معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: در استان خوزستان با وجود نيازهاي فراوان، توانمندي ها و ويژگي هاي خاص آبي وجود دارد که مي بايست علاوه بر به کارگيري توانمندي ها و پتانسيل ها براي رفع نيازها و مشکلات مردم منطقه، از اين توانمندي ها براي توسعه فعاليت هاي ملي در بخش آب استفاده کرد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از شبکه خبري سازمان آب و برق خوزستان، محمدرضا عطارزاده در حاشيه نشست انسجام بخشي آب و آبفاي استان خوزستان در اهواز، طرح آبرساني غدير و تکميل طرح جامع آبرساني به شهرهاي استان خوزستان را مهم ترين طرح در اين زمينه دانست و اضافه کرد: نيمه دوم سال آينده، مردم شهرهاي شادگان و اهواز از آب طرح غدير بهره مند شده و يک سال پس از آن نيز اين طرح به آب سد دز متصل مي شود.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا تصريح کرد: تلاش بر اين است که هر چه سريع تر بتوانيم اين طرح را در تمام جبهه ها به پيش ببريم، اما به دليل بزرگي طرح و مشکلاتي که در تامين مواد مورد نياز است، برخي موارد در برنامه ريزي خلل ايجاد مي کند، اما اميدواريم که اين طرح را هر چه سريعتر کامل کنيم.
عطارزاده با بيان اينکه آورد حوضه کرخه 76 درصد از نسبت متوسط پايين تر است، افزود: اين حوضه تا اين لحظه وضعيت مطلوبي نداشته، اما اميدواريم با پشتيباني هايي که از حوضه دز براي کرخه مي گيريم، اين کمبود جبران شود.
وي اضافه کرد: در مناطق بالادست سدهايي که تاکنون ساخته شده به دنبال اين هستيم، سدهايي مثل سد بختياري را احداث کنيم تا براي سد دز پشتوانه ذخاير آبي باشد و يا توليد برق کند.
مقدمات اين طرح آغاز شده و به طور رسمي آخر امسال يا اوايل سال آينده کلنگ زني خواهد شد.
عطارزاده تکميل شبکه هاي آبياري را يکي از ضرورت هاي کاري در استان خوزستان برشمرد و افزود: با وجود فعاليت هاي گسترده اي که در اين زمينه انجام شده، مي بايست شبکه ها تکميل شود.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا تاکيد کرد: به منظور تسريع در تکميل شبکه هاي آبياري و زهکشي، درصدديم از منابع مختلف مالي که گره اصلي مان در اين زمينه محسوب مي شود، استفاده کنيم.
وي ادامه داد: خوزستان از جمله سرزمين هاي داراي آب و خاک باکيفيت است، اما به شبکه هاي آبياري نياز دارد تا آب را به مزارع برساند.
اين مقام مسئول درخصوص پتانسيل برق آبي موجود در استان خوزستان گفت: با وجود فعاليت هاي مناسبي که در مسير کارون انجام شده به دنبال اين هستيم تا طرح هايي مثل گتوند و کارون 2 هر چه سريع تر تکميل شوند.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا همچنين از بهره برداري نيروگاه اول گتوند در اوايل سال آينده خبر داد. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.