يك شاعر:

جوشش ادبيات فارسي يكي از دلايل بيداري اسلامي است

احد ده بزرگي گفت: بيداري اسلامي كه امروزه چون موجي تمامي مناطق جهان را در برگرفته، نتيجه صدور انقلاب اسلامي ايران به ساير كشورها و جوشش ادبيات فارسي است.

احد ده بزرگي، شاعر در گفتگو با

خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران

با اشاره به اينكه شعر، ريشه رويش ايرانيان است، افزود: ضرورت شعر به حدي بوده كه رهبر معظم انقلاب اسلامي، برنامه هاي مشخصي را براي شاعران، انجمن هاي شعر و ادبيات، اختصاص داده اند.

وي ادبيات فارسي را حيثيت ايرانيان دانست و گفت: ادبيات، پشتوانه انقلاب اسلامي بوده و در صورت بي توجهي ما به تقويت آن، ايرانيان هيچ چيزي نخواهند داشت.

اين شاعر به هويت فرهنگي انقلاب اسلامي اشاره كرده و اظهار داشت: برگزاري جشنواره هايي چون جشنواره شعر فجر، حركت آفرين هستند.

ده بزرگي با اشاره به سختي از امام خميني(ره) با مضمون آنكه "ما، انقلابمان را صادر مي كنيم"، گفت: امروزه، موفق به صدور انقلاب اسلامي از طريق زبان ادبيات و شعر شده ايم.

وي با تأكيد بر اينكه بيداري اسلامي مواج در همه مناطق جهان، نتيجه صدور انقلاب اسلامي به ساير نقاط جهان و جوشش ادبيات فارسي بوده، افزود: ما با دعوت 20 نفر از شاعران خارجي به جشنواره شعر فجر، قدمي ديگر به سوي تحقق اهداف انقلاب اسلامي برداشته ايم.

اين شاعر با توجه به نقش پيامبري هر كدام از شاعران خارجي دعوت شده به جشنواره شعر فجر براي ادبيات، شعر و انقلاب اسلامي، تصريح كرد: با نگاهي به اشعار اين شاعران خارجي در مي يابيم كه آثار آن ها، الگوبرداري دقيقي از اشعار شاعران داخلي است./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار