وزير امور خارجه گفت: ديپلمات‌هاي جمهوري اسلامي پي گير آزادي مهندسان ربوده شده در سوريه هستند.

علي اكبر صالحي در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ربوده شدن هفت مهندس ايراني در سوريه گفت: غرب با عملكرد قبيح خود به دنبال سفسطه و كتمان حقيقت است در حالي كه هيچگاه حق، پوشيده نخواهد ماند و بالاخره با پيگيري‌هاي جدي ديپلماتيك‌هاي جمهوري اسلامي ايران مهندسين ربوده شده آزاد و عاملان اين اقدام به سزاي اعمال خود خواهند رسيد.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اقدامات و پيگيري‌هاي جدي ديپلماتيك ايراني بعد از ربوده شدن هفت مهندس ايراني در سوريه اظهار داشت: از زمان ربوده شدن اين مهندسان ايراني در سوريه اقدامات لازم صورت گرفت.

وي ادامه داد: ايران تذكرات لازم را از همان ابتدا به اين مهندسين مبني بر نامناسب بودن شرايط سوريه يادآور شد، اما اين افراد براي ماندن و انجام كارخيرخواهانه به منظور راه‌اندازي نيروگاه شهر حُمص پافشاري كرده و تصور بروز چنين مشكلي را نداشتند.

رئيس دستگاه ديپلماسي در ادامه افزود:‌ بعد از ربوده شدن اين افراد در سوريه ديپلمات‌هاي ايران به طور جدي با تعدادي از كشورها تماس و نامه‌نگاري‌هاي لازم را مبني بر پيگيري اين مسئله صورت دادند.

*ربوده شدن مهندسين ايراني چهره ايران درعرصه بين‌المللي را مخدوش نخواهد كرد

صالحي با اشاره به سوء استفاده برخي رسانه هاي غربي از ربوده شدن مهندسين ايراني در سوريه تصريح كرد: برخي از رسانه‌هاي غربي با سوء استفاده‌ از مهندسين ايراني ربوده شده در سوريه به دنبال مخدوش كردن چهره ايران درعرصه بين‌المللي هستند.

وزير امور خارجه خاطر نشان كرد: رسانه ‌هاي غربي اين افراد را در لباس‌هاي خاصي در معرض ديد مخاطبان خود قرار داده و به بهانه اينكه  گذرنامه اين افراد از سوي فرماندهي ناجا امضا و مهر شده، آنان را نظامي معرفي كردند./پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار