مدیر حج و زیارت استان تهران گفت:‌جابجایی افرادی که شرایط اعزام به عمره در تاریخ ثبت شده را ندارند به وجود ظرفیت خالی در کاروانهای دیگر بستگی دارد.

شاکری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد:ظرفیت بیشتر کاروانهای عمره کامل شده است اما ثبت نام به طور کامل متوقف نشده و بعضی از کاروانها ظرفیت خالی دارند.

وی در خصوص افزایش ظرفیت عمره در استان تهران گفت: افزایش ظرفیت عمره در استان تهران را در حال پیگیری هستیم و تاکنون وعده هایی در این خصوص داده شده است اما هنوز به اجرا گذاشته نشده است.

شاکری ادامه داد: در صورت افزایش ظرفیت عمره استان تهران امکان ثبت نام اولویت 1 تا 250 بانک ملت و ودیعه گذاران بانک ملی وجود دارد.

وی با بیان اینکه جابجایی افراد در کاروانها بستگی به وجود ظرفیت خالی درکاروان دارد اظهار کرد: افرادی که تاریخ اعزام را اشتباه وارد نموده اند و یا شرایط مناسب برای اعزام در تاریخ اعلام شده را ندارنددر صورت وجود افراد متقاضی جابجایی در کاروانهای دیگر و یا وجود ظرفیت خالی در کاروان می توانند اقدام به جابجایی کنند.

شاکری با تاکید بر اینکه افراد متقاضی جابجایی پس از انصراف در کاروان خود می توانند در کاروان جدید ثبت نام کنند اظهار کرد: انصراف درکاروان هزینه ای ندارد و پرداخت هزینه اضافی در برخی موارد به این دلیل است که نرخ کاروان و درجه کاروان که جایگزین شده بالاتر است و باید اختلاف هزینه را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کاروانها محدود است خاطر نشان کرد: به علت ظرفیت محدود کاروان در برخی از موارد انصرافی امکان جایگزینی در کاروان دیگر وجود ندارد و افراد تا مرحله بعدی ثبت نام باید منتظر بمانند.

شاکری با بیان اینکه مرور روادید از طریق کشور عربستان تا چند روز آینده آغاز می شود اظهار کرد: تاکنون روادید افرادی که در کاروان ثبت نام کرده اند اقدامی نشده و به محض گرفتن تایید از عربستان صدور روادید از طریق سفارت و کنسولگری عربستان در ایران آغاز می شود.

وی خاطر نشان کرد: اعزام افراد ثبت نام شده از نیمه بهمن آغاز می شود و مرحله بعدی اعزام از اردیبهشت انجام می شود که ثبت نام در کاروانهای مرحله بعد از نیمه فروردین آغاز می شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار