شوراي عالي اداري به منظور ساماندهي و ايجاد انسجام تشكيلاتي در مؤسسات و واحدهاي آموزشي و پژوهشي وابسته به وزارت راه و شهرسازي با تشكيل مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي موافقت كرد.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، شوراي عالي اداري در يكصد و پنجاه و سومين جلسه بنا به پيشنهاد مشترك وزارت راه و شهرسازي و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور، به منظور ساماندهي و ايجاد انسجام تشكيلاتي در مؤسسات و واحدهاي آموزشي و پژوهشي وابسته به وزارت راه و شهرسازي با تشكيل مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي موافقت كرد.
بر اين اساس ، با تصويب شوراي عالي اداري، تمامي مراكز و مؤسسات آموزشي و پژوهشي مربوط به حوزه مسكن و شهرسازي، در مركز تحقيقات ساختمان و مسكن ادغام و عنوان آن به «مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي» تغيير مي‌يابد.
بر اساس اين مصوبه مركز آموزش عالي هوانوردي و فرودگاهي فقط مجاز به برگزاري دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت مهارتي و ضمن خدمت بوده و ادامه تحصيل دانشجويان فعلي تا زمان فارغ‌التحصيلي (حداكثر پايان سال 1393) با رعايت قوانين و مقررات مربوط بلامانع است.
همچنين پژوهشكده حمل و نقل با تمامي وظايف، اختيارات، نيروي انساني، اموال، امكانات و تجهيزات به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ـ دانشگاه علم و صنعت ايران انتقال مي‌يابد.
به موجب تبصره1اين مصوبه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور رديف بودجه اين پژوهشكده را به اعتبارات دانشگاه مربوطه اضافه مي‌کند.
بر اساس تبصره2 اين مصوبه ، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري موظف است تمهيدات و برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي تأمين نيازهاي وزارت راه و شهرسازي در بخش‌هاي پژوهشي مربوط را طراحي و اجرا كند.
همچنين در راستاي قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، وزارت راه و شهرسازي موظف است طي مدت يك سال نسبت به واگذاري شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) و مركز آموزش هما با كليه وظايف، نيروي انساني، اموال، امكانات و تجهيزات از طريق ساز و كارهاي قانوني به بخش غيردولتي اقدام كند.
بر اين اساس آموزشكده علمي ـ كاربردي راه و ترابري (شهيد تفويضي) و آموزشكده لوشان با تمامي وظايف، اختيارات، نيروي انساني، اعتبارات، اموال، امكانات و تجهيزات در مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي ادغام مي‌شود تا نسبت به ارائه آموزش‌هاي مهارتي مورد نياز در بخش راه و مسكن اقدام نمايند؛ اين مركز مجاز به پذيرش دانشجو براي تحصيل در رشته‌هاي منجر به اخذ مدرك دانشگاهي نبوده و ادامه تحصيل دانشجويان فعلي تا زمان فارغ‌التحصيلي با رعايت قوانين و مقررات مربوط بلامانع است.
همچنين مؤسسه قير و آسفالت ايران با همه امكانات، اموال، تجهيزات، وظايف، اختيارات و نيروي انساني در مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي ادغام مي‌شود.
بر اساس اين مصوبه پژوهشكده اقليم‌شناسي و مركز ملي پايش و هشدار خشكسالي، با تمامي وظايف، اختيارات، نيروي انساني، اعتبارات، اموال، امكانات و تجهيزات در پژوهشكده هواشناسي ادغام مي‌شوند و نام آن به پژوهشكده هواشناسي و اقليم‌شناسي تغيير مي‌يابد. ( اين پژوهشكده وابسته به سازمان هواشناسي كشور فعاليت خواهد كرد).
بر اين اساس، وزارت راه و شهرسازي موظف است در اجراي اين مصوبه، ضمن كاهش 50 درصد از نيروي انساني، نسبت به آزادسازي و فروش 50 درصد امكانات، اموال و تجهيزات پژوهشكده‌ها، مراكز و مؤسسات ادغام‌شده برابر مقررات اقدام کرده، درآمد حاصل از آن را صرف توسعه و تجهيز مأموريت‌ها و وظايف محوله كند.
همچنين وزارت راه و شهرسازي موظف است اهداف، شرح وظايف، ساختار سازماني، تشكيلات تفصيلي و مأموريت‌هاي مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي و پژوهشكده هواشناسي را متناسب با اساسنامه مراكز و مؤسسات آموزشي و پژوهشي ادغام‌شده طي مدت 2 ماه تهيه و براي تأييد به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور ارائه كند.
ياد آور مي شود ، وزراي راه و شهرسازي و علوم، تحقيقات و فناوري مسئول حُسن اجراي اين مصوبه بوده و دبيرخانه شوراي عالي اداري، گزارش نحوه اجراي آن را به شورا ارائه مي كند.
اين مصوبه از سوي محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور و رئيس شوراي عالي اداري براي اجرا ابلاغ شده است .
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار