صبح ديروز هیاتی اعزامی از وزارت بهداشت عراق از سازمان انتقال خون بازدید کرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل در این بازدیدهیات اعزامی به ریاست دكتر ستار الساعدي معاون وزير بهداشت عراق در جریان دستاوردهای سازمان انتقال خون قرار گرفتند.

این هیات ابتدا از پایگاه انتقال خون استان تهران و سپس از مؤسسه عالي طب انتقال خون، آزمايشگاههای تخصصی و مركز تحقيقات، بانك خون بند ناف، مركز پذيره نويسي سلولهاي بنيادی و سایر امکانات و تجهیزات آموزشی پژوهشی سازمان بازدید کردند و سپس به بحث و مذاکره در خصوص امکان تبادلات علمی آموزشی بین دوکشور پرداختند.

گفتنی است پیش از این طي بازديد بعمل آمده از مراكز انتقال خون كشور عراق در سال جاري و همچنين ملاقات با معاون آموزشي وزير علوم عراق مقرر گرديد زمينه همكاري بيشتر با انتقال خون عراق در خصوص آموزش‌هاي كوتاه مدت كارشناسان عراقي در حوزه جذب اهداكنندگان، كنترل كيفي و حتي الامكان تقويت بنيه علم طب انتقال خون بطرق مختلف فراهم گردد. همچنين موضوع توانمندي مؤسسه عالي طب انتقال خون در جذب دانشجوي مقاطع فوق ليسانس و Ph.D در رشته هماتولوژي و بانك خون مطرح شد و اعلام آمادگي جهت پذيرش دانشجويان عراقي بعمل آمد.

این بازدید در راستای تفاهم نامه مشترك بين وزراي بهداشت ايران و عراق صورت گرفت.

كمك به جذب بيشتر اهداكننده خون داوطلب، استقرار نظام كنترل كيفي و ارتقاء‌ آزمايشات غربالگري بر اساس مقررات و دستور‌العمل‌هاي سازمان جهاني بهداشت WHO)) و كمك به راه اندازي سيستم ثبت اطلاعات اهداكنندگان خون ازجمله موارد مورد بحث در جلسه مشترک سازمان انتقال خون و این هیات بود.

همچنین ارائه خدمات آموزشي و فني از سوي سازمان انتقال خون ايران به جمهوري عراق، كمك به ارتقا تجهيزات فني در مراكز انتقال خون جمهوري عراق، فراهم آوردن تسهيلات جهت آموزش كارشناسان عراقي با برگزاري دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت در ايران و عراق وپذيرش دانشجو و آموزش در رشته هماتولوژي و بانك خون در جمهوري اسلامي از دیگر زمینه های همکاری بود که جهت عملی و اجرایی شدن آن با هیات اعزامی مذاکره شد./ع


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار