وام دانش هسته ای با میزان4 برابر وام عادی به دانشجویان اعطا می شود.

منصور گودرزی قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن همایش های صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه دانشجویان کشور در حال خدمتگزاری به دانشجویان گامهای موثری برداشته به طوری که طبق تدابیر و با وجود افزایش 20 تا 30 درصدی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی خدمات رفاهی بیشتر در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.
وی افزود: کلیه خدمات صندوق رفاه دانشجویان در سه بخش خدمات تسهیلات از جمله وام ها، خدمات رفاهی، که شامل تغذیه دانشجویان است و خدمات خوابگاهی دانشجویی تقسیم می شود که در بخش اول یعنی وام های دانشجویي تنها در بخش وام شهریه مبلغ 320 میلیارد تومان صندوق رفاه در اختیاران دانشگاهها قرار داده است.
وی افزود: با توجه به 16 عنوان تسهیلات وام برای دانشجویان در نیمسال 90_89 ، 50 درصد تسهیلات وام برای دانشجویان افزایش يافته که درصد معادل آن 12 میلیارد تومان بوده است.
گودرزی تصریح کرد: وام شهریه دانشجویی برای ثبت نام دانشجویان در نوبت دوم در دانشگاههای علمی و کاربردی و پیام نور بالغ بر 40 میلیارد تومان بوده که در نیمسال دوم 64 میلیارد تومان بوده است.
وی به وام دانشجویان دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در دانشگاه آزاد با وجود آنکه صندوق رفاه دانشجویان هیچ تفاوتی برای خدمات رفاهی با سایر دانشگاهها نگذاشته، 67 درصد اعتبار وام تحصیلی در دانشگاه آزاد افزایش یافته است.
گودرزي خاطر نشان کرد: وام شهریه دانشجویان دانشگاههای مختلف متفاوت است به طوری که آمار ها نشان می دهد :
                                                               
                                                            
 

نوع دانشگاه   مقطع کارشناسی  مقطع کارشناسی ارشد   مقطع دکتری
پیام نور150 هزار تومان در هر ترميك ميليون تومان  يك ميليون و پانصد هزار تومان
غيرانتفاعي و علمي كاربردي200هزارتومان در هر ترميك ميليون تومانيك ميليون و پانصد هزار تومان
آزاد500هزار تومان در هر ترميك ميليون تومانيك ميليون و پانصد هزار تومان


وام شهریه به دانشجویان داده می شود
گودرزی به وام دانش هسته ای اشاره کرد و گفت: در راستای تسهیلات و وام ها و البته حمایت از دانشجویان وام دانش هسته ای طراحی شده که میزان آن 4 برابر وام عادی است.
وی اظهار داشت: وام ودیعه متاهلی که 5 میلیون تومان است در دستور کار قرار گرفته است.
گودرزی تصریح کرد: به منظور حمایت ویژه از نخبگان کشور در کنار سایر وام ها‌، وام ودیعه مسکن متاهلین که با شرایط خاص بوده برای دانشجویان در نظر گرفته است.
گودرزی خاطرنشان کرد: وام لیزینگ لب تاپ با 40 تا 50 درصد افزایش برابر دانشجویان طراحی و اجرا شده است.
 

*** هیچ دانشگاهی حق افزایش قیمت غذاهای دانشجویی را ندارد
گودرزی به خدمات رفاهی صندوق رفاه دانشجویان برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: وام تغذیه در نیمسال اول در حوزه تغذیه بازنگری شده و اطمینان خاطر برای دانشجویان به همراه دارد که اگر هر دانشجویی نتوانست هزینه تغذیه خود را داشته باشد وام تغذیه برای او در نظر گرفته می شود.
وی افزود: هیچ دانشگاهی حق افزایش قیمت غذا برای دانشجویان را ندارد چنانچه موضوع اعتراض دانشجویان دانشگاه اراک در خصوص قطع شدن ناهار در روزهای 5 شنبه بوده که این امر رسیدگی شد.
گودرزی به بخش دیگر از خدمات رفاهی از جمله بیمه اشاره کرد و گفت: کلیه دانشجویان کشور با پرداخت دو هزار تومان تحت بیمه حوادث صندوق رفاهي هستند که بیمه حوادث تا سقف 2 میلیون تومان به دانشجویان داده شود و در نقص عضو جزئی 10 میلیون تومان و در موارد فوتی 10 میلیون تومان به خانواده دانشجویان داده می شود.

*** خوابگاههای بدون مجوز برخورد نظامی می شوند

گودرزی در ادامه به خوابگاههای دانشجویی اشاره کرد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان به منظور کاهش تعاونی های خوابگاه داران اقدام به ایجاد تعاونی خوابگاه داران غیر دولتی کرده تا ظرفیت خوابگاههای دانشجویان افزایش یابد.
وی افزود: امروزه، حدود هزار بلوک خوابگاهی دراختیار داریم و 2000 واحد خوابگاه متاهلین در اختیار خوابگاهها است به طوری که 160 میلیارد تومان برای ساخت و خرید خوابگاه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در سال تحصیلی 92_91 هیچ دانشگاهی حق ندارد که دانشجو را در خوابگاهی جذب کند که مجوز از صندوق رفاه نداشته در غیر این صورت در مواردی حتی برخورد نظامی می شود.
گودرزی تصریح کرد: دانشجویاني که در پانسیون ها زندگی می کنند کمتر زیر نظر صندوق رفاه دانشجویان است لذا باید توجه داشته باشند که این پانسیون ها باید زیر نظر صندوق رفاه باشد./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار