يكي از علل بنيادين ضعف موسيقي كلاسيك،فقدان مطلق دغدغه هاي روحي خالقان آثار است.

اردلان كامكار،آهنگساز در گفتگو با خبرنگار بخش موسيقي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:عدم توجه به موسيقي كلاسيك و سخت گيري هايي كه در قانونگذاري ها براي اين شاخه از موسيقي گذاشته شده است باعث شده تا نوازنده موسيقي سنتي تبديل به نوازنده ضد موسيقي سنتي،‌وطني شود و به نواختن سازهاي ديگر روي اورد.

اين آهنگساز در ادامه گفت:قانونگذاري هاي سخت براي موسيقي سنتي باعث مي شود تا كمتر مورد توجه و اهميت قرار گيرد و هم اكنون گرفتن مجوز براي موسيقي پاپ به مراتب راحت تر از موسيقي سنتي شده است و اجرا پردردسر كنسرت موسيقي سنتي باعث شده تا موسيقي پاپ در اجرا پيشي بگيرد.

كامكار خاطرنشان كرد:مخاطبان فرهيخته موسيقي سنتي در مقايسه با موسيقي هاي پاپ امروزي بايد اين موسيقي را با شنيدن زنده نگهدارد،‌هرچند كه كنسرتهاي اين موسيقي كم اجرا مي شود،‌اما با شيندن لوح فشرده موسيقي سنتي مي توان باعث احياي اين موسيقي شد.

اين آهنگساز تاكيد كرد:رشد موسيقي سنتي ايران را مي توان با ورود استادان بين المللي هموار كرد؛زيرا آشنايي شاگردان با موسيقي سنتي كشورهاي همسايه مثل روسيه،‌مجارستان،‌مي تواند باعث خلق آثار سنتي جديد شود.بعد از مدتي شاگردها تبديل به معلم هاي حرفه اي موسيقي سنتي مي شوند تا زمينه هاي رشدو بالندگي موسيقي اصيل ايراني و ترويج ان فراهم شود./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار