يک روانشناس به والدين توصيه کرد: اگر كودك رفتار نامناسب سر ميز غذا نشان داد، بايد از طريق محروم سازي، پيامد آن را فوراً تجربه كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، راضيه سعيدمنش در خصوص مشكلات رفتاري هنگام غذا خوردن کودک توصيه کرد: روالي را مشخص كنيد كه همة اعضاي خانواده در آن درگير باشند مثلاً هر كس سر ميز غذا راجع به روز خود صحبت كند.

وي ادامه داد: اگر كودك رفتار نامناسب سر ميز غذا نشان داد، بايد از طريق محروم سازي پيامد آن را فوراً تجربه كند.

اين روانشناس با بيان اين مطلب که والدين و ديگر اعضاي خانواده بايد الگوي خوبي براي كودك باشند، تصريح کرد: سعي كنيد به هنگام تماشاي تلويزيون غذا نخوريد، زيرا تلويزيون مانع تعامل اعضاي خانواده مي‎شود.

وي با تاکيد بر اين مطلب که اجازه ندهيد كودك اسباب‎بازي خود را سر ميز غذا بياورد همچنين خاطرنشان ساخت: به عنوان يك قانون كلي در صورتي كه، بيش از سه بار در طول يك وعده غذا مجبور شديد از محروم سازي موقتي استفاده كنيد، آن وعده براي كودك تمام شده خواهد بود و تا زمان وعده بعدي هيچگونه خوراكي دريافت نخواهد كرد.

اين روانشناس در پاسخ به اين سوال مبني بر اين که "اگر كودك سخت گير و ايراد گير باشد چه بايد كرد؟" گفت: در مرحله اول به او كم غذا بدهيد و در صورت درخواست و تمايل، به او مقدار بيشتري غذا بدهيد.

سعيدمنش همچنين توصيه کرد: از دسرهاي مورد علاقه كودك استفاده كنيد ولي تا زماني كه غذا را تمام نكرده به او ندهيد. همچنين بين وعده‌هاي غذا خوراكي‌هاي را حذف كنيد.

وي همچنين گفت: در مورد اين کودکان مدت زمان غذا خوردن را كوتاه كنيد و در انتهاي زمان بشقاب غذا را از جلوي كودك برداريد./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار