در جلسه شوراي‌عالي صنايع دريايي با پيشنهاد معاون اول رييس جمهور تشکيل کارگروهي تحت عنوان حمايت از مشاغل دريايي با حضور وزرا و مسوولين مربوطه به تصويب رسيد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي عصر روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه شوراي‌عالي صنايع دريايي با بيان اينکه فرصت‌هاي شغلي فراواني در بخش دريا و صنايع دريايي وجود دارد، خواستار تشکيل کارگروهي براي احصاء اين فرصت‌هاي شغلي شد و گفت: شيلات، معادن، کشتي سازي، گردشگري دريايي و بسياري از زمينه‌هاي ديگر در اين حوزه وجود دارند که مي توانند منشاء ايجاد مشاغل فراواني شوند.
معاون اول رييس جمهور ضرورت ايجاد انگيزه براي جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي در بخش صنايع دريايي را مورد تاکيد قرار داد و افزود: فرصت‌ها و زمينه‌هاي فراواني در حوزه فعاليت‌هاي دريايي وجود دارد که تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است و با تبليغات و برگزاري همايش‌ها مي‌توان اين فرصت‌ها را بيش از پيش معرفي کرد.
رحيمي همچنين از مناطق جنوبي کشور به عنوان مناطقي با ارزش و داراي مزيت‌هاي فراوان بويژه در بخش دريا نام برد و خاطرنشان کرد: تاکنون به اندازه کافي به ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي اين مناطق توجه نشده است و انگيزه لازم براي فعاليت در اين مناطق وجود نداشته است.
وي افزود: اگرچه مناطق جنوبي کشور از شرايط آب و هوايي مطلوبي برخوردار نيستند اما خداوند در هر منطقه‌اي نعمت‌هايي را به ارمغان گذاشته است وامروز مي بينيم که بيشترين منابع نفتي و انرژي در همين نقاط گرمسير و نامساعد وجود دارند و همين موضوع مردم را به سوي اين مناطق کشانده است.
معاون اول رييس جمهور خواستار توجه بيشتر به مناطق جنوبي کشور و استفاده از ظرفيت هاي اين مناطق بويژه در بخش دريايي شد و از مسوولين مربوطه خواست برنامه‌هاي خود را براي فعاليت هرچه بيشتر در اين مناطق ارائه دهند.
در اين جلسه گزارشي در خصوص اهميت و جايگاه صنايع و امور دريايي در پيشرفت و توسعه کشور ارائه شد و مصوباتي در جهت حمايت از صنايع دريايي به تصويب رسيد.
در اين نشست همچنين توضيحاتي پيرامون مباحث جلسه گذشته شورا و توافقات شکل گرفته با بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران و سازمان امور مالياتي کشور ارائه شد.
رييس موسسه ملي اقيانوس شناسي نيز در اين جلسه از آمادگي اين موسسه براي همکاري با شوراي عالي صنايع دريايي و بررسي زمينه‌هاي اشتغال در حوزه صنايع و علوم و فنون دريايي خبر داد و در خصوص سند راهبردي توسعه آموزش عالي کشور در حوزه علوم و فنون دريايي و اقيانوسي به ارائه توضيحاتي پرداخت.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار