در یک عمل جراحی نادر در مرکز جراحی قلب بوشهر، عمل ترمیم پارگی دریچه آئورت قلب با استفاده از روش اندوسکولن و بدون استفاده از بیهوشی انجام شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛متخصص قلب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عصرديروز در این ارتباط به خبرنگاران گفت: برای نخستین بار در بوشهر یک عمل نادر قلب در مرکز قلب مرکز بنت الهدی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با موفقیت انجام شد.

دکتر امیرحسین زهره‌‌ای گفت: در این روش بدون انجام بیهوشی و از راه برشی کوچک روی شریان مردی 53 ساله که دچار پارگی دریچه آئورت قلب شده بود عمل درمان و ترمیم پارگی شریان قلب وی انجام شد.

وی یادآور شد: به خاطر ریسک به نسبت بالای این عمل، با توجه به اینکه این نوع بیماری‌ها نادر هستند مراکز معدودی در کشور این نوع عمل را انجام می‌دهند.

دکتر زهره‌ای اضافه کرد: هم‌ اینک در مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی بوشهر همه اعمال درمان بیماری‌های قلب و عروق انجام می‌شود و نیازی به اعزام بیماران به استان‌های دیگر وجود ندارد.

جراح قلب مرکز بنت‌الهدی و عضو تیم این جراحی نیز در این باره گفت: پارگی دریچه قلب این بیمار جایی قرار گرفته بود که عمل جراحی باز برای او عوارض زیادی از جمله امکان فلج شدن هر دو اندام تحتانی را به دنبال داشت.

دکتر میکائیل رضایی افزود: در این عمل نادر از طریق شریان سطحی اندام تحتانی چپ و فرستادن وسیله‌های مخصوص به داخل منطقه پارگی شریان، آن را ترمیم کردیم.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بیمار در سلامتی کامل به سر می‌برد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.