سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: ايجاد اتاق مشترك بازرگاني و توسعه خط كشتيراني چابهار -بمبئي مي‌تواند توسعه روابط اقتصادي و تجاري را در پي داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایرج حسن پور در طي ديدار با سفير كشور هندوستان گفت: اتاق بازرگاني سيستان و بلوچستان قدمتي 75 ساله دارد كه اولين مراودات نيز از طريق اين استان با كشور هندوستان بوده است و اين نشان از قدمت بالاي روابط اقتصادي و اجتماعي ايران با شبه قاره هند مي باشد .
وي افزود: استان سيستان و بلوچستان با توجه به پتانسيلهاي بالقوه در زمينه هاي زيرساختهاي تجاري جاده‌ي ترانزيتي چابهار به ميلك و آسياي ميانه،‌در بخش كشاورزي،‌ صنعتي و معدن و تجاري از اهميت ويژه اي براي كشورهاي منطقه برخوردار است .
حسن پور گفت: با طرح توسعه بنادر در بندر چابهار و افزايش حمل و بارگيري كالا از 2 ميليون تن به 6 ميليون تن در آينده اي نزدكي مي تواند باعث افزايش چشمگير حجم مبادلات تجاري با كشورهاي منطقه بويژه هندوستان گردد .
سرپرست سازمان صنعت،‌معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: سيستان و بلوچستان داراي معادن غني مي باشد و مي تواند با سرمايه گذاري هاي مشترك با سرمايه گذاران هندي بخشي از نيازهاي معدني كشور هندوستان را تأمين نمايد .
وي گفت: ايجاد اتاق بازرگاني مشترك ،‌اعزام هيأت هاي تجاري ،‌ايجاد مراكز تجاري در دو منطقه و سرمايه گذازي هاي مشترك در زمينه هاي مختلف حجم مبادلات تجاري را افزايش خواهد داد .
سفير هندوستان در ايران نيز در طي اين ديدار گفت: كشور متبوعش علاقه مندي بسياري به جهت افزايش روابط اقتصادي با ايران را دارد.
دنيكر پركانس سيرواستاوا گفت: در سال گذشته بيش از 43 هزار ويزا براي ايرانيان صادر گرديده كه امسال افزايش 30 درصدي را نشان مي دهند .
وي هدف از سفر به استان سيستان و بلوچستان را كسب اطلاعات در زمينه هاي مختلف صنعتي، معدني و تجاري و ترانزيتي عنوان كرد و گفت: راههاي سرمايه گذاري در سيستان و بلوچستان در حال بررسي است و بزودي هيأتي بلند پايه تجاري از هندوستان به سيستان و بلوچستان سفر خواهد نمود .
سيرواستاوا بیان کرد: تجار و بازرگانان و سرمايه گذاران هندي مي توانند به راحتي از سيستان و بلوچستان روابط تجاري با كشورهاي آسياي ميانه CIS برقرار نمايند و آمادگي كشور هند را براي سرمايه گذاري اقتصادي در جمهوري اسلامي ايران اعلام نمود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.