براساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی، شركت سهامی پتروشیمی بندر امام (ره) به عنوان صادركننده برتر محصولات غیرنفتی در كشور انتخاب شد.

به گزارش سرويس اقتصاي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شركت سهامی پتروشیمی بندر امام (ره)، "محمدحسین ظریفكار فرد" مدیر عامل این شركت با اعلام این خبر افزود: این شركت با فروش یك میلیارد و 513 میلیون و 188 هزار دلار در سال گذشته به عنوان رتبه اول صادركننده محصولات در كشور شناخته شد.

وي ادامه داد: در حالی موفق به كسب این موفقیت شده ایم كه به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال جهاد اقتصادی نام گرفته است و كسب این رتبه با برنامه ریزی و اقدامات شبانه روزی كاركنانی است كه با عشق، علاقه، دانش محوری، مهارت و تجربه و مهمتر از همه از خودگذشتگی در كنار تأسیساتی كه از خطرات بالقوه زیادی برخوردار هستند، كار می كنند.

ظريفكار فرد افزود: شركت سهامی پتروشیمی بندر امام (ره) دارای تنوع تولید بیش از 30 نوع محصولات شیمیایی، پتروشیمیایی و گازی در كشور است و بخش قابل توجهی از محصولات این شركت با توجه به كیفیت بالا و داشتن استانداردهای جهانی به كشورهای مختلف دنیا صادر می شود .

به گفته وی سهم شركت سهامی پتروشیمی بندر امام (ره) در صادرات شركت ملی صنایع پتروشیمی بیش از 17 درصد است. محصولات صادراتی این مجتمع گاز مایع، مواد پتروشیمیایی شامل پنتان پلاس، بوتان، پروپان، پروپیلن، بنزین پیرولیز، مخلوط زایلین ها، پارازایلین،اتیلن، بنزن و همچنین محصولات صادراتی جامد شامل پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبك و پلی وینیل كلراید است.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت كه صادرات در صنعت پتروشیمی با دیگر صنایع تفاوت عمده ای دارد، زیرا در صنعت پتروشیمی قبل از تولید محصول، باید فرآیندهای مدیریتی، تكنولوژی و .... در نظر گرفته شود تا محصولات در یك استاندارد جهانی تولید و صادر گردد .

ظریفكارفرد خاطر نشان كرد: ارزش صادرات شركت پتروشیمی بندر امام (ره) تا پایان دی ماه سال جاری یك میلیارد و 266 میلیون دلار بود و ارزش ریالی آن بالغ بر 2 میلیارد و 543 میلیون و 918 هزار ریال است و توانسته ایم با این حجم صادرات 49 درصد سهم صادرات غیر نفتی كل كشور را به خود اختصاص دهیم.

وی افزود: در گذشته، واحد آروماتیك 230 هزار تن بنزن تولید و بخش عمده ای از این محصول صادر می شد اما به دلیل نیاز كشور جهت جلوگیری از واردات بنزین تصمیم به توقف صادرات بنزن گرفتیم و با ایجاد تغییراتی در واحد آروماتیك توانستیم بخش قابل ملاحظه ای از میزان تولید بنزین كشور را برعهده گیریم. با اضافه نمودن صادرات بنزن حجم صادرات مجتمع افزایش چشمگیری خواهد یافت.

این مجتمع به عنوان اولین شركت ایرانی دارنده گواهینامه پنج ستاره در مقیاس شركت های بزرگ از بنیاد مدیریت كیفیت اروپا (EFQM )، دارنده گواهینامه سیستم مدیریت كیفیت است و استفاده از تكنولوژی های روز و نیروی انسانی متخصص و كارآمد و به كارگیری روش های مدیریتی نوین از عوامل موفقیت این شركت است .

شركت سهامی پتروشیمی بندر امام (ره) در راستای سیاست های كلی توسعه صنعت پتروشیمی در سال 1352 با هدف تولید محصولات پتروشیمیایی و نیز صدور الفین ها، پلی الفین ها، آروماتیك و سایر فرآورده های پتروشیمی تاسیس شد. /ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار