سازمان خصوصی سازی در راستای اجرای اصل44، 100 درصد از سهام تولید نیروی برق خلیج فارس را به وکالت از سازمان تامین اجتماعی به صورت بلوکی در بازار سوم فرابورس، روز 19 بهمن عرضه میکند.


حسن محمد تبار معاون نظارت و عملیات فرابورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه ارزش پایه شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس 2932 میلیارد و 160 میلیون ریال برآورد شده است افزود: سازمان خصوصی سازی340 میلیون سهم از این شرکت را بدون هیچ سهم ترجیحی که قیمت پایه هر سهم 8 هزار و 624 ریال تعیین شده، روز چهارشنبه 19 بهمن به صورت یکجا و در بازار سوم و با شرایط نقد عرضه میکند.
محمد تبار افزود: در حال حاضر شرکت توانیر مالک 100 درصد سهام آن محسوب می شود. سرمایه این شرکت نیز 340میلیارد ریال است. زمینه فعالیت تولید نیروی برق خلیج فارس، تولید و فروش انرژی برق در چارچوب مقررات و ضوابط بازار برق، انجام اقدامات لازم به منظور ارتقاء بهره وری، بهینه سازی و توسعه ظرفیت نیروگاه است.
وي تصريح كرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 87 میلیارد و 964 میلیون و 800 هزار ریال است برای تضمین تعهدات به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، واریز و یا ارائه کنند. همچنین، قیمت تولید برق نیروگاه در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها است و خریداران ملزم به رعایت آن هستند. همچنین خریدار نیروگاه متعهد می شود، تعهدات شرکت برق منطقه ای ذیربط و یا مالکان آنها در ارتباط با بهره برداری از این نیروگاه را مطالعه و اجرای مفواد آن را تقبل کند.
محمد تبار در مورد مشوق های مالی، غیر مالی و تخفیفات این سهام بلوکی گفت: خریدار سهام کنترلی(حداقل میزان سهام جهت تعیین اکثریت اعضای هیات مدیره) شرکت تولید نیروی برق خلیج فارس، که در دوره تقسیط، نسبت به افزایش کارکنان بنگاه، به میزانی بیش از آنچه در سند واگذاری ثبت شده، اقدام و یا مبادرت به آموزش و به کارگیری نیروهای مازاد سایر شرکت-های واگذار شده، در واحد خود کند، در صورت احراز شرایط، از مشوق های مالی و یا غیر مالی به ترتیب مقرر در دستورالعمل نحوه اعمال مشوق های مالی و یا غیر مالی برخوردار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: مشوق های مالی به خریداران واجد شرایط به تفکیک سه نوع مشوق شامل تخفیف در اصل ثمن معامله، کاهش سود فروش اقساطی و یا تخفیف زمانی به مفهوم بازنگری در مدت قرارداد ناشی از تطویل دوره بازپرداخت اقساط، اعطا می شود.
معاونت نظارت و عملیات فرابورس یادآور شد: در صورت احراز شرایط و انجام اقداماتی نظیر سرمایه گذاری جدید، ارتقای کارآرایی و بهره وری، تداوم تولید و ارتقای سطح آن، ارتقاء فن آوری و تثبیت سطح اشتغال در بنگاه مورد واگذاری چنانچه در زمان امضای قرارداد واگذاری شرایط فوق را بپذیرند از تخفیفات موضوع دستورالعمل نحوه اخذ تعهدات، درج شروط و اعطای تخفیفات هیات واگذاری برخوردار مي شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار