نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۴
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سطح دریای خزر نسبت به آبهای آزاد زیاد است حفر این کانال باعث نفوذ آب اقیانوس هند به دریاچه خزر خواهد شد و شهرهای ساحلی به زیر آب خواهد رفت ، مسئله بعدی این است که روسیه و ایران حق ندارند خودسرانه دست به اینکار بزنند چون 3 کشور بعدی یعنی آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان باید با این موضوع موافقت بکنند ، در هر صورت این پروژه خیال پردازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مثل اينكه دريا خزر از طريق كانال ولگاه به درياي سياه وصل است كه اگر اين طور باشد يعني همسطح اقيانوس است پس جاي نگراني نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سلام
به نظر من اگر آب دریای خزر و خلیج فارس را برای مقاصد کشاورزی به مناطق خشک مرکزی منتقل کنند خیلی سریعتر و ارزانتر به نتیجه می رسد و نیاز کمتری به سرمایه گذاری خارجی دارد. با توجه به عظیم بودن پروژه تصور بر این است که مانند اتوبان تهران شمال سالها از شروع کار بگذرد و به نتیجه نرسد.از مسئولین خواهشمندم برای نجات مناطق مرکزی از بی آبی و رونق کشاورزی در این مناطق فقط به انتقال آب برای مصارف شرب و کشاورزی تمرکز داشته باشند.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
براي ايجاد آزادراه بايد كمترين مسير انتخاب شود كه ممكن است به صخره هاي محكم و تقريبا غيرقابل برش بخوريم ولي براي كانال اين الزام نيست بكلكه هرچاي كه كم ارتفاع ترين است و كار در آن آسان است انتخاب مي شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
جالبه اجراش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به روی چشم!!!!!!!! آقا دستور صادر شد! بریم شروع کنیم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مطالعاتی بسیار عمیق برای امکانسنجی چنین پروژه ای باید انجام شود که محور اصلی آن آثار زیست محیطی و تغییر اقلیم از خزر تا کویر مرکزی و لوت باشد. یه عنوان نمونه پس از ساختن سد آسوان که در مقایسه بسیار محدودتر است نرخ ابتلا به مالاریا در منطقه رشد چشمگیری داشته است که مربوط به بهبود شرایط زیستی پشه ناقل مالاریا بخاطر افزایش رطوبت نسبی منطقه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
کم شناس
۰۹:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
پروژه دست بچه های خاتم باشه، هم با اقتصاد مقاومتی هم راستاست، هم در طول این پروژه هزاران نفر نیروی ایرانی نون میخورن، هم شرکت های کوچیک عمرانی رونق میگیرن و هم بعدا از مزایای چنین کانالی بهره میبریم، از لحاظ محیط زیستی اگه اقدامات مقتضی صورت بگیره، اثر مثبت هم داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اگر دست سپاه باشه مطمئن باشید کار تمام شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به نظر کسر شان سپاه است که بیاید وارد این بحث های تخیلی بشود
وقت سپاه باارزش ترازاینهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
بدهند دست بچه های جوان و با استعداد و با انگیزه کاملا ایرانی و بومی مهندسی سپاه و مدیران شهر موشکی تا ببینن میشه یا نمیشه ؟
-
taroatapikatma
۰۸:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مگه این کشورهارو مستشاران خارجی دارند اداره می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
موافقم مثل اتوبان تهران شمال .این پروژه ام با حساب سر انگشتی 200 تا 250 سال دیگه با هزینه ای که میشود آنقدر کارخانه ساخت که جوان بیکار نداشته باشیم انقدر خانه بسازیم که شخصی بدون خانه نداشته باشیم کدام هزینه بهتر هست جوانان الان با اقتصاد قوی فردا یا کانالی که مفافع اون به کشور های دیگه حوزه دریای خزر میرسه با هدیه نابودیه زیست بوم ایران و شور شدن سفره های آب زیرزمینی مرکزی کشور.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
فکر بسیار خوبی است اگر دست بچهای سپاه انجام شود زمان ان به ده سال هم کمتر خواهد شد این کار بقدری حایز اهمیت است اگر 5 سال هم با سرمایه بشتر تمامش کننندارزش دارد ومالیات ان جباران طرح را خواهد کرد تا دیر نشده باید دریاچه های منصوعی ایجاد کرد تا کشاورزی ما رونق پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
کار اقتصادی و عمرانی با ارگان نظامی هیچ ارتباطی ندارد و در حیطه ی وظایف اش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
مامیتوانیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
دوست عزیز اولا باید منابع مالی عزیمی مصادف با بودجه چندسال کشور خرج شود
دوما خطرات زیست محیطی که داره از سودش بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۸:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
فکر تغییرات اکوسیستم دریای خزر رو کرده بودید نمی گفتید می توانیم.
اینجا توانستن مفهوم دیگری دارید ان هم تخریب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
آب دریای خزر 29 بالاتره نه آبهای آزاد :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اكه به نفع همه كشور هاى حاشيه درياى خزر باشه، هزينه احداث اين آبراه رو از سرمايه كذارى اونا تامين ميكنيم
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۶:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
این طرح سالها پیش مورد برسی قرار گرفت و به دلیل اینکه معایبش از محاسنش بیشتر بود اجرا نشد چون حیات موجودات دریای خزر نابود و سطح آب بالا میامد. و حالا برای راحتی روسیه این پروژه مورد برسی قرار میگیره این پروژه به نفع ایران نیست. بهتره راه آهن شمال جنوب را راه اندازی کنید که خیییییلی به نفع کشور هست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
در پاسخ به آقای ناشناس15:46 ::::::سطح دریای خزر پائین‌تر از سطح دریاهای آزاد است و اکنون (ابتدای سده بیست‌ویکم) ۲۶٬۵ تا ۲۸ متر پایین‌تر از سطح دریا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
این کانال در کویر روزانه هزاران لیتر تبخیر آب داره که باعث شرجی شدن هوا و تغییر
اب و هوا و از بین رفتن آب و شوری میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
همانطور که شهر های بیابانی امارات به وسیله آب دریا و آب شیرین کن ها از یک کویر خشک به بهشت تبدیل شدند این اتفاق هم می تواند در ایران انجام شود و این کمترین سود حاصل از این پروژه است. آنهایی که میگویند امکان ندارد باید بدانند فکر آنها 100 سال از این زمانه غقب تر است چون اگر کار توسعه موشکی ایران هم زیر دستشان بود قطعا می گفتند امکان ندارد بتوانیم شهر موشکی بسازیم و اینهمه موشک تولید کنیم!
Germany
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
شهر موشکی ربطی به این خیال پردازی ها نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
دوستان اتوبان تهران شمال و تکمیل کنند این طرحها باشه واسه وقت مناسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
نمیشه فقط جنبه خوبشو دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
خب چرا همین راه رو راه آهن نکشیم؟
-
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
خواستن تنوانستن است
Estonia
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به نظر من نبايد اين دو دريا رو بهم متصل بكنند بلكه در يك نقطه از دو سمت كانال به هم نزديك شده و بعد يك محوطه جهت انتقال كشتي از يك كانال به كانال ديگر ايجاد كنند كه به لحاظ مسائل محيط زيستي كمترين خسارت رو وارد . يعني اول كشتي وارد محوطه شده بعد ژشت بندش ورودي كانال بسته شده و بعد ورودي كانال بعدي باز شده و كشتي وارد كانال بعدي بشه و ...
مطمئنن پروژه مهم و حياتي خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
mahsoud
۱۱:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
فک کنم در چندسال آینده که زمین گرم بشه و مناطق بیشتری زیر آب بره اونوقت ایران راحت تر زیر آب میره و از بین میره.بهترین راه فکر کنم استفاده از لوله های بزرگ و به صورت زیر زمینی و ایجاد درباچه های مصوعی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
نابغه قراره کشتی عبور کنه نه اینکه لوله کشی کنیم واسه اب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
تو این کشور ساخت یه توالت عمومی 20 سال طول میکشه تازه آخرشم میگن اعتبارات تامین نشد بی درو پیکر ولش میکنن ، بعد اجرای چنین پروژه ای قراره چند ملیارد سال نوری طول بکشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اصلا شدنی نیست 29 متر اختلاف دارن یعنی با کشیدن کانال آب دریاچه خزر 29 متر بالا میاد و تمامی سواحل ایران و کشورهای مجاور دریاچه خزر میره زیر آب
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۳:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
هزینه تصفیه آب شور به کنار زمین شوره چطور میخواهید کشاورزی کنید ایران به راحتی میتونه از کویر به عنوان یک نیروگاه برق خورشیدی استفاده کنه و به کشور های همسایه برق صادر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۱:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
باسلام
این طرح کشور یک پارچه ویک تکه مان را تکه تکه میکنه وکل اکوسیستم رو به هم میزنه وضررش بیشتر از نفعشه.
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۱:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
خدمت ناشناس 13:15 عارضم که این اختلاف ارتفاع در خط مستقیمه در حالی که کرمان، یزد،‌سمنان و ... بیش از 1000 متر بالاتر از سطح دریا هستند. یعنی شما باید آبرا اوب 1000 متر به سمت بالا پمپاژ کنی بعد بپردازی به اختلاف ارفاعش با دریاچه کاسپین
۱۲۳