كارشناس شركت عمران شهر جديد مهاجران گفت: به منظور تامين نيازهاي مسكوني كاركنان پالايشگاه پتروشيمي و نيروگاه شهرك مهاجران و اجراي طرح مسكن مهر در اين شهرك در حال اجراست.

حميد سعيدي كارشناس شركت عمران شهر جديد اميركبير(مهاجران) در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه در راستاي اجراي قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن مصوب 87 و آيين نامه آن و به استناد تصميم ويژه رييس جمهور طرح مسكن مهر در شهر جديد مهاجران در حال اجرا است گفت: شهر جديد مهاجران در 25 كيلومتري غرب شهر اراك در زميني به مساحت 1128 هكتار در شمال جاده اراك- بروجرد احداث شده است.
وي با اشاره به همجواري شهر جديد مهاجران با پالايشگاه پتروشيمي و نيروگاه هاي حرارتي برق ادامه داد: اين شهر به منظور دستيابي به اهداف تامين نيازهاي سكونتي كاركنان پالايشگاه و نيروگاه تامين فضاهاي زيستي صنايع جانبي، جذب سرريز شهر اراك، تامين خدمات پايه اي مجموعه سكونتگاه هاي پيرامون و رفع محدوديت توسعه كالبدي شهر اراك برنامه ريزي و طراحي شده و فعاليت اجرايي اين شهر از سال 71 شروع شده و اكنون نيز ادامه دارد.
وي افزود: اين شهر به لحاظ موقعيت جغرافيايي داراي اهميت ويژه منطقه اي بوده و همجواري با شريان هاي ارتباطي مانند بزرگراه سراسري شمال- جنوب كشور و شبكه سراسري راه آهن موقعيت مناسبي را براي اين شهر جديد به وجود آورده است.
وي تصريح كرد: قابليت هاي كشاورزي و صنعتي منطقه نيز تاكيدي بر استعدادهاي توسعه شهر جديد است.
لازم به ذكر است: طرح جامع شهر توسط شوراي عالي شهرسازي و معماري در سال 76 با الگوي توسعه براي جمعيت 60 هزار نفر تصويب شده است.
وي ادامه داد: اراك و مجموعه شهري اطراف آن از قطب هاي مهم صنعتي و اقتصادي كشور مي باشد، شهر جديد مهاجران به عنوان يكي از شهرهاي جديد به غير از منطقه مسكوني در حريم آن به تعريف پهنه كشاورزي و گردشگري نيز پرداخته شد تا به عنوان يك شهر كامل و خودكفا در نيل به اهداف كلان تعيين شده كمك كند.
وي  اظهار داشت: مسكن مهر شهر جديد مهاجران در قالب پروژه 1500 واحدي در 30 هكتار و با زيربناي 72 الي 82 مترمربع از اسفند سال 88 آغاز شده است و تا به حال 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي ادامه داد: پروژه 180 واحدي مسكن مهر در زميني به مساحت 8695 مترمربع در 15 بلوك ساختماني با زيربناي 63 الي 72 مترمربع به اتمام رسيده است كه مراحل صدور سند و واريز قسط اول وام در حال پيگيري است.
سعيدي افزود: به موجب طرح مسكن مهر خودمالكي افرادي كه خود مالك زمين مسكوني در شهر مهاجران بوده و واجد شرايط مسكن مهر مي باشند مي توانند براي ساخت ملك خود با حفظ مالكيت از تسهيلات مسكن مهر با نرخ سود مصوب بهره مند شوند كه تاكنون 60 واحد مسكوني به صورت پراكنده در سطح شهر جديد در قالب مسكن مهر خود مالكي در حال ساخت است.
كارشناس شركت عمران شهر جديد اميركبير(مهاجران) با اشاره به ساخت مسكن ويلايي در شهر جديد اميركبير گفت: شهر جديد اميركبير در بخش مركزي شهرستان اراك در 35 كيلومتري شمال شرق اراك و بزرگراه قم- اراك واقع شده است كه محدوده قانوني شهر براساس طرح جامع مصوب 1600 هكتار است.
وي افزود: پيش بيني كليد سرانه ها و استانداردهاي شهرسازي براي افق جمعيت 100 هزار نفر محاسبه شده و افق طرح سال 1405 مي باشد.
وي ادامه داد: جاذبه هاي طبيعي منحصر به فرد منطقه مانند منطقه حفاظت شده هفتاد قلعه به عنوان تنها ذخيره زيستي ناحيه به فاصله دو كيلومتر، داراي توان بالايي از نظر اكوتوريسم بوده به نحوي كه امكان بهره گيري اقتصادي از پتانسيل هاي موفق را براي شهر ميسر مي كند.
وي تصريح كرد: در شمال شهر جديد اميركبير وجود تپه قاش سبز با وسعت حدود 550 هكتار واقع شده است كه مي توان از آن در جهت ايجاد مراكز و مجموعه هاي توريستي، پذيرايي بهره برد.
وي اظهار داشت: مطابق اهداف و نقشه هاي مصوب طرح جامع در گام اول طراحي و ساخت واحدهاي ويلايي در شهر جديد اميركبير مدنظر مي باشد.
در راستاي اهداف طرح عظيم و ملي مسكن مهر با موافقت مقام عالي وزارت مسكن و شهرسازي و برابر مصوبه 54 جلسه شوراي مسكن استان مركزي طراحي و ساخت مسكن ويلايي در اراضي مسكوني فاز يك در قطعات 500 متري و با زيربناي 100 الي 120 مترمربع به صورت صنعتي در دستور كارقرار گرفته است واحدهاي مذكور در زميني به وسعت 60 هكتار در حال انجام است.
وي در پايان گفت: در سال جاري كه مزين به سال جهاد اقتصادي مي باشد اميدواريم احداث واحدهاي مذكور شروع شده و بخشي از عمليات اجرايي انجام مي شود./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حامد
۰۹:۰۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۱
دعوت به مركز همايشهاي صداوسيما تهران
آخرین اخبار