نمایش شیتال برقص بر مرگ من به کارگردانی مهران محمودزاده دهبارزی از استان هرمزگان، به بخش تجربه‌های نو سی‌امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: هرمزگان چندین سال متوالی است که حضوری موفق و مستمر در بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دارد و امسال نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم چندین گروه مختلف نمایش به این جشنواره مهم راه یابند.
وی افزود: ظرفیت‌های فرهنگی هنری هرمزگان بسیار گسترده و منحصر به فرد است و هر زمان که زمینه‌های لازم برای شکوفایی استعدادها مهیا شده است هنرمندان این خطه توانسته‌اند در سطح کشور بسیار خوش بدرخشند.
مریدی‌زاده خاطر نشان کرد: یکی از بهترین راه‌های توسعه و معرفی هنر هرمزگان حضور در جشنواره‌های سطح کشور است و میزان حضور هرمزگانی‌ها در رشته‌های مختلف بسیار افزایش چشمگیری داشته است.
گلنسا زارعی، ساناز نجفی، مرضیه کریمی، عمار نیکخواه، ناصر عابدینی، اسماعیل صالحی، نسترن شریف‌زاده، حسین سالاری، محمد‌رضا حمیدی، احمد صالح‌زاده و مهران محمود زاده بازیگران این نمایش هستند.
محمودزاده دهبارزی کارگردان و نویسنده این نمایش متولد سال ۶۰ رودان هرمزگان دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی تئاتر و یکی از کارگردان‌های جوان و خلاق هرمزگان است که موفق شده به مهمترین جشنواره تئاتر ایران راه پیدا کند.
"شیتال برقص بر مرگ من" بر اساس نمایشنامه "آنتیگونه" سوفوکل نوشته شده که با فرم نویی اجرا می‌شود.
نکته جالب در مورد این نمایش این است که امسال در مرحله بازبینی جشنواره استانی هرمزگان رد شد که این امر نیز سئوالات بزرگی را در اذهان رقم زده است.
گفتنی است:سال‌های گذشته نمایش "روح سرکش" و "تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث" به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی از هرمزگان در بخش تجربه‌های نو جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شده بود./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.