مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: 16 سایت تولید ورمی کمپوست در 600 متر مربع به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سهراب رمضانپور افزود:  برای راه اندازی سایتهای تولید این کود تسهیلاتی به مبلغ 40 میلیون ریال در قالب مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

وی گفت::درحال حاضر ورمی کمپوست بعنوان تنها کود آلی بیولوژیک در دنیا شناخته شده و فرایند کمپوست را به صورت بیولوژیک انجام می دهد که نتیجه آن تولید محصولات كشاورزي سالم و طبيعي است.

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان درباره  فواید ورمی کمپوست برای تبدیل زباله به کود ارگانیک گفت: ورمی کمپوست یک نوع کرم زباله خوار است و به هیچ عنوان بار میکروبی نداشته و با خوردن زباله تر کودی کاملا ارگانیک تولید می کند. این کود آلی کمپوست، سبب نفود پذیری و تهویه خاک شده ومی تواند میزان آب بیشتری را نگهداری و از هدر رفتن آن جلوگیری کند.

تهيه كود ورمي كمپوست حاصل فعالیت بیولوژیک یک نوع کرم خاکی است این جانور از مواد آلی موجود در طبیعت تغذیه کرده و آن را به کود آلی مغذی تبدیل می کند  و در خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک تأثیر بسزایی دارد.

این کود اصلاح کننده خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک بوده و علاوه بر وزن مخصوص کم، فاقد هر گونه بو، باکتریهای غیر هوازی، قارچها و علفهای هرز است.

ورمی کمپوست علاوه بر قابلیت جذب آب با حجم بالا، شرایط مناسب برای دانه بندی و قدرت نگهداری مواد غذایی مورد نیاز گیاهان را فراهم می کند و همچنین حاوی عناصر غذایی بسیار غنی به ویژه ازت بوده که به تدریج آنها را در اختیار گیاه قرار می دهد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.