معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجار و بازرگانان بعنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران در كشورهای دیگر و ایفا كننده نقش اساسی در توسعه اقتصادی و صادرات غیرنفتی هستند.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران، حامد علی مباركی در مراسم هفتاد و هفتمین سالروز تأسیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن زاهدان افزود: در دنیای كنونی تجار و بازرگانان استان باید بیش از گذشته به مباحث الكترونیكی و تجارت الكترونیك اهمیت دهند.
وی با اشاره به اینكه تجارت و بازرگانی یكی از اصلی ترین راه كارها برای پیشرفت هر كشور بشمار می رود اظهارداشت: سند توسعه سیستان و بلوچستان بر مبنای تجارت و بازرگانی تدوین شده و روز به روز نیز بر رونق تجارت استان افزوده می شود.
مباركی افزود: طی دولت های نهم و دهم برای پیشرفت و توسعه صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار مناسبی از جمله ایجاد راه آهن، جاده ترانزیتی، بازارچه های مرزی متعدد و غیره انجام شده و در آینده نیز با راه اندازی راه آهن چابهار-مشهد و توسعه بندر چابهار می توانیم شاهد توسعه چشمگیر تجارت و بازرگانی در استان باشیم.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن زاهدان نیز در این مراسم گفت: اتاق بازرگانی زاهدان با سابقه ای بیش از 75 سال در سال 1314 هجری شمسی به نام اتاق تجارت تأسیس شده است.
'عبدالحكیم ریگی میرجاوه' افزود: فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصاد كشور، ‌تبادل افكار و بیان آرا و عقاید مدیران صنعتی، معدنی، كشاورزی و بازرگانی مهمترین اهداف كاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زاهدان بشمار می رود.
وی اظهار داشت: كوشش در راه شناسایی بازار كالاهای صادراتی ایران در خارج از كشور و ایجاد هماهنگی و همكاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن و كشاورزی در اجرای قوانین و همكاری با دستگاههای اجرایی به منظور گسترش صادرات غیرنفتی از مهمترین وظایف اتاق بازرگانی زاهدان است.
ریگی گفت: هم اكنون اتاق بازرگانی صنایع و معادن زاهدان دو هزار نفر عضو دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.