رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست كشور گفت:‌ صنعت خودرو سازي يكي از صنايع پايه در بررسي شاخص‌هاي توسعه يافتگي كشورها محسوب مي شود و پيشرفت اين صنعت در دهه هاي اخير در كشور ما مناسب بوده است.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جواد محمدي‌زاده در مراسم افتتاحيه طرح توسعه فضاي سبز و راه‌اندازي پايش لحظه‌اي در كارخانه ايران خودرو ديزل با بيان اين مطلب افزود: صنعت خودروسازي به دليل برخورداري از تكنيك و فناوري نوين شاخص پايه در تعيين ميزان توسعه يافتگي كشورها محسوب مي شود.

وي با اشاره به اينكه 4 دهه از ايجاد صنعت در كشور ما مي‌گذرد افزود: اين صنعت در كشور ابتدا كار خود را با مونتاژ خودرو شروع كرد اما پس از انقلاب و با تلاش صنعتگران داخلي به سمت بومي سازي تكنولوژي توليد خودرو حركت شده است.

محمدي‌زاده با بيان اينكه هم‌اكنون صنعت خودرو سازي نقش بالايي در اشتغال‌زايي و برخورداري از فناوري هاي پيشرفته دارد اظهار داشت:‌با رويكردهايي كه طي سالهاي اخير در جهت رقابتي شدن توليد در اين صنعت ايجاد شده برندهاي قابل اعتماد براي حضور در بازارهاي جهاني در اين حوزه توليد شده است.

اين مقام مسئول تصريح كرد: توليد برندهاي معتبر براي حضور در بازارهاي جهاني، افزايش تحقيقات پايه به منظور توسعه اين صنعت و همچنين سرمايه‌گذاري روز‌افزون بخش خصوصي در اين حوزه ظرفيت‌هاي مناسبي در راستاي توسعه خودروسازي كشور ايجاد كرده است.

وي خاطرنشان كرد:‌ هم ‌اكنون خودروهاي سنگين توليد ايران در كشورهاي همسايه از جمله تركمنستان و سوريه خواهان زيادي دارد و اين امر نشانگر بهبود كيفي محصولات داخلي است./ک


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار