وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تاكيد بر بيمه تكميلي هنرمندان در سال جديد خبر از هديه ويژه براي روزنامه نگاران پيش از نوروز 91 داد.

سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:امروز طي جلسه اي دوستانه تفاهم نامه اي با بيمه ايران انجام شد تا ما تمامي كارهاي مربوط به بيمه را در يك جا متمركز كنيم؛يعني فقط بيمه ايران طرف قرارداد ما باشد،‌تا بتوانيم براي كاركنان وزارت ارشاد و تمامي اهالي فرهنگ و هنر خدمات بيشتر را با هزينه هاي اندكي ارائه كنيم.

وي ادامه داد:تاكيد ما بر روي بيمه تكميلي است كه از مدتها پيش آغاز شده و امروز تنوع خدمات ما از 9 مورد به 15 مورد ارتقا پيدا كرده و اين نگراني كه گاهي اوقات در مورد پيشكسوتان وجود داشته و گاهي برخي از اين عزيزان در بيمارستان بستري مي شوند؛ديگر بابت هزينه هاي درمان آنها مشكلي وجود نداشته باشد و خيال آنها از اين بابت آسوده شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به فعاليت صندوق حمايت از هنرمندان اشاره كرد و اظهار داشت:خوشبختانه استقبال خوبي در اين زمينه صورت گرفته و صندوق حمايت از نويسندگان روزنامه نگاران و هنرمندان نيز در اين راستا فعال است و هزاران نفر را تاكنون تحت پوشش بيمه قرار داده است.

وي تاكيد كرد:علاوه بر آن بيمه تامين اجتماعي بخشي از اين هزينه ها را برعهده گرفته كه بيمه تكميلي اين نگراني را به طور كامل برطرف مي كند.

وي با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب گفت:به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامي وقتي فردي بيمار است نگراني اش بايد فقط برطف كردن ان باشد و ديگر نبايد نگران هزينه هاي درمان باشد از اين جهت نيز كارهاي بسيار موثري انجام شده است.

حسيني بيان كرد:به طور مثال در مورد كاركنان حدود 30 درصد هزينه اي كه به بيمه پرداخت مي كردند كاهش پيدا كرده،‌اما خدماتي كه امروز دريافت مي كنند؛ 20 درصد افزايش پيدا كرده است كه اين موضوع به دليل بحث تمركزي است كه انجام شده و دوستان بيمه ايران نيز همكاري خوبي با ما انجام دادند تا ما خدمات گسترده اي را به هنرمندان ارائه دهيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان درخصوص هديه ويژه خبرنگاران كه چندي پيش رئيس جمهور وعده آن را داده بود،اظهار داشت:رئيس جمهور در اين خصوص قول هايي داده كه نهايي شده و من نيز پيگير اين جريان هستم و عيدي خوبي براي روزنامه نگاران در نظر گرفته شده است كه پيش از سال جديد به آنها تقديم خواهد شد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.