قهوه فقط برای خوردن نیست استفاده های دیگری هم دارد این مطلب را بخوانید تا باور کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ما شاید برای یک یا چند بار هم که شده باشد قهوه نوشیده ایم اما قهوه به غیر از نوشیدنی بودن خواص دیگری نیز دارد که شاید برای بسیاری از افراد عجیب باشد.

از بین برنده بوی بد یخچال :
به احتمال زیاد بسیاری از ما تا کنون با مشکل بوی بد در درون یخچال مواجه بوده ایم. برای از بین بردن این مشکل کافی است که یک کاسه پر از قهوه را برای یک یا دو روز در پایین یخچال قرار دهید و بعد از این مدت خواهی دید که بوی بد یخچال برای همیشه از بین خواهد رفت.

از بین برنده بوی دستان:
افرادی که با مواد غذایی مثل: سیر، پیاز یا ماهی کار می کنند همیشه از بوی بد دستان خود شکایت دارند که معمولا به وسیله شویندهای معمولی نیز از بین نخواهد رفت. برای از بین بردن این بوی بد کافی است که دستان خود را با پودر قهوه آغشته کنید و بعد از چند دقیقه با آب گرم بشوید.

قهوه به عنوان تقویت کننده گیاهان:
اگر می خواهید درختان و گیاهان باغچه خود را تقویت کنید از قهوه استفاده کنید. با اضافه کردن پودر قهوه به کود مورد استفاده در باغچه خانه خود می توانید مقدار زیادی پتاسیم، منگنز، مس و فسفور به خاک باغچه خود اضافه کنید. در عین حال قهوه باعث اسیدی شدن فضای خاک شده که برای رشد گیاهان مناسب است.

موهای شاداب و براق با قهوه
اگر به دنبال موهایی شاداب و سالم و براق هستید هفته ای یک بار و به مدت بیست دقیقه موهای خود را آغشته به پودر قهوه کنید و بعد از اتمام بیست دقیقه با آب شستشو بدهید.

شومینه تمیز
اگر می خواهید که بعد از هربار استفاده از شومینه برای تمیز کردن باقی مانده مواد سوخته به مشکل برنخورید به این صورت عمل کنید. ابتدا اجازه دهید تا مواد موجود در شومینه به کلی سرد شوند و سپس قهوه استفاده شده را بر روی سطح مواد بپاشید و بعد از 15 دقیقه تمام مواد را با خیال آسوده جمع آوری کنید. قهوه به آن مواد چسبیده و اجازه پخش شدنشان در محیط را نخواهد داد./ق پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.