رئيس اتاق تهران شرايط به گونه‌اي است كه مسئولين بايد بدون ترديد و تعلل براي رفع مشكل سكه و ارز تصميم گيري كنند زيرا منابع براي حل اين مسئله وجود دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در يازدهمين نشست هيات نمايندگان اتاق تهران يحيي آل اسحاق رئيس اتاق تهران با بيان اينكه شرايط امروز كشور شرايطي خاص است گفت:‌ شرايط امروز اقتصاد جامعه بسيار ويژه است كه حوادث ويژه‌اي را هم در پي خواهد داشت به خصوص موضوع سكه و ارز، اما اين شرايط، شرايط ويژه نه اولين بار كه پس از انقلاب بوجود آمده و نه براي آخرين بار بوجود مي‌آيد.

آل اسحاق گفت:‌بدون شك اين موضوع حل و فصل خواهد شد زيرا امكانات براي رفع اين مشكل در كشور به اندازه كافي موجود است.

رئيس ا تاق تهران با اظهار اينكه ذخاير ارزي و طلا در كشور براي رفع نياز موجود است افزود:‌ ذخاير ارزي و معادن طلا در كشور بسيار زياد است اما آنچه مورد بحث است زمان تصميم گيري و درست بودن تصميم‌ها و اجراي به موقع‌ و عمل و هماهنگي بين اين موارد است.

وي افزود:‌به هنگام نبودن موضوع نرخ سپرده‌هاي بانكي مشكلات فراواني را بوجود آورده اما اگر قرار است انجام شود ديگر نبايد تعلل و ترديد در آن نشان داد و بايد سريع اجرايي شود.

آل اسحاق با بيان اينكه سكه و مديريت رويكرد بين المللي در مديريت اقتصاد كلان سه موضوعي است كه با هم رابطه مستقيم دارند افزود:‌اگر اين سه حوزه با هم هماهنگي نداشته باشند نتيجه اين است كه صورت مسئله حل نخواهد شد و اگر بدون تدابير لازم عمل شود تنها يك وقت‌گذراني است.

وي با اشاره به تحريم‌ها و شرايط اقتصادي موجود گفت:‌ برخورد بدخواهان در حوزه اقتصاد است بنابراين در چنين شرايطي بايد جهادگونه برخورد كرد و با طرح اقتصادي ويژه به استقبال اين موضوع رفت و در حوزه اقتصاد افسران عملياتي ميدان فعالان اقتصادي هستند كه پيروزمندانه از اين ميدان جنگ اقتصادي بيرون خواهند آمد.

آل اسحاق اظهار داشت:‌ وقتي منافع ملي در وسط است اولويت با ملت است و منافع حياتي شخصي بايد كنار گذاشته شود بنابراين بايد متناسب با شرايط موجود تصميم‌گيري و اقدام شود و همه از جمله دولت، مجلس و بخش خصوصي با هم همكاري كنند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار