مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت:‌در سال 90-91 به استراتژی های جدیدی که کمتر مورد توجه بود عمل خواهد شد.

رسول علی اشرفی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای زیست محیطی که در هفته هوای پاک به نمایش گذاشته می شود گفت:‌این دستاوردها در طول سال به صورت تخصصی انجام می شود و فقط برخی از آنان در این هفته به صورت عمومی و نمادین به نمایش و اجرا گذاشته می شود.

وی با اشاره به مطالب بالا افزود: ارتقای کیفیت سوخت،‌ارتقای استانداردهای خودروسازی،‌جایگزینی خودروهای فرسوده،‌توسعه فضای سبز، ارتقای آموزش فرهنگ عمومی در زمینه آلودگی هوا، توسعه وسایل نقلیه عمومی و مدیریت ترافیک از مواردی است که در طول سال اجرا می شود و اما فقط برخی از آنان رسانه ای شده و در معرض دیدگاه مردم قرار می گیرد.

اشرفی پور ادامه داد: استراتژی های زیادی برای جلوگیری و کاهش آلودگی هوا در سطح کلان و کارگروه تخصصی کاهش آلودگی هوا اتخاذ شده و هم اکنون در حال اجراست.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به برخی از مواردی که کمتر مورد توجه قرار گرفه بود اظهار داشت: یکی از این استراتژی ها که قرار است در سال 90-91 به طور جدی به آن توجه شود جلوگیری از هدر رفت انرژی و آلودگی ناشی از موتورخانه های واحدهای مسکونی و تجاری است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران و 7 کلان شهر کشور توسط مراجع ذیربط تدوین و تصویب شده اجرای صحیح آن به شدت در کاهش آلودگی هوا نقش خواهد داشت./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار