در حالیکه آزادراه خرم آباد - پل زال لقب گرانترین عوارضی کشور را یدک می کشد اما به گفته رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان هم اکنون تنها 30 درصد رانندگان از این آزادراه عبور می کنند.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛نرخ بالای عوارض در نظر گرفته شده برای آزادراه خرم آباد - پل زال موجب نگرانی برخی از رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین این مسیر شده به طوریکه آنها معتقدند که با افتتاح این آزادراه رکورد اخذ عوارض در کشور شکسته شده است.

برخی از رانندگان و مسافران محور خرم آباد به جنوب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال، اظهار داشتند: این میزان عوارض در مقایسه با دیگر آزادراههای کشور رقم بسیار بالایی است.

نرخ بالای عوارض، رانندگان را از تردد در خرم زال منصرف می کند

یک راننده کامیون در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد عنوان کرد: با توجه به نرخهای اعلام شده میزان عوارض در این محور برای وسایل باری که به صورت مستمر در حال تردد هستند بسیار سنگین تمام می شود.

وی خواستار توجه ویژه دولت برای کاهش نرخ عوارض در این مسیر شد و بیان داشت: آزادراه خرم آباد - پل زال یکی از مهمترین محورهای کشور است که می تواند نقش زیادی در کاهش تصادفات داشته باشد.

یک راننده خودروسواری نیز با اشاره به نرخ پنج هزار تومانی عوارض در این محور بیان داشت: بهره برداری از آزادراه موجب خوشحالی راننده های فعال در این مسیر شده ولی به نظر می رسد با توجه به نرخ بالای عوارض برخی از رانندگان از استفاده از این مسیر صرف نظر کنند.

وی با یادآوری اینکه روزانه چندین بار در این محور تردد می کند، افزود: عوارض در نظر گرفته شده برای آزادراه خرم آباد - پل زال در قیاس با دیگر آزادراههای کشور بسیار بالاتر است.

جاده قدیم خرم آباد - اندیمشک از خطرناک ترین محورهای لرستان

این شهروند خرم آبادی با اشاره به اینکه جاده قدیمی خرم آباد به سمت جنوب یکی از پرمخاطره ترین جاده های کشور و لرستان است، افزود: با افتتاح آزادراه خرم آباد - پل زال به عنوان مسیری ایمن باید شرایط برای استفاده مردم و رانندگان تسهیل شود.

این در حالیست که با وجود گلایه های مکرر رانندگان نرخ عوارض در آزاد راه خرم آباد - پل زال تغییر پیدا نکرد تا علی رغم هزینه میلیاردی انجام شده برای این آزادراه رانندگان از این محور استقبال چندانی نداشته باشند.

نرخ های عوارض در آزادراه خرم آباد - پل زال

پیش از این مجری طرح آزادراه خرم آباد - پل زال   گفته بود که رقم عوارض دریافتی در این آزاد راه در جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت دارایی، وزارت راه و مجری پروژه تعیین شده است.

فرخ هاشم زاده با بیان اینکه این رقم به گونه ای تعیین می شود که اعتبار صرف شده برای آزادراه در مدت زمان 25 سال برگشت داده شود، ادامه داد: مطابق نرخهای تعیین شده میزان عوارض برای خودروهای سواری پنج هزار تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ عوارض برای وانت و مینی بوس 10 هزار تومان، برای اتوبوس و کامیون دو محوره 12 هزار تومان، برای کامیون سه محوره 16 هزار تومان و برای تریلی 20 هزار تومان تعیین شده است.

خرم آباد - پل زال گرانترین عوارضی کشور

این سخنان در حالی مطرح می شود که با بهره برداری از آزادراه خرم آباد - پل زال این مسیر لقب گرانترین عوارضی کشور را در اختیار خواهد گرفت.

این در حالیست که پیش از این شاید آزادراه اهواز - بندر امام خمینی(ره) با دریافت هزار تومان عوارض برای خودروهای سواری و پنج هزار تومان برای خودروهای دیگر به عنوان گرانترین عوارضی کشور شناخته شده بود که با افتتاح آزادراه خرم آباد - پل زال این رکورد شکسته شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی استان لرستان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد با اشاره به روند تردد از آزاد راه خرم آباد - پل زال نیز عنوان کرد: در حال حاضر تنها 30 درصد رانندگان از این آزاد راه عبور می کنند.

عمده رانندگان همچنان از محور قدیم خرم آباد - اندیمشک استفاده می کنند

سرهنگ تزار ادامه داد: این در حالیست که که در حال حاضر بیش از 60 درصد رانندگان استان لرستان از محور قدیم خرم آباد - اندیمشک استفاده می کنند.

وی یکی از دلایل عدم عبور و مرور رانندگان از آزاد راه خرم آباد - پل زال را دریافت عوارضی بالا در این آزاد راه دانست و بیان داشت: این امر موجب شده که مردم کمتر از این آزاد راه استقبال کنند.

به هر حال هر چند کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و ایمنی در تردد فاکتورهایی است که رانندگان را برای استفاده از آزادراه خرم آباد - پل زال مشتاق می کند ولی وضعیت عوارض این آزادراه در استقبال رانندگان از این مسیر تاثیر زیادی گذاشته است.

آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 کیلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور با صرف اعتباری بالغ بر 750میلیارد تومان با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی احداث شده است./س

 


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.