معاون روابط کار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مورد اقدامات صورت گرفته در زمینه حادثه شرکت فولاد یزد هیئت کارشناسی در حال جمع بندی علت و ارسال گزارش به مرجع قضایی است.

ابراهیم نظری جلالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در مورد اقدامات انجام شده در مورد حادثه شرکت فولاد یزد هیئت کارشناسی با استفاده از نظرات کارشناسان دانشگاهیان درحال جمع بندی علت حادثه و ارسال گزارش به مرجع قضایی است.

وی افزود: به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات حفاظتی و امنیتی از بدو تأسیس تاکنون هفده مورد بازرسی از شرکت صورت گرفته است که موارد نقص نیز به کار فرما ابلاغ شده است که البته بعضی موارد نیز رفع شده است.

نظری جلالی تصریح کرد:‌از کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می خواهیم پیرو در خواست سال گذشته، از نمایندگان با توجه به اینکه در آستانه تصویب بودجه هستیم حداقل مجوز جذب 800 بازرسی کار در برنامه کاری قرار گیرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: درحال حاضر 700 بازرس کار در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که با توجه به تعدادی کارگاه های صنعت و ساختمانی و صنفی که حدود 5/2 میلیون کارگاه برآورده می شود که بازرس کار هر 5/2 سال می تواند به بازرسی از یک کارگاه بپردازد که از واحد مذکور پیش از 3 بازرسی در سال به علت بالا بودن ریسک آن صورت گرفته است.

در ادامه طاهری مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: قانون تفسیر جزء (1) بند (ب) تبصره 2 ماده 76، تأمین اجتماعی از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس شورای عالی حفاظت فنی جهت اجرا ابلاغ شده است.

طاهری خاطر نشان کرد: این قانون که مربطو به محاسبه سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور است قبل یا بعد از اشتغال در مشاغل عادی به ازای هر سال سابقه یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: متقاضیان باید به کمیته استانی مستقر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مراجعه کنند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار