سارق ماشين‌هاي مدل بالاي شمال شهر تهران كه ناامني بين مردم به وجود آورده بود به حبس و شلاق محكوم شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، چندي پيش مردي به پليس خبر داد كه خودروي مدل بالايش از پاركينگ خانه به سرقت رفته است. او گفت پارکينگ خانه اش به سيستم ضد سرقت مجهز بوده اما سارقان توانسته اند خودروي او را بدزدند. چند روز بعد گزارش مشابه ديگري به پليس رسيد و شهروندي به ماموران اطلاع داد ماشين مدل بالاي او هم به سرقت رفته است. شيوه سرقت اين ماشين نيز درست مثل سرقت قبلي بود، بنابراين پليس متوجه شد سارق فردي كاملا حرفه‌اي است و به گونه‌اي دست به سرقت مي‌زند كه هيچ اثري از وي باقي نماند.
در حالي كه تحقيقات پليس در اين باره ادامه داشت، چند خودروي مدل بالاي ديگر نيز به همين شيوه سرقت شد، تا اين‌كه مدتي بعد ماموران حين گشت زني به سرنشينان يک خودرو مشکوک شدند و با متوقف کردن آن پي بردند مرد مظنون همان سارقخودرو هاي مدل بالاي پايتخت است. به اين ترتيب وي بنام وحيد به پليس آگاهي منتقل شد تا تحت بازجويي هاي فني قرار گيرد.
وحيد در اعترافاتش‌ گفت:‌ شيوه كارم اين بود كه زنگ يكي از واحد‌ها را مي‌زدم و مدعي مي‌شدم ميهمان يكي ديگر از اهالي ساختمان هستم، بعد در پاركينگ خودروي مدل بالايي را شناسايي مي کردم و از روي قفل آن قالب مي‌گرفتم و چند روز بعد در حالي که سوئيچ خودرو را ساخته بودم دوباره وارد آنجا مي‌شدم و ماشين را سرقت مي‌کردم.
وي ادامه داد: هر كدام از خودرو‌هايي را كه به سرقت مي‌بردم مدتي سوار مي‌شدم، مسافركشي مي‌كردم و سپس آن را در گوشه‌اي از خيابان‌ رها مي‌كردم و سپس سراغ ماشين بعدي مي‌رفتم. اين مرد اعتراف کرد تا به حال 8‌‌ دستگاه خودروي مدل بالا را به اين شيوه سرقت کرده است.
در پي تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست پرونده به مجتمع قضايي بعثت فرستاده شد. متهم در جلسه محاكمه نيز به سرقت اعتراف كرد و پس از محاكمه از سوي قاضي به حبس و شلاق و رد مال محكوم شد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.