تفاهمنامه همکاری‌های ساخت قطعات ویژه پلیمری با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، این تفاهمنامه به منظور بومی‌سازی ساخت مواد و فناوری‌های مورد نیاز صنایع نفت و ضرورت خودکفایی صنعت نفت در ساخت و تامین قطعات ویژه پلیمری وارداتی مورد مصرف در صنعت حفاری، واحدهای بهره برداری، تاسیسات سطح‌الارضی و مراحل مختلف اکتشاف، استخراج، تولید، انتقال و توزیع میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

هدف از امضای این تفاهمنامه اعتماد به فناوران داخلی به منظور انتقال دانش فنی و تولید فناوری، گسترش و توسعه صنایع جانبی و پایین دستی، ارتقای توان فنی متخصصان و بهره‌گیری حداکثری از پتانسیل و ظرفیت پژوهشی موجود به منظور توسعه و اعتلای صنعت نفت عنوان شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان اینکه تامین کالا و تجهیزات ۷۰ درصد نیاز هر پروژه را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این شرکت برای رسیدن به تولید پایدار، نیازمند اجرای پروژه و ساخت داخلی قطعات مورد نیاز پروژه‌های نفت و گاز است.

هرمز قلاوند به سفارش ساخت ۷ هزار قطعه مورد مصرف در صنایع نفت و گاز از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: این در حالی است که سفارش ساخت در طی ۱۰ سال گذشته حدود ۳ هزار قطعه بوده است.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان پشتوانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از این پس می‌تواند در زمینه ساخت قطعات ویژه پلیمری و نانوکامپوزیت‌ها حامی مناطق نفت‌خیز باشد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.