نماينده كشورمان در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌اي به رييس دوره‌اي شوراي امنيت با رد اتهامات بي‌اساس صهيونيست‌ها مبني بر دخالت ايران در بمب‌گذاري‌هاي هند، پاكستان و تايلند، نسبت به مصونيت اين رژيم نامشروع در تداوم اقدامات جنايتكارانه هشدار داد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به کودجو منان رئیس دوره ای شورای امنیت این سازمان که رونوشت آن برای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ارسال شده است، انتساب حوادث تروریستی در کشورهای تایلند ،هند ،گرجستان و آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد و بی اساس دانست و نسبت به تداوم مصونیت رژیم صهیونیستی برای تداوم جنایتها هشدار داد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با هدف تحریف واقعیتها ،اتهامات بی اساس کنونی را علیه کشورمان در حوادث تروریستی اخیر مطرح کرد . در حالیکه جمهوری اسلامی ایران سابقه روشنی در محکوم نمودن اقدامات تروریستی دارد و همواره قربانی تروریسم بویژه ترور دانشمندان هسته ای خود بوده است و براساس مدارک وشواهد قطعی موجود ازجمله اعترافات افرادی که در اقدامات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای دست داشته اند ،رژیم صهیونیستی طراحی و هدایت این ترور ها را بر عهده داشته و نسبت به آموزش و پشتیبانی تروریستها اقدام کرده است . مقامات رژیم صهیونیستی نیز این حقیقت را کتمان نکرده‌اند که ترور دانشمندان هسته‌ای بخشی از تلاشهای آنها برای مختل کردن برنامه هسته ای ایران بوده است.

خزاعي متذکر شد: براساس مدارك و شواهد قطعي موجود از جمله اعترافات افرادي كه در اقدامات تروريستي عليه دانشمندان هسته‌يي دست داشته‌اند، رژيم صهيونيستي طراحي و هدايت اين ترورها را بر عهده داشته و نسبت به آموزش و پشتيباني تروريست‌ها اقدام كرده است.

وي خاطرنشان کرد: مقامات رژيم صهيونيستي نيز اين حقيقت را كتمان نكرده‌اند كه ترور دانشمندان هسته‌يي بخشي از تلاش‌هاي آن‌ها براي مختل كردن برنامه هسته‌اي ايران است.

خزاعي اين گونه اقدامات و ساير اعمال خشونت‌آميز رژيم صهيونيستي را بخشي از بازي جنگ‌طلبانه اين رژيم عليه ايران دانست و تصريح كرد: رژيم صهيونيستي عمليات گسترده‌اي شامل اقدامات مخفيانه، جنگ رايانه‌يي، عمليات رواني، ترور دانشمندان هسته‌اي و تهديد به اقدام نظامي عليه ايران را اجرا كرده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود:رژیم صهیونیستی در اقدامات تروریستی خود وتلاش برای طراحی ترورهای پنهانی از شیوه به اصطلاح « عملیات پرچم دروغین» استفاده می کند که در واقع اقدامات خود را به دیگران منتسب مینماید ،همچنانکه در 19 ژانویه 2010 اقدام تروریستی از سوی این رژیم در دوبی صورت گرفت،در حالیکه رژیم صهیونیستی با جعل اسناد مسافرتی کشورهای دوست خود به این اقدام مبادرت ورزید.

محمد خزاعی تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی در مورد جنایتهائی که در تاریخ کوتاه تشکیل خود مرتکب شده و اولین و مهمترین آن اشغال سرزمینهای سایر مردمان می باشد مجبور به پاسخگوئی گردیده بود ، بدون شک ما امروز شاهد دیگر اقدامات بیرحمانه از سوی این رژیم نبودیم .

خزاعي يادآور شد: اين جنايت‌ها نه تنها ماهيت تهاجمي و جنگ‌طلبانه‌ي رژيم اسراييل را به نمايش مي‌گذارد، بلكه نقض فاحش قوانين بين‌المللي و بيش از آن نقض اصول اساسي منشور سازمان ملل متحد است و نيازمند پاسخي شفاف و قاطعانه از جانب سازمان ملل متحد و به ويژه شوراي امنيت است.

نماينده دايم ايران در سازمان ملل با اظهار تاسف از سكوت شوراي امنيت درباره محكوم كردن ترور دانشمندان هسته‌يي ايران به دليل مخالفت چهار كشور آمريكا، انگلستان، فرانسه و آلمان، نبود برخورد قاطع با اين گونه اقدامات تروريستي را دليل ديگري بر جسور شدن رژيم صهيونيستي در طراحي اين گونه توطئه‌ها دانست و تاكيد كرد: اكنون زمان آن رسيده كه جامعه جهاني و شوراي امنيت سازمان ملل متحد از رژيم صهيونيستي بخواهند كه به جاي انتشار بيانيه‌ها و نامه‌ها و متهم كردن ديگران، اقدامات غيرقانوني از جمله ترورهاي مخفيانه و تهديد به استفاده از نيروي نظامي عليه اعضاي سازمان ملل متحد را فورا متوقف كرده و با صداي رسا و قوي رويه‌ها و سياست‌هاي غيرقانوني و جنايتكارانه شامل اعمال تروريستي عليه ديگر مردمان را محكوم كند./پ2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار