فرمان ماشین زیر دستهایشان به سرعت می چرخد و چشمانشان به خیابانهای شلوغ و پر ترافیک تا شاید مسافری را که در پی رسیدن به مقصد است بیابند، اما نه هر مسافری تنها به دنبال مسافرانی از جنس خودشان می گردند، بانوانی که خسته کارند و شب هنگام با رسیدن به خانه باید شغل دیگری که خانه داری و رسیدن به وضعیت خانواده است را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تاکسی بی سیم بانوان چند سالی پیس به پایتخت نشینان معرفی شد و از آن پس رانندگان مونث برای خدمات رسانی به مسافران به خیابانها آمدند.
از همان ابتدا نگاههای گوناگون و متفاوتی به آنان می شد بعضی از آنان به عنوان زنانی شجاع و با اعتماد به نفس یاد می کردند و بعضی که اکثریت مردان را شامل می شد بر این باور بودند که این کار تنها برای این صورت گرفته تا باز هم از تفاوت زن و مرد گفته شود و عده ای فرصت یابند بانگ برآوردند که زن ها نیز می توانند مانند مردان کار سخت کنند، شعاری که از نظر این قشر بیهوده است.
اما این گروه دوم هیچ گاه فکر نکردند که این زنان سرپرستان خانواده ای هستند که باید با این کار خرج یک خانواده را بدهند، بعضی هایشان کار می کنند تا فرزندانشان بتوانند با آرامش بزرگ شوند و برای خود در این جامعه کسی شوند و بعضی کار می کنند تا به پدر و مادر کهنسال خود کمک کنند.
*تاکسی بانوان برای بانوان
البته تاکسی بی سیم در کنار قصه غم انگیز گاهی ماجرا جویانه رانندگان آن، محسناتی هم دارد یکی از این محسنات سوار کردن تنها خانم ها و دختران جوان است.
تعداد زیادی از زنان و دختران این جامعه و این کلان شهر بزرگ از سوار شدن در ماشینی که راننده آن یک اقاست می هراسند، دلایل منطقی نیز برای این کار دارند، برای مثال اکثریت آنان به آمار بالای جرم و جنایاتی که با عنوان راننده مسافر کش صورت گرفته اشاره می کنند و یا از معذب بودن در نشستن کنار یک جنس مخالف می گویند البته این گفته ها به این معنا نیست که مردان جامعه ما غیر قابل اعتمادند بلکه برعکس،ولی در همه جا بدی هم در کنار خوبی زندگی می کند با آمدن تاکسی بی سیم بانوان آرامش کم کم به این زنان و دختران بازگشت و اکنون با نگرانی کمتر روانه مقصدشان می شودند.
*چرا کمیت این تاکسی ها مد نظر گرفته نشده
در کنار کمکی که این تاکسی ها به بانوان جامعه می کنند و کمک خرجی نیز برای رانندگان خانم آن ها به وجود آمده و در معیشت خانواده شان سهمی داشته است ولی تعداد کم این تاکسی ها به وضوح در شهر دیده می شود و مسافرانی که تنها حاضرند سوار این تاکسی ها شوند باید دقایق طولانی در خیابان های شلوغ بایستند تا بالاخره یکی از این تاکسی ها را ببینند بالاخره از سر و صدای خیابان تهران نجات یابند این واقعیت کاملا مشهود است که تعداد تاکسی بانوان از تاکسی های زرد و سبز معمولی کمتر است و تفاوتهای دیگری نیز دارد، کرایه تاکسی بانوان از دیگر تاکسی ها بالاتر است، هم چنین گشت مخصوصی دارند که نحوه سرویس دهی به مسافران را تحت نظر دارد.
*یونیفرم یکسان برای منظم سازی
یکی از بهترین کارهایی که در مورد تاکسی بانوان صورت گرفته است، یکسان لباس پوشیدن آنان و ملزم بودنشان در استفاده از یونیفرم مخصوص است که نظم خاصی به این ناوگان 300 دستگاهی می دهد.
در حال حاظر شماره تماس با تاکسی بانوان که 1821 می باشد به دلیل مشکلات مخابراتی قادر به پاسخگویی به مسافران نیست ولی تا حل این مشکل مسئولان تاکسی بی سیم بانوان شماره تلفن 20102020 را با 15 خط در اختیار زنان و دختران جامعه قرار داده تا بتوانند هم چنان در خدمت رسانی خود مداومت داشته باشند./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار