مدتی است شهرداری علاوه بر ارائه خدمات شهری در عرصه فرهنگی، ورزش و اجتماعی حضوری پر رنگ داشته و با ایجاد زیر ساخت ها و اماکن ورزشی توانسته نقش مهمی در ترغیب شهروندان به ورزش ایفا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، منطقه 13 شهرداری تهران که از شرقی ترین مناطق تهران که وجود جمعیت زیاد وامکانات محدودش باعث شده که شهرداری منطقه فعالیت هایی را برای بالا بردن سطح ورزش منطقه انجام بدهد.

*تجهیز بوستان ها به وسایل ورزشی

درحال حاضر دستگاه های ورزشی در10 نقطه از منطقه نصب شده و به تازگی فلکه اول نیروی هوایی به این وسایل مجهز شده است.
مجید کریمی، رئیس اداره فضای سبز منطقه 13 گفت: به دلیل استقبال اهالی از دستگاه های ورزشی، قرار است بزودی بقیه بوستان های منطقه به این دستگاه ها مجهز شوند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بوستان های حافظ، فلکه اول نیروی هوایی، سیمرغ، پیروزی، صبا، نیما، سرخه حصار، لچکی ابتدای بلوار امام علی(ع) و مجموعه بهمن به این دستگاه مجهز شده اند.
کریمی یادآور شد: بوستان های حافظ و سرخه حصار به دلیل وسعت یا جمعیت بیشتر 2 تا 3 ست از این دستگاه ها نصب شده است.

*برگزاری مسابقات فصلی ایستگاه های تندرستی بانوان در منطقه 13

راه اندازی ایستگاه های تندرستی در بوستان ها و مراکز ورزشی منطقه با استقبال شهروندان مواجه شد هم اکنون مسابقات فصلی محلات درحال برگزاری است.
مرجان میرزایی، مدیر ورزش منطقه 13 با اشاره به اینکه مسابقات فصلی تندرستی بین 30 ایستگاه برگزار می شود گفت: ابتدا مسابقه در هر ایستگاه تندرستی به طور جداگانه برگزار مي شود.

به گفته وی این مسابقات درچهار رده سنی زیر 35 سال، 36 تا 45 سال تا 55 سال و 56 سال به بالا برگزار می شود.
میرزائی در خصوص آیتم های آمادگی جسمانی خاطر نشان کرد: دراز نشست ، شنای سوئدی، طناب زنی، دوی مارپیچ، دوی 4در9 ، شوت به هدف، پرتاب حلقه به درون مخروط برگزار و در پایان این مسابقات به نفرات برتر جوایزی اهدا می شود.

*ایستگاه های تندرستی مجهز به دستگاه های ورزشی

درحال حاضر 30 ایستگاه تندرستی در سطح منطقه وجود دارد که اکثر این ایستگاه ها در بوستان ها و سالن های ورزشی برگزار می شود.
به گفته فرجی، مدیر اداره ورزش منطقه 13بوستان های خیام، نیلوفر، حافظ، سیمرغ، اوستا، ورزش و نیما از جمله ایستگاه هایی هستند که مجهز به دستگاه های ورزشی هستند.
وی اعلام کرد: مربیان ایستگاه ها بخشی از ساعات ورزش را به آموزش استفاده از وسایل ورزشی اختصاص داده تا افراد طریقه استفاده درست از وسایل را یاد بگیرند.

*برگزاری همایش دو همگانی و دوچرخه سواری در پارک جنگلی سرخه حصار

بیش از دو هزار نفر از شهروندان منطقه در همایش دو همگانی و دوچرخه سواری شرکت و از فضایی پر شور همایش استفاده کردند.
فرجی، مدیر ورزش منطقه 13 گفت: همایش دو همگانی و دوچرخه سواری به صورت مشترک درپارک جنگلی سرخه حصار برگزار و با استقبال شهروندان روبه رو شد.
وی ادامه داد: قبل از شروع همایش ایستگاه های صبحگاهی برگزار و شهروندان حرکات ورزشی انجام دادند.
فرجی تصریح کرد: اداره ورزش منطقه سعی دارد با استفاده از فضای بوستان ها و در قالب برپایی ایستگاه صبحگاهی به رشد ورزش منطقه کمک کرده وانگیزه مردم برای حضور در اجتماعات ورزشی افزایش دهد.

* برگزاری مسابقات دارت محلات در مدارس منطقه 13

غلامرضا فرجی، مدیر ورزش منطقه 13 گفت: برای تشویق دانش آموزان به ورزش و ایجاد شور و نشاط مسابقه دارت محلات در مدارس مقطع راهنمایی میان دانش آموزان از اوایل دی ماه برگزار می شود.
به گفته وی این مسابقات در مدارس راهنمایی پیچک ، ابوذر، امام خمینی(ره) در دو رده سنی نوجوان و جوان برگزار می شود.
فرجی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری این مسابقات نفرات برتر به مرحله نهایی مناطق22 گانه راه می یابند.

* دوره های ورزشی متنوع در محلات

شهرداری منطقه 13 دوره های متنوع ورزشی را در مجتمع ها، سرای محلات و مراکز ورزشی برگزار می کند شهروندان محلات با مراجعه به نزدیک ترین مجموعه در محله خود می توانند در فعالیت های گروهی و ورزشی مختلف شرکت کنند.
درحال حاضر مراکز ورزشی سمند، سرخه حصار، الزهرا(س) خیام و شهید عماد مغنیه زیر نظر سازمان ورزش شهرداری تهران است که از این تعداد سالن های الزهرا(س) و شهید عماد مغینه مخصوص بانوان و مجموعه ورزشی سرخه حصار و باشگاه سوارکاری سمند مخصوص آقایان است.
البته مراکز مختلفی در محلات وجود دارد که مسئولیت آن بر عهده شهرداری منطقه است و شهروندان برای استفاده از این سالن ها پول می پردازند.
در این مرکز دوره های متنوع ورزشی از والیبال ، اسکیت، بدمینتون گرفته تا تنیس روی میز و فوتسال در ساعات مختلف روز برگزار می شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار