفریحی، سوژه تحقیق دانشگاهی خود را می‎یابند و تصمیم به تولید مستندی در خصوص ولایت فقیه می‎گیرند.

پیشینه تاریخی و جایگاه ولایت فقیه در فقه سیاسی، اهمیت ولایت فقیه در ساختار حکومتی جمهوری اسلامی، نقش رهبری در هدایت و اداره نظام اسلامی و نیز مدیریت بی نظیر رهبری در اداره بحران‌ها و خنثی سازی توطئه‎ها و فتنه‎ها به خصوص فتنه سال 88، از جمله محورها و موضوعاتی است که در سلسله مباحث کارشناسی این مستند مورد بررسی قرار می‎گیرد و مخاطب را به اهمیت و نقش راهبری ولایت فقیه در نظام اسلامی آگاه می‌سازد.

* دیدار خواهران بسیج رسانه ملی با خانواده شهیده افضل

شهیده نسرین افضل از شهدای شاخص سازمان بسیج مستضعفین در سال 90 و نماد عفاف و جهاد زن مسلمان ایرانی است که به دست منافقان کوردل در کردستان به شهادت رسیده است.

خواهران بسیجی رسانه ملی در دیدار صمیمی با همسر و خواهر شهیده نسرین افضل حضور داشتند و این شهید والامقام را نماد بصیرت ملت انقلابی یافتند که از سن جوانی با روحی سرشار از پیوستگی به درگاه احدیت با حضور مؤثر در کمیته امداد سپاه و جهاد سازندگی با خدمت به محرومان روستایی، بیشترین قرب به پروردگار را برای خود کسب می‌کرد.

بهترین تصویربرداری فیلم زنان حراره از آن "پریشانی" شد

فیلم ویدئویی "پریشانی" به کارگردانی علی توکل نیا که در جشنواره بین المللی فیلم زنان حراره حضور داشت موفق شد جایزه بهترین تصویربرداری را از آن خود کند. این تله فیلم در ژانر وحشت و درام روانشناسانه روایت داستان زندگی زنی است که به خاطر بیماری‎اش، به خانه‌ای در حاشیه شهر نقل مکان می‎کند، ولی در آن خانه اتفاقاتی می‌افتد که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

مریلا زارعی، شهراد وثوقی و عسگر قدس از بازیگرانی هستند که مقابل دوربین حسین ملکی به ایفای نقش پرداختند. در جشنواره حراره فیلم‌هائی به کارگردانی زنان فیلمساز یا با موضوع زن به نمایش و داوری گذاشته شد."پریشانی" از تولیدات شبکه چهارم سیماست و اداره کل تأمین برنامه خارجی و رسانه بین الملل عرضه بین المللی آنها را برعهده دارد.

* پخش مستندی از ویم وندرس از شبکه مستند

علاقمندان به پشت صحنه آثار سینمایی جهان و آشنایی با زندگی کارگردانان مطرح سینما، می‌توانند جمعه این هفته شاهد مستند سینمایی "نیک" از شبکه مستند سیما باشند.

"نیک" نگاهی به زندگی و تلاش‌های نیکلاس ری برای ساخت فیلم‌هایش دارد و به کارگردانی نیکلاس ری و ویم وندرس در سال 1980ساخته شده است.

در این مستند نیکلاس ری ایده ساختن فیلمی را مطرح می‌کند. ویم وندرس به تدارک مقدمات ساختن این فیلم می‌پردازد. ساختن فیلم اصلی نا فرجام می‌ماند، اما از فیلمهای پشت صحنه اوایل آن زندگی نیکلاس ری فیلم مستندی ساخته می‌شود که امروز جمعه 9دی، ساعت 16، از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

مستند جذاب و علمی "حلقه آتش" با موضوع بررسی نظریه حلقه آتش و تاثیر آتشفشان‌های حلقه‌ای دنیا در به وجود آمدن و رشد قاره‌ها به روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

"حلقه آتش" با نگاهی به آتشفشان‌های اقیانوس آرام ، شیلی ، ایالات متحده امریکا ، ژاپن و فیلیپین ، حلقه‌های به هم پیوسته این آتش فشان‌ها را بررسی می‌کند و تاثیرات آن را بر کره زمین به تصویر می‌کشد.

این مستند جذاب که محصول شرکت فیلمسازی IMAX است به کارگردانی جورج کسی و تهیه کنندگی جورج کسی و پل ناورس ساخته شده است و امروز ساعت 17:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

* پخش "اسلام در فضای مجازی"

مجموعه برنامه "اسلام در فضای مجازی" روی آنتن سیمای انگلیسی شبکه سحر می‌رود.

محمد طیب تهیه کننده این برنامه گفت: مجموعه برنامه ترکیبی"اسلام در فضای مجازی" به کارگردانی سعید دریادل در 26 قسمت 25 دقیقه‌ای برای سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر تهیه شده است.

تهیه کننده "اسلام در فضای مجازی"، محور اصلی برنامه را انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مسلمانان سراسر دنیا اعم از ایرانیان مقیم خارج از کشور و مسلمانان شیعه و سنی سراسر جهان و همچنین مباحث اسلامی موجود در فضای مجازی ذکر و هدف از ساخت آن را چنین برشمرد: نمایش، ترویج و آموزش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی گوناگون صورت گرفته پیرامون اسلام در فضای مجازی به جوانان مستعد و گسترش اینگونه فعالیت‌ها و به تبع آن ایجاد اتحاد میان جوانان مسلمان سراسر جهان که از توانمندی‎های ویژه‌ای در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مختلف برخوردار هستند، از جمله اهداف اصلی این برنامه است.

* یافتن دُر زبان فارسی در "دُردَری"

مجموعه مستند "دُردَری" کاری از گروه علمی ،فرهنگی وهنری شبکه خبر به تهیه کنندگی فتح اله حداد است که از شبکه خبر به روی آنتن می‌رود.

این مجموعه در 20 قسمت 13 دقیقه‌ای به شاخصه‌های فرهنگی کشور تاجیکستان می‌پردازد و در صدد یافتن دُر گرانبهای زبان فارسی در آن کشور وتاثیرات آن بر فرهنگ وهنر آن سرزمین پس از فروپاشی کمونیست وجدا شدن این کشور از شوروی سابق است.

"دُر دَری" روزهای دوشنبه وچهارشنبه ساعت 17:45 از شبکه خبر پخش می‌شود.

مسابقه تلویزیونی "زوج برتر" به تهیه‌کنندگی حسین باقری با محوریت اصلاح الگوی مصرف روی آنتن شبکه آموزش می‌رود. باقری اعلام کرد از تاریخ 12 دی ماه ضبط این مسابقه تلویزیونی در مجموعه فرهنگی- تفریحی دشت بهشت آغاز خواهد شد.

وی افزود: این مسابقه با همکاری شرکت توانیر تولید می‌شود و محوریت اصلی آن اصلاح الگوی مصرف است زوج‌های شامل زیر 40 سل شامل همسر یا خواهر و برادر می‌توانند در آن شرکت کنند.

* انتخابات مجلس در "دوربین هفت"

تهیه‌کننده برنامه مستند گزارشی "دوربین هفت" شبکه آموزش از پوشش ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی در این برنامه خبر داد.

محمد خدادی با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: همزمان با آغاز ثبت نام انتخابات مجلس شورای پخش آیتم‌های ویژه انتخابات در برنامه "دوربین هفت" آغاز خواهد شد. با توجه به اهمیت انتخابات مجلس و نقشی که تصمیمات نمایندگان در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم کشور ایفا می‌کند در این برنامه در آیتم‌های مختلف به این موارد خواهیم پرداخت.

تهیه‌کننده برنامه مستند گزارشی "دوربین هفت" افزود: همچنین بررسی جایگاه مجلس شورای اسلامی و تاثیر تصمیمات نمایندگان در زندگی مردم از دیگر مواردی است که طی گفت‌وگو با مردم،کارشناسان سیاسی و نمایندگان مجلس به صورت دوره‌ای و چندین آیتم در هفته به آن خواهیم پرداخت.

برنامه مستند گزارشی "دوربین هفت" روزانه در پنج نوبت به مدت هفت دقیقه روی آنتن شبکه آموزش می‌رود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار