رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس گفت: مجلس و دولت در پی افزایش دانشجو در دانشگاه‌های کشور هستند در حالی که بودجه این مراکز آموزشی افزایش پیدا نمی‌کند و 7 درصد بودجه برای این مراکز خیلی کم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ علی عباس‌پور ديروز در جمع رؤسای دانشگاه‌های کرمان در دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: با افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور باید بودجه‌های مراکز آموزش عالی نیز افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: مجلس و دولت در پی افزایش دانشجو در دانشگاه‌های کشور هستند در حالی که بودجه این مراکز آموزشی افزایش پیدا نمی‌کند.
عباس‌پور افزود: ما در آموزش عالی  کمبود بودجه داریم و امکانات لازم را نداریم، اما هر سال افزایش تعداد دانشجو را داریم.
رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت: هفت درصد بودجه برای مراکز آموزش عالی خیلی کم است، زیرا این مراکز آموزش عالی هستند که سند چشم‌انداز توسعه ملی را پیش می‌برند.
عباس‌پور بیان داشت: علاوه بر اینکه دولت باید بودجه مراکز آموزش عالی را افزایش دهد، خود دانشگاه‌ها هم باید پول‌هایی را که در دیگر سازمان‌ها است، جذب کنند.
وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی یکی از بخش‌هایی هستند که با وجود مشکلات زیاد در طول 30 سال انقلاب گسترش زیادی داشته‌اند و توانسته مشکلات جامعه را کم کنند و این موفقیت تلاش دانشگاهیان است.
عباس‌پور عنوان کرد: امروزه پیشرفت‌هایی در فضای هسته‌ای و پزشکی که در کشور ما انجام شده است، نتیجه تلاش دانشگاهیان است و هر کجا که تحریم صورت گرفت و از خارج ناامید شدیم، نیازهای کشور را به خوبی برآورده کرده‌ایم.
وی با توجه به اعتبارات فرهنگی اذعان داشت: ما سال گذشته یک‌ هزار و 500 میلیارد تومان برای اعتبارات فرهنگی بودجه تعیین کردیم که بخشی از آن صرف اقدامات فرهنگی در دانشگاه‌ها شده است.
عباس‌پور گفت: مشکلاتی که دانشگاه‌ها با آن روبه‌رو هستند، باید با ابتکار و برنامه‌ریزی خود دانشگاهیان و با حمایت‌های دولت برطرف شود.
وی با توجه به وضعیت علمی و فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان از نظر علمی یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور است و بخش ریاضی این دانشگاه یکی از افتخارات کشور محسوب می‌شود و از نظر فرهنگی وضعیت بسیار خوبی دارد.
رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس در مورد ادغام دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی با دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای خاطرنشان کرد: باید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با دانشگاه علمی و کاربردی باشد تا بتواند نیاز جامعه به افراد دارای فن را تامین کند./س
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.