عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: برای ترسیم پرستاری کشور در آینده پرستاری ایران باید به سمت پرستاری بالینی حرکت کند، بنابراین آموزش پرستاران باید به سمتی باشد که فارغ التحصیلان پرستاری افرادی با کفایت و صلاحیت در حوزه مراقبت بر بالین بیمار باشند.



به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران، عباس حیدری در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: البته این بدان معنا نیست که هم اکنون آموزش پرستاری ایران به این سمت نیست اما باید کوشید تا شرایط و جایگاه واقعی پرستار در تیم سلامت فراهم شود و نقش پرستار در این تیم تعریف شده باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: پرستاران نقش های متعدد 8 گانه ای دارند که از آن جمله می توان به نقش مراقبتی، حمایتی، هماهنگی و... اشاره کرد اما آنچه هم اکنون بیش از همه به آن توجه دارند نقش مراقبتی پرستار است و از نقش پرستار در جامعه نیز غافل مانده اند.

وی با بیان به اینکه هم اکنون مشکل چندانی در آموزش دانشجویان پرستاری وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر در کشور پرستاران تا آخرین رده تحصیلات آکادمیک آموزش می بینند و سالیانه 50 دکترای پرستاری فارغ التحصیل می شوند .یا اینکه در رشته های مختلف در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند که تاکنون 5 تا 6 رشته تعریف شده است.

حیدری با اشاره به تربیت نیروهای زیاد پرستار متخصص گفت: البته از اقدامات آینده DNP یا تربیت دکترای پرستاری بالینی است هم اکنون دکترای پرستاری تخصصی PhD بیشتر با جنبه آکادمیک، تدریس و تحقیق تربیت می شوند اما در DNP پرستار برای بالین تربیت می شوند از این رو تربیت پرستار بالینی باید یکی از اهداف آینده باشد./ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار