مدير عامل شرکت ملي نفت ايران از آمادگي قطع فروش نفت به اروپا خبر داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، قلعه باني در مراسم افتتاحيه سومين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي خوزستان در اهواز گفت: با توجه به بازاريابي هاي قبلي، از هم اکنون آمادگي قطع فروش نفت را به اروپا داريم.
معاون وزير نفت با اشاره به تحريم خريد نفت ايران از سوي کشورهاي اروپايي افزود: 18 درصد نفت خام ايران به اروپا صادر مي شود که در صورت قطع آن، کشورهاي اروپايي به ويژه پالايشگاه هاي بخش خصوصي آنها متضرر خواهند شد.
وي گفت :‌شرکت ملي نفت ايران از مدت ها قبل بازاريابي براي فروش نفت خود به کشورهاي غير اروپايي را آغاز کرده است و با توجه به کيفيت نفت خام ايران و ارتباط با ديگر کشورهاي جهان، مشکلي از نظر فروش نفت نداريم و نفت ايران خريداران زيادي دارد.
قلعه باني با اشاره به مذاکرات اخير با کشور هند درباره پرداخت مبالغ فروش نفت افزود : حدود 8 ميليارد دلار از هند طلبکار بوديم که با مذاکرات انجام شده و دريافت مطالبات، هند همچنان يکي از خريداران مطمئن نفت ايران خواهد بود.
مديرعامل شرکت ملي نفت ايران تاکيد کرد: ايران با داشتن بيشترين مجموع ذخاير نفت و گاز در جهان، جايگاهي ويژه در تامين انرژي کشورها دارد و نمي توان نقش آن را ناديده گرفت.
وي با گراميداشت فرارسيدن ايام مبارک دهه فجر گفت: از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون تحريم هاي استکبار جهاني اثري بر صنعت نفت ايران نداشته است و با همت متخصصان متعهد و توانمند کشور، شاهد رشد و پيشرفت روزافزون اين صنعت هستيم.
قلعه باني افزود: در بيش از سه دهه گذشته با استفاده از ظرفيت هاي موجود در شرکت هاي نفتي، مراکز علمي و پژوهشي و توان سازندگان داخلي، گام هاي بلندي در زمينه خودکفايي اين صنعت برداشته شده است و اميد مي رود به زودي شاهد صدور تجهيزات صنعت نفت به خارج کشور باشيم.
قلعه باني با اشاره به سرمايه گذاري در بخش بالادستي صنعت نفت گفت: تا پايان سال جاري حجم سرمايه گذاري در بخش بالادستي صنعت نفت به 20 ميليارد دلار مي رسد که اين رقم در مقايسه با پارسال ، 2 ميليارد دلار بيشتر است.
سومين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي خوزستان امروز در محل نمايشگاه بين المللي خوزستان در اهواز آغاز به کار کرد و تا 12 بهمن داير است.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار