از مجموع 100 درصد درآمد مالياتي كشور 45 درصد آن به صورت الكترونيكي اخذ شده است.

علي عسكري رئيس سازمان امور مالياتي كشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: 55 درصد مابقي درآمدهاي مالياتي كشور اعم از ماليت هاي عمومي و ماليات بر ارزش افزوده به صورت دستي اخذ شده و در مجموع 98 درصد ماليات بر ارزش افزوده به صورت الكترونيكي و 2 درصد باقي مانده به روش دستي دريافت شده است.
**ماليات واحدهاي مسكوني خالي از سكنه
رئيس سازمان امور مالياتي درباره اخذ ماليات از واحدهاي مسكوني خالي از سكنه گفت: براساس پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي كه در گذشته مطرح شده بود قرار شد كه لايحه اي در خصوص اخذ ماليات از واحدهاي خالي از سكنه تهيه شود كه تاكنون هيچ دستوري به سازمان امور مالياتي كشور ابلاغ نشده است.
** مشكل ماليات پارچه فروشان حل شدعلي عسكري درباره مشكل ماليات پارچه فروشان گفت: بخش عمده مشكل پارچه فروشان در خصوص اجراي ماليات بر ارزش افزوده حل شده تنها تعداد كمي از خرده فروشان پارچه باقي مانده اند كه با برگزاري كلاس هاي مربوط به آموزش نحوه اجراي ماليات بر ارزش افزوده اين مشكل نيز به زودي حل خواهد شد.
**بدهي مالياتي گروه آريا
وي درباره بحث پرونده بدهي مالياتي گروه آريا به سازمان امور مالياتي عنوان كرد: اين موضوع از طريق قوه قضائيه در حال پيگيري است و هنوز آمار مستند و نهايي در خصوص ميزان بدهي مالياتي اين گروه به دست نيامده است./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار