" اركستر كودكان ایران زمین" به سرپرستی سودابه سالم چهارشنبه 26 و پنجشنبه 27 بهمن ساعت 18:30 در قالب برگزاری بخش كودك بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر میزبان علاقه مندان موسیقی در تالار اندیشه حوزه هنری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛اركستر كودكان و نوجوانان ایران زمین به سرپرستی سودابه سالم از جمله گروههای موسیقایی است كه از سال 74 در فرهنگسرای بهمن شكل گرفت . هدف از تشكیل این اركستر اجرای توانمندی های فرهنگ موسیقی كودكان و نوجوانان كشورمان است و تا به امروز اجراهای متفاوتی را درد ارئه این ویژگی ها در كارنامه خود داشته است .از اجراهای این گروه می توان اجرای جنگ رستم با دیو سپید ، ابر و رنگین كمان نام برد .

اركستر كودكان و نوجوانان ایران زمین در جشنواره موسیقی فجر سال های 84 و 85 اجرای سفر به ایران به روایت رستم (هفت خوان ) را با شركت نوجوانانی از مناطق خارك و گلستان ارائه كرد . در تابستان 86 به مناسبت سال مولانا اجرای طوطی و بازرگان را هم در تالار وحدت و در پاییز همان سال در تالار حافظیه شیراز انجام داده است . این گروه در جشنواره فجر سال 87 نیز بازی های آوازی و جشنواره فجر 89 ترانه های كودكی را به اجرا در آوردند .

از ویژگی های اركستر كودكان و نوجوانان ایران زمین اجرای میان رشته ای از موسیقی و نمایش است كه برای اولین بار در ایران انجام می شود.

"سلام " و " لالایی "یا شعر جواد شریف پور ، "خانه ما " و" ها جستم "با شعر افسانه شعبان نژاد ،" لی لی لی لی حوضك " با شعر رودابه حمزه ای قطعاتی هستند كه در برنامه جدید اركستر كودكان ایران زمین در تالار اندیشه حوزه هنری برای مخاطبان ارائه خواهد شد./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار