نکات شیرین و مهم در مورد شیرینی های عید

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران يکي از اقلام هميشگي خريد نوروز شيريني است. شيريني عيد به طور معمول بايد داراي دو ويژگي اصلي باشد:يکي اينکه ماندگاري طولاني داشته باشد چون لازم است دو تا سه هفته سالم و تازه باقي بماند (به همين دليل است که مردم براي خريد شيريني عيدشان بيشتر سراغ شيرينيهاي خشک ميروند و توليد شيريني خشک در قنادي ها به 75 درصد کل توليدات شيريني شان مي رسد) و دومين ويژگي شيريني مناسب براي عيد، ارزاني و سبکي آن است؛ چون تعداد زيادي مهمان در عيد نوروز به يک خانه رفت و آمد ميکنند و صرفه با شيريني هاي سبک و کوچک است که با خريد يک کيلوگرم از آنها بتوان از تعداد بيشتري مهمان پذيرايي کرد.

پيشنهادهايي براي خريد شيريني عيد

براي خريد شيريني عيد اول تصميم بگيريد چه نوع شيريني را دوست داريد و به ذايقه مهمانان تان هم خوش مي آيد. از طرف ديگر، بايد بدانيد که چه شيريني هايي در بازار موجود است و مهمتر از همه بودجهاي که براي خريد شيريني عيد در نظر گرفتهايد، چه قدر است. به طور کلي ميتوانيد شيريني هاي عيدتان را از يکي از گروههاي زير و يا مخلوطي از آنها انتخاب کنيد:

شيريني هاي سنتي: باقلوا، قطاب، پشمک، لوزپسته، لوزبادام، لوزنارگيل، کيک يزدي، نان برنجي، نان نارگيلي، حاجي بادام، سوهان آردي، سوهان عسلي، سوهان خاني، نان نخودچي، پا درازي، کلمپه، باسلوق، زبان، پاپيوني، نان خرمايي کرمانشاهي و کلوچه خرمايی

شيريني هاي فانتزي: گل محمدي (دانمارکي)، ناپلئوني، تارتها، پايسيب و مافين شکلاتي

 

شکلاتها و آبنباتها: شکلاتهاي فلهاي و يا تختهاي، استاندارد و قابل اطمينان نيستند. اگر ميخواهيد شکلات و آبنبات را براي عيد بخريد، به سراغ انواع بسته بندي شده برويد که علامت استاندارد و پروانه ساخت داشته باشند. مارکهاي معتبر و شناخته شده شکلات و آبنبات بهترين انتخابها هستند. به عقيده کارشناسان تغذيه شکلات‏هاي مغزدار به دليل حجم کمتر شکلات و وجود مغزها و دانه‏هاي روغني انتخاب مناسب‏تري هستند.

 


نگهداري شيريني
گاهي وقتي براي عيدديدني ميرويد، شيريني هاي خشک يا تر روي ميز پذيرايي ساعتها به حال خود رها ميشوند و گرد و غبار و يا حتي حشرات روي آنها مي نشيند و شيرينيها را آلوده ميکند. براي رفع اين مشکل، ورقههاي شفاف پلاستيکي در بازار است که ميتوانيد چند متر بخريد و روي شيرينيها را با آن بپوشيد. با اين کار هم شيريني‏ها تميز و تازه‏تر مي‏مانند و هم ظرف شيريني زيباتر به نظر مي‏رسد./ف
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار