نماینده مردم مراغه، عجب شیر و سراجو در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بزرگترین مزیت برای سرمایه گذاری در كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛یوسف نجفی ديروز در آیین گشایش اتاق بازرگانی مراغه افزود: ایجاد مناطق آزاد و ویژه، موجب افزایش میزان سرمایه گذاری در این مناطق شده و این امر به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی كمك می كند.

وی گفت: انتخاب مراغه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد پایانه صادراتی و ترانشیپمنت، ایجاد رویه جدید گمركی، تبدیل ایستگاه راه آهن مراغه به عنوان ایستگاه باز بین المللی و راه اندازی اتاق بازرگانی در این شهرستان در راستای ایجاد مزیت اقتصادی برای جذب سرمایه گذاری انجام گرفته است.

وی اظهاركرد: در راستای ایجاد زیرساخت های اقتصادی در منطقه، مجوز راه اندازی بانك توسعه صادرات در مراغه تا پایان امسال اخذ و در سال 91 افتتاح می شود.

رییس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: وجود زیرساخت های اقتصادی، به عنوان یك مزیت برای سرمایه گذاری در منطقه بوده و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی نیز از این زیرساخت ها به شمار می رود.

صادق نجفی، افزود: منطقه ویژه آزاد اقتصادی ارس در سال 74 ایجاد و به دلیل برخورداری از نزدیكی به كشورهای دیگر و دسترسی به راه آهن و فرودگاه از زیرساخت های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار شده و دارای جهش اقتصادی چشمگیری است.

وی گفت: حركت به سوی توسعه اقتصادی نیازمند ایجاد زیرساخت ها بوده و در همین راستا در مراغه نیز با همكاری گمرك استان، ثبت سفارش، ارایه گواهی مبدا و كارت بازرگانی انجام می شود.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین گفت: ایجاد اتاق بازرگانی و رویه های جدید گمركی فصل جدیدی برای ارایه خدمات اقتصادی در این شهرستان است.

منصور صادقی اصل افزود: با ایجاد رویه های وارداتی در گمرك مراغه، تخصیص خانه سازمانی برای حضور مستمر كارشناس نظارت بر قاچاق كالا و انجام ثبت سفارش كالا در این شهرستان در جهت ایجاد زیرساخت های اقتصادی صورت می گیرد.

در این آیین، اتاق بازرگانی مراغه با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی و تجار و بازرگانان افتتاح شد.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 كیلومتری جنوب تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.