يك دندانپزشك گفت:رویش دندانهای عقل در سنین 16 و 17 سالگی آغاز و در 18 سالگی ظاهر می شود که گاهی این رویش باعث نامظمی دندانها می شود.


دکتر عبدالحمید ظفرمند دندانپزشک در گفتگو با خبرگار باشگاه خبرنگاران افزود: دندانهای عقل در افراد به طور عادی در 16 و 17 سالگی شروع به رویش می کند و 2 سال طول می کشد یعنی در 18 و 19 سالگی که به طور کامل ظاهر شود ولی در افراد مختلف این زمان رویش تا ظاهر شدن متفاوت است.دندانهای عقل آخرین دندانها در داخل فک هستند و نحوه رویش آنها کج و به سمت جلو است.

وی اظهار داشت:‌رویش دندانهای عقل به دندانهای اطراف فشار وارد می کند و این فشار خودبخود باعث حرکت دندانها و جابجایی آنها می شود.

ظفرمندادامه داد: در بعضی از افراد که فک آنها به صورت فیزیولوژیکی کوچک است و سایر دندانها نیز جا برای رویش ندارند و به طور نامنظم در می آیند با رویش دندانهای عقل این نامنظمی افزایش بیشتر پیدا می کند.

اين دندانپزشک تاکید کرد: در سنین 17 و 18 سالگی قبل از اینکه دندانها به طور کامل رویش پیدا کنند باید یک بررسی کامل روی دندانها شود اگر لازم باشد قبل از رویش کامل، آنها را کشید و خارج کرد تا باعث ناهماهنگی دندانها نشود بهم ریختگی دندان در زمان رویش دندان عقل در فک پایین و در دندانهای جلویی اتفاق می افتد.

وي خاطرنشان كرد:در افرادی که در فک بالا و پایین يكي ازدندانها به صورت ارثي وجود نداشته باشد رویش دندان عقل برای آنها مفید هم است.ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.