روزهای پنجشنبه و جمعه اسلام آباد میزبان اجلاس سران افغانستان-ایران-پاکستان با حضور وزیر خارجه کشورمان خواهد بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، در همین راستا، وزیر امور خارجه چهارشنبه شب وارد اسلام آباد، محل برگزاری این نشست شد.

وی كه از سوی مقامات وزارت امورخارجه پاكستان از جمله سید ابرار حسین مدیر كل منطقه ای وزارت امور خارجه این كشور و علی رضا حقیقیان سفیر ایران در اسلام اباد مورد استقبال قرار گرفت، در فرودگاه درباره اجلاس سه جانبه روسای جمهور سه كشور در اسلام اباد اظهار داشت: این سومین نشست اقایان "احمدی نژاد، زرداری و كرزای" است كه برای پیشبرد اهداف مردم و كشورهای منطقه تشكیل می شود.

وی با اشاره به اینكه دو نشست قبلی در تهران برگزارشد و این نشست به پیشنهاد ایران در اسلام اباد برپا می شود، تصریح كرد: مسائل مربوط به سه كشور در زمینه های امنیتی و ثبات منطقه، تحولات در منطقه و خروج نیروهای امریكایی و ناتو در سال 2014 از افغانستان در این نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

صالحی ادامه داد: این نشست گامی برای بهبود وضعیت امنیتی منطقه و تشریك مساعی و كمك به یكدیگر در جهت ارتقاء سطح همكاری ها خواهد بود.

وزیر امور خارجه كشورمان با تاكید بر اینكه روابط دو جانبه ایران و پاكستان جهش چشمگیری در زمینه روابط اقتصادی دو كشور و افزایش حجم تبادلات فی ما بین داشته است، گفت: پروژه های بسیار بزرگ و مهمی از جمله احداث خطوط لوله انتقال گاز ایران به پاكستان و صادرات برق به این كشور در حال تكمیل و اجرا شدن است.

صالحی با اشاره به اینكه همكاری های ایران و پاكستان در پیشبرد روند ثبات و پایداری در افغانستان نقش مهمی دارند، افزود: افغانستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یك كشور اباد و مستقل است و مساعدت كشورهای همسایه آن، بهترین راه برای انجام این كار حیاتی در منطقه است.

 دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان هم با انتشار بیانیه اعلام کرد: رئیس جمهور افغانستان در این سفر سه روزه علاوه بر شرکت در نشست سران کشورهای افغانستان، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران، با مقامات این کشور بصورت جداگانه درباره گسترش روابط دوجانبه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، مبارزه مشترک با تروریسم، همکاری بیشتر دو کشور در چارچوب کمیسیون مشترک صلح و موضوعات مورد علاقه گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است، صالحی قرار است با حنا ربانی كهر و زلمی رسول وزرای امور خارجه پاكستان و افغانستان هم دیدار و گفت وگو كند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار