فرمانده پایگاه دهم شكاری كنارك گفت: نیروی هوایی درصورت بروز هرگونه تهدید و تجاوز به خاك میهن اسلامی ایران، با نفوذ در دل دشمنان اهداف مشخص شده را منهدم خواهد كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،امیرسرتیپ دوم خلبان 'محمدرضا تقی پور امروز در آیین گرامیداشت روز نیروی هوایی در جمع فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در منطقه، افزود: اهمیت و جایگاه نیروی هوایی به عنوان نیرویی 'پیش رو' همواره مد نظر قرار دارد.
وی بابیان اینكه سه روز پس از دیدار تاریخی همافران در 19 بهمن ماه 1357 باامام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، گفت: نامگذاری یكی از روزهای دهه مبارك فجر به عنوان روز نیروی هوایی از افتخارات این نیرو است.
امام جمعه چابهار نیز دراین مراسم كه در پایگاه دهم شكاری كنارك با حضور جمعی از فرماندهان ارتش (نیروی هوایی و دریایی)، سپاه، نیروی انتظامی و فرمانداران چابهار و كنارك برگزار شد، با استناد به آیات و روایات گفت: داشتن ایمان و عمل صالح؛ باعث نجات انسان از زیان دهی در عمر و زندگی می شود.
 حجت الاسلام سید 'محمد موسوی' افزود: همین ایمان و عمل صالح امام خمینی (ره) كه با زندگی اشرافی و تجمل گرایی منافات داشت، عشق و محبت او را در دل جوانان نشاند و با تسخیر قلوب ملت، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را رقم زد. وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز نیروی هوایی اظهارداشت: جمعی از همافران در اوج خفقان و اختناق رژیم طاغوت در 19 بهمن 1357 ، پادگانها را رها كرده و با همان لباس زیبای همافری خدمت امام (ره) رسیدند.
وی گفت: گرچه شمار همافران درآن روز اندك بود، اما بخاطر تموج عشق امام دردلهای آنان، همان چند نفر كار ارتش را یكسره كردند و متعاقب آن در روزهای 21 و 22 بهمن با اتحاد ملت و ارتش با یكدیگر ، حماسه پیروزی انقلاب اسلامی ایران خلق شد. حجت الاسلام موسوی افزود: امروز به بركت خون شهدا 'صاعقه' از آسمان این كشور دفاع می كند، سپاه و ارتش قدرتمندند و درسایه علم و دانش و سازندگی، تحریمها نتوانسته هیچ خللی در اراده ملت و جوانان ما ایجاد كند.
وی گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریمهای سی و سه ساله باعث عظمت جمهوری اسلامی ایران در جهان شد و كشور ما را به اوج فناوری و قدرت آفندی و پدافندی رساند. وی اظهارداشت: برگزاری رزمایش ولایت توسط دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران كه گستره آن تا آبهای دوردست، اقیانوس هند و خلیج عدن با قدرت و صلابت انجام شد، دلهای استكبار را لرزاند و نشان داد اگر در اوایل جنگ چند سكوی نفتی ایران توسط دشمنان زده شد و فرودگاه های ما مورد حمله دشمنان قرارگرفت، اكنون نیروهای مسلح ایران به پیروی از ولایت و حمایت ملت قدرتمندانه و قاطعانه هر گونه تهدید و تجاوز را پاسخ می دهند./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.