با توجه به اينكه اصلي پديده ريزگردها در كشور عراق است بايد اقدامات بازدارنده از مبدا اين پديده انجام گيرد و روش هاي اصولي مقابله با آن را بكار برد و مناسب ترين راه استفاده از خود طبيعت است.

 

كردواني استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: كانون هاي انتشار و مبدا ريز گردها مناطق در عراق در همسايگي استان هاي غربي و جنوب غربي كشور است.

 

وي ادامه داد: راههاي جلوگيري از اين پديده در كشور چيزي فراتر از اين فعاليت هايي است كه در حال حاضر توسط نهادهاي مرتبط انجام مي شود.

وي گفت: مالچ پاشي كه هم اكنون براي جلوگيري از اين پديده در منطقه خوزستان انجام مي شود با توجه به قيمت بالاي اين ماده نفتي، عمر كوتاه آن ( 5 سال) و ديگر مضرات زيست محيطي آن كاري غير كارشناسانه و منسوخ شده است.

اين استاد دانشگاه مالچ نفتي را ماده اي سياه رنگ كه حرارت محيط را بالا برده و رنگ سياه در مناطق چهره ناخوشاينده بوجود مي آورد داشت و تصريح كرد: بدين منظور مي توان از مالچ رسمي كه سفيد رنگ است واثرات محيطي كمتري دارد استفاده كرد كه البته اين روش هم توصيه نمي شود.

وي با بيان اينكه كانون اصلي پديده ريزگردها در كشور عراق است و بايد اقدامات بازدارنده از مبدا اين پديده انجام گيرد و روش هاي اصولي مقابله با آن را بكار برد خاطرنشان كرد: بهترين و مناسب ترين راههاي جلوگيري و مهار پديده ريزگردها استفاده از خود طبيعت است پاشيدن شن، سنگ فرش نمودن و .. با توجه به تفاوت هاي اقليمي راهكارهاي علمي مناسبي خواهند بود./ل
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار