یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: زنجبیل برای درمان سرماخوردگی موثر است.

مهندس قربانی در گفتگو با

خبرنگار باشگاه

  با بیان اینکه زنجبیل جزو گیاهان دارویی با اهمیت است، افزود:بخاطر اثر تسکین بخش زنجبیل بر روی دستگاه گوارش آن را یکی از بهترین شفابخش های طبیعی برای درمان انواع بیماری ها مطرح می کنند.

وی بیان کرد:زنجبیل در کاهش دفعات استفراغ و از بین بردن عرق سرد موثر بوده و برخی کارشناسان زنجبیل را برای درمان تهوع صبحگاهی دوران حاملگی توصیه می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی و کشاورزی لرستان با اشاره به استفاده ایرانیان باستان از گیاه زنجبیل بعنوان ضدباکتری و ضدقارچ بیان کرد:زنجبیل می تواند باعث جلوگیری از تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی شود؛خاصیت گرم کنندگی و فعال کنندگی آن را بعنوان شفابخش خانگی معرفی کرده است.

مهندس قربانی اظهار کرد:زنجبیل را می توان به آب اضافه کرد و در مواقع سرمازدگی پاها را در آن قرار داد.وی با اشاره به مسکن بودن زنجبیل برای درد دندان اذعان کرد:برای درمان سرماخوردگی زنجبیل را به آب گرم،لیمو و عسل اضافه می کنند.

این کارشناس با بیان اینکه زنجبیل تازه را برای سرماخوردگی و آنفولانزا بکار می برند تصریح کرد:زنجبیل خشک شده را جهت درمان سرگیجه و تهوع مصرف می کنند؛قرص آن را برای درمان آرتریت و مشکلات گردش خون مورد استفاده قرار می دهند.

قربانی عنوان کرد:زنجبیل بعنوان مقوی قلب،ضدتهوع،ضدلخته شدن خون،ضد باکتری،آنتی اکسیدان و ضدسرفه، ضد سموم کبدی،ادرار آور،ضدنفخ و افزایش ترشحات روده ای و معده ای،پایین آورنده کلسترول خون و محرک هضم غذا مطرح است.

وی یادآور شد:فرآورده های مختلفی در نقاط جهان از زنجبیل در دسترس است که شامل پودر،محلول الکلی، اسانس و عصاره تازه این گیاه است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.