باهنر در جلسه ماهانه جامع مهندسین:

6 زن و 6 روحاني در ليست جبهه متحد سهميه دارند

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين، با بیان اینکه 6 خانم و 6 روحاني در ليست جبهه متحد سهميه دارند،گفت: روند حضور در انتخابات يك روند شتاب گيرنده است و نظرسنجي ها مشاركت بالاي مردم در عرصه انتخابات را نشان مي دهد.

به گزارش خبرنگار سياسي حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين با حضور دبيركل و اعضاي اين جامعه تحت عنوان بررسي انتخابات مجلس نهم برگزار شد.
در اين نشست، محمدرضا باهنر با اشاره به اينكه انتخابات مجلس نهم يكي از اتفاقات مهمي در حال وقوع است، گفت: بايد همه طيف ها و همه مردم با توانمندي به استقبال آن برويم؛ چرا كه اين اولين انتخابات بعد از حوادث سال 88 بشمار مي رود.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين، همچنين در ابتداي اين نشست از اعلام آمادگي جامعه اسلامي مهندسين براي معرفي 150 كانديد جهت حضور در سر صندوق هاي راي به جبهه متحد اصولگرايان خبر داد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، مهمترين و اساسي ترين خبر اخير جامعه را تشنج بسيار شديد بازار در رابطه با قيمت ارز، سكه، طلا و تحريم نفتي اعلام كرد و گفت: اين خبر به قدري مهم است كه ما احساس مي كنيم اگر چاره اي انديشيده نشود، ممكن است بر اصل انتخابات مجلس نهم اثر منفي بگذارد.

*** سياست راهبردي دشمنان تحريم انتخابات است

وي به فعاليت هاي دشمنان در آستانه انتخابات اشاره كرد و گفت: علائم و شواهد در افكارها و حرفهاي صريحي كه از طرف جامعه بين المللي و دشمنان نظام، اعم از آمريكا و انگليس شنيده مي شود نشان از آن دارد كه فشارها در آستانه انتخابات به كشور و مردم سنگين شده و به صورت رسمي و غير رسمي و همچنين توسط فضاي مجازي به دنبال ايجاد جنگ رواني براي تحت الشعاع قرار دادن انتخابات هستند، كه البته دشمنان داخلي نيز در دو الي سه گروه موضع گرفته اند.
 

*** مشكل اقتصادي فقط مربوط به ايران نيست
 باهنر به مشكلات اقتصادي بيرون از كشور نيز اشاره كرد و گفت: البته در بيرون از كشور جمهوري اسلامي ايران نيز خبرهايي راجع به اقتصاد و تشنج و نوساناتي كه در بازارهاي جهاني مشاهده مي شود وجود دارد و ما شاهد يك منحني زيگزاگي پر از شكستگي هستيم كه مصداق بارز آن افزايش قيمت يك اونس طلا از 1400 دلار تا 1850 دلار بوده است كه اين در مسائل اقتصادي دنيا طبيعي نبوده و غير عادي است.
 

*** توطئه ای در پشت پرده نواسانات بازار وجود دارد
 وي همچنين به بعد ديگر مسائل اقتصادي اخير كشورمان اشاره كرد و گفت: در داخل كشور نيز مجلس از ابتداي سالجاري در تصويب بودجه قيمت ارز را شناور مديريت شده قرار داديم تا دولت بتواند براساس عرضه، تقاضا، قيمت جهاني، تورم داخلي، تورم خارجي و تفاوت تورم و ... مديريت كند.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين، همچنين از احتمال توطئه پشت پرده در خصوص نوسانات بازار اقتصادي اخير نيز خبر داد.
 

*** تحريم كنندگان نفتي ايران بيشتر از ايران آسيب خواهند ديد
 نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، به تحريم نفتي ايران توسط دول غربي اشاره كرد و گفت: دولت هاي غربي در اين فاصله از فرصت استفاده كرده و با فرصت 5 ماهه تحريم نفتي ايران را به تصويب رساندند، البته تحريم كنندگان نفتي ايران آثار اين تحريم را از همين الان مشاهده مي كنند، البته اكثر خريداران نفتي ما آسيايي بوده و اعلام كرده اند ايران را تحريم نفتي نخواهند كرد؛ هرچند اين تحريم آثار رواني خود را برجاي گذاشت. عده اي هم از اين گذر سوء استفاده كرده و به شايعه پراكني پرداختند.

*** حضور وزیر اقتصاد،صنایع و رئیس بانک مرکزی در مجلس برای حل مشکل ارز
* وي با انتقاد از سكوت دولت در برابر نابساماني هاي اقتصادي كشور در 2 هفته اخير، گفت: در نهايت بحث مشكلات اقتصادي كشور به شوراي امنيت كشيده و با توصيه مقام معظم رهبري و طي تشكيل جلسه و تصميم گيري اعضاي آن، اين مشكل به اتمام رسيده و حباب قيمت ها شكسته شد.
وي همچنين به سياست هاي دولت و بانك مركزي در راستاي متعادل كردن بازارهاي كشور، گفت: بايد براي راه حل هاي ارائه شده از سوي دولت، يك پشتوانه جدي نيز وجود داشته باشد.
وي افزود: در همين راستا امروز با حضور وزير اقتصاد و دارايي، رئيس كل بانك مركزي و وزير صنايع به عنوان متولي مصرف ارز كشور مذاكراتي در مجلس شوراي اسلامي انجام خواهد شد.
باهنر تصريح كرد: البته اين مشكلات در حدي نيست كه قابل حل شدن نباشد و با جامعه نگري و تدبير و سعه صدر و با پرهيز از تخريب و توطئه مي توان همه اين مشكلات را به خوبي حل و فصل كرد.
 

*** سازمان هاي استاني جبهه متحد تشكيل شده است
همچنين در ادامه اين نشست دبيركل جامعه اسلامي مهندسين، به گزارشي از كارهاي انجام شده توسط جبهه متحد اصولگرايان در آستانه انتخابات مجلس نهم پرداخت و گفت: سازمان هاي جبهه متحد اصولگرايي در استانها مدتهاست مستقر شده و به فعاليت خود ادامه مي دهند؛ هرچند هماهنگي و جامعيت بين دفاتر استاني جبهه متحد جامعيت كامل نيست، ولي با دستورالعمل هاي ارسالي درصدد اجراي فرآيند تشخيص كانديداي مورد نظر اين جبهه متحد هستيم.
وي به فرآيند رسيدن به كانديداي مورد حمايت جبهه متحد اشاره كرد و گفت: در اين فرآيند كل كانديداهاي حوزه انتخابي به 2 گروه اصولگرا و غير اصولگرا تقسيم مي شوند و كانديداهاي اصولگرا نيز طبق جدول بندي جبهه متحد در صورت كسب نمره مورد نظر و صرفنظر از ميزان نمره دريافتي مورد حمايت واقع خواهد شد، كه البته نظرسنجي هايي نيز بين اعضاء به صورت مداوم و در 3 فاصله 5 روزه انجام خواهد شد، كه در اين بين از نظرسنجي ساير سازمان ها همچون: بسيج، صدا و سيما، وزارت اطلاعات، وزارت كشور و ... استفاده خواهد شد.
 

*** صندلي هاي جبهه پايداري و جبهه متحد همچنان خالي است
 دبيركل جامعه اسلامي مهندسين، به چگونگي پيوستن جبهه پايداري به جبهه متحد اشاره كرد و گفت: در مورد جبهه پايداري تحليل هاي فراواني وجود دارد كه برخي ها آنها را جريان انحرافي ناميده و برخي ديگر طرفدار دولت مي نامند كه من به هيچ وجه اين نظريه را قبول ندارم، برخي ها نيز معتقدند جبهه پايداري زماني از دوستان احمدي نژاد بوده اند و به دليل مشكلاتي كه پيش آمد، هيچ گاه به رئيس جمهور وابسته نبوده و نسبت به كارهاي خوب رئيس دولت واكنش مثبت و نسبت به كارهاي غير حرفه اي رئيس جمهور نيز واكنش منفي نشان مي دهند.
وي همچنين گفت: جبهه متحد اصولگرايان به هر طريقي كه مي توانست از جبهه پايداري جهت پيوستن به اين جبهه دعوت كرده و طي روزهاي اخير نيز حجت الاسلام رسايي با حجت الاسلام مهدوي كني و حسينيان نيز با عسگراولادي ملاقات داشته اند و هنوز دو صندلي جبهه پايداري در جبهه متحد خالي است و ما اعلام مي كنيم كه جهت پيوستن به ما تلاش كنند.
 

*** 3 دليل نپيوستن جبهه پايداري به جبهه متحد
 محمدرضا باهنر با بيان اينكه جبهه پايداري به 3 دليل با جبهه متحد به تفاهم نرسيده است، گفت: نكته اول جبهه پايداري ساز و كار 8+7 را قبول ندارد و معتقد است بايد اين ساز و كار تغيير كند. نكته دوم جبهه پايداري كه كساني كه در گروه 8 هستند، اعتقاد دارند قاليباف و لاريجاني نبايد در كميته 8+7 نماينده داشته باشند و نكته سوم اينكه جبهه پايداري هم روي افراد و هم روي ساختار جبهه متحد تندروي كرده و اشكالاتي وارد مي كنند كه منطقي به نظر نمي رسد.
*** دشمنان مي خواهند هاشمي و احمدي نژاد را مقابل هم قرار دهند
* وي گفت: عده اي كه دشمني آنها با نظام محرز بوده، درصدد هستند تا كشور را دوقطبي كرده و با دعواي بين احمدي نژاد و هاشمي رفسنجاني انتخابات را مصادره كنند و اين عده اعلام كرده اند در صورت دستيابي به اين خواسته خودشان موفق خواهند شد، كه البته بايد مردم به اينگونه فضاسازي ها توجه داشته باشند.
*** اصلاح طلبان مهره هاي سفيد خودشان را به مجلس فرستاده اند
* نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، همچنين به حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات اشاره كرد و گفت: قبول نداريم كه اصلاح طلبان در انتخابات شركت نكرده اند، بلكه آنها با مهره هاي سفيد و كمرنگ خودشان وارد انتخابات شده اند و طبق گفته خود اصلاح طلبان 700 نفر و طبق گفته وزارت كشور 1300 نفر از طيف اصلاح طلب در عرصه انتخابات ثبت نام كرده اند.
 

***2 نتيجه در صورت نپيوستن جبهه پايداري به جبهه متحد
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين، به 3 نظريه در مورد عدم پيوستن جبهه پايداري به جبهه متحد اصولگرايان از طرف اعضاي جبهه متحد اشاره كرد و گفت: دوستان ما در جبهه متحد معتقدند در صورت عدم پيوستن جبهه پايداري به جبهه متحد بايد 2 ليست كاملا مجزا ارائه شود؛ چرا كه احتمال مي رود جبهه پايداري از اسامي كانديداهاي بانفوذ ما به نفع خودش استفاده كند.
وي گفت: برخي دوستان نيز معتقدند از آنجايي كه هدف ما وحدت بوده و خواستار تحقق اين مهم هستيم، بايد به هر نحوي كه شده با دوستان به وحدت برسيم و ارائه ليست مجزا با اسامي مشترك مشكلي نيست.
 

*** 6 خانم و 6 روحاني در ليست جبهه متحد سهميه دارند
محمدرضا باهنر با بيان اينكه جبهه متحد از تمام طيف ها و اضلاع مختلف ليست هايي را دريافت كرده و بعد از بحث و بررسي به 70 الي 80 نفر رسيده است، گفت: در اين ميان 6 خانم و 6 روحانيت وجود داشته و 18 نفر نيز توسط شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان تعيين خواهند شد كه در مجموع 30 نفر از ليست جبهه متحد در تهران مشخص خواهد شد.
 

*** روند حضور مردم در انتخابات يك روند شتاب گيرنده است
 نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، به نظرسنجي هاي اعلام شده در آستانه انتخابات مبني بر چگونگي حضور مردم در عرصه انتخابات اشاره كرد و گفت: طبق نظرسنجي هاي بدست آمده، 50 الي 52 درصد حضور مردم در حال حاضر مشخص شده است كه آمار خوبي را نشان مي دهد، البته معمولا هرچه به موعد انتخابات نزديكتر شويم، درصد نظرسنجي ها نيز افزايش پيدا خواهد كرد و ما از 50 درصد فعلي كه نشان دهنده درصد مشاركت مردم در عرصه انتخابات است، راضي هستيم و احتمال مي دهيم تا انتخابات تا 60 درصد نيز افزايش پيدا كند.
وي گفت: روند حضور مردم در انتخابات يك روند شتاب گيرنده است و معمولا با استناد به نظرسنجي هاي دوران گذشته هرچه به انتخابات نزديكتر شويم، علاقه مردم براي حضور در انتخابات افزايش پيدا خواهد كرد./ن
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار