جنس سينماي ايران به دليل ساخت فيلم هاي سطحي كاهش و توليد آثار فاخر مناسبتي با بازار تجارت جهاني ندارد و شكست برخي سياست ها در رونق اكران داخلي و خارجي و بهبود شرايط اقتصادي شكست خورده محسوب مي شوند.

اصغر نعيمي كارگردان سينما به خبرنگار بخش سينما باشگاه خبرنگاران گفت: اكران به عنوان نبض حيات سينما بايد جهت جلوگيري از توقف حركت اين صنعت به سمت رشد و پويايي هميشه از قالبي مطلوب برخوردار باشد.
وي افزود: وجود روزنه هاي تخريبي در بدنه نمايش فيلم ها در سينماها مثل قاچاق فيلم ها فضاي اكران را از حالت مطلوب خارج و نابه ساماني در بدنه آن ايجاد كرده است.
اين كارگردان سينما تصريح كرد: در حوزه اكران عدالت در بحث نمايش فيلم ها وجود ندارد، و برخي از آثار با بهره مندي از رتبه اي ارزشي در قياس با ساير فيلم ها از نمايش خوب و طولاني مدت در سينماها محروم هستند.
نعيمي اضافه كرد: شرايط بد اكران فيلم ها لطمات جبران ناپذيري را به اقتصاد اين صنعت وارد كرده است، كه در كنار آن بحران اقتصادي به وضعيت مالي سينماگران ما نيز وارد شده است.
اين كارگردان سينما ادامه داد: مسئولان سينما در سال هاي اخير تمامي تلاش هاي خود را با طرح راهكارهاي مختلف در جريان حل مشكلات اكران انجام داده اند.
نعيمي ابراز داشت: برخي از سياست ها براي حل مشكلات اكران از زمان نگارش آن ها شكست خورده و كمكي به رفع كمبودهاي داخل بدنه سينما نمي‌كند.
اين كارگردان سينما بيان كرد: براي رونق وضعيت اقتصادي سينما، سياست هايي مانند اكران فيلم هاي خارجي، با توجه به عرضه اين آثار با كيفيت اصل به صورت قاچاق در جامعه و با نازل ترين قميت جز سياست هاي شكست خورده مديران اين صنعت محسوب مي‌شود.
نعيمي تاكيد كرد: مخاطبان با ترسيم شرايط ساده و راحت براي تماش فيلم هاي خارجي از طريق قاچاق فيلم ها ديگر به دنبال تماشاي اينگونه آثار با صرف هزينه هاي كلان در سينماهاي كشور نمي‌روند.
اين كارگردان سينما بيان كرد: واردات فيلم در ژانرهاي مختلف به داخل كشور با سياست هاي خاص و از طريق كانال هاي ويژه اي صورت مي‌گيرد.
نعيمي با اشاره به نگاه آينده نگري سكانداران سينما در بحث مقابله با مشكلات و حل كمبودهاي موجود در حوزه هاي توليد و اكران گفت: مسوولان سينماي كشور بايد در انجام طرح ها و برنامه هاي خود پيامدهاي اجرايي اقدامات دهند، تا از اين طريق با حاكم شدن نگاه آينده نگري مشكلات سينما برطرف شود.
اين كارگردان سينما تاكيد كرد: از سوي ديگر عملكرد معاونت سينمايي را بايد از منظر جايگاه فعلي ايران در عرصه هاي بين المللي ارزيابي كرد.
نعيمي بيان داشت: ما در سال هاي اخير با وجود اجرايي شدن برخي سياست ها و افزايش توليد فيلم هاي فاخر بامحتواي ارزشي در قالب توليدات سينمايي ماندگار جايگاه مطلوبي در عرصه بين المللي نداريم.
اين كارگردان سينما اضافه كرد: حضور موفق در بازار تجارت جهاني براي سينماي ايران در بين اهالي اين صنعت به يك آرزو تبديل شده است.
نعيمي تصريح كرد: دستيابي به بازار تجاري خوب در دنيا نياز به تقويت شاخه هاي بازاريابي توسط افزايش قواي بخش بين المللي سينماي كشور دارد.
اين كارگردان سينما گفت: ضعف و خلاء هاي موجود در بخش بين المللي باعث شده تا ما با ارسال و معرفي آثاري به جشنواره هاي بزرگ و معتبر دنيا مانند اسكار تنها در اين رويدادهاي مهم سينمايي جهان حضور فيزيكي داشته باشيم.
نعيمي اشاره كرد: شركت هاي فيلمسازي دولتي و خصوصي داخلي بايد هم زمان با حضور فيلم هاي داخلي در جشنواره معتبر دنيا تلاش هاي گسترده اي را جهت بازاريابي خوب براي سينماي ايران انجام دهند.
اين كارگردان سينما ابراز داشت: فيلم "جدايي نادر از سيمين" يك اثر ماندگار و ارزشي در سينماي كشور محسوب مي‌شود ولي متاسفانه حضور آن در جشنواره اسكار با وجود نمايش آثاري قوي از سينماي كشورهاي معتبر دنيا و سياست هاي خاص حاكم بر اين فستيوال جهاني چشم اندازي براي ورود موفق ايران به بازار تجارت جهاني ندارد.
نعيمي اظهار داشت: در شرايط فعلي جنس سينماي ايران به دليل ساخت فيلم در ژانرهاي مختلف برخي از ساختار سطحي و تعدادي با محتواي قوي و برخورداري از چارچوبي ماندگار مناسبتي با بازار تجارت جهاني ندارد.
اين كارگردان سينما ادامه داد: نگاه ها و افكارهايي مانند ارتقا جايگاه سينماي ايران در سطح بين المللي و دستيابي به بازار تجارت خوب برون مرزي از قالبي آرماني بررخودار هستند.
نعيمي خاطرنشان كرد: متاسفانه برخي از فيلم هاي ما حتي در خاورميانه هم به دليل كيفيت پايين به لحاظ ساختار و محتوا مشتري ندارد، و با استقبال خوب مواجه نمي‌شوند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار