قطعا این طرح با تکنولوژی روز بشر قابل اجراست ، چالشهایی که مطرح میکنند، وجود دارد ولی با علم امروز قابل رفع هستند . وقتی برخی کشورها مثل چین آسانسورهای عظیم آبی احداث میکند، چالشهای مطرح شده در این طرح که لاینحل نیست . آنهاییکه با این طرح مخالفند ، مخصوصا کارشناسان خارجی ، فی الواقع اهداف سیاسی را مد نظر دارند . اینکه کشورهای دریای خزر نگران حجم آب خزر هستند ، فقط بهانه است چون اساسا خزر ۲۸ متر پایین تر از سطح آبهای آزاد است ، پس این آب خلیج فارس است که به خزر سرازیر خواهد شد . حتی این نگرانی هست که بدلیل پایین تر بودن خزر و با ورود آب خلیج فارس برخی سرزمینهای شمالی ایران زیر آب رود ، پس نگرانی کشورهای خزر بهانه ای بیش نیست . قطعا کشورهایی مثل ترکیه و آذربایجان با احداث این طرح بشدت مخالفند چون بشدت منافع ترانزیت و اقتصادی آنها کاهش خواهد یافت . این طرح قدرت منطقه ای ایران را از لحاظ اقتصادی و نظامی بشدت افزایش میدهد و توان چانه زنی ایران در مسائل مهم منطقه را بالا میبرد و کشورهایی مثل ترکیه را که داعیه امپراتوری عثمانی را دارد ، تنزل میدهد . اگر ایران بتواند مشکلات سیاسی خود با جهان را کاهش دهد و از مقبولیت نسبی برخوردار شود ، میتواند بدون توجه به اشکال تراشی کشورهای دیگر این مهم را به سرانجام رساند و ضمن شکوفایی بی نظیر اقتصادی رقبای جدی منطقه ای را کنار بزند . ولی این طرح ، دولتی میخواهد مرد عمل ....
امارات که یکی از خشکترین کشورهای جهان به شمار میرود، توانسته است با شیرینسازی آب دریا مشکل کمبود آب خود را حل کند. به عنوان نمونه ۹۸.۸% از آب مورد نیاز شهر دوبی که پرجمعیتترین شهر این کشور است با آب شیرینکنها تأمین میشود.
تورو خدا زودتری راش بندازین. ما تصمیم داریم سیزده بدر بریم کنار شهر بم باشیم...اگه کارگر خاستین من کلنگمو بیارم زودتری شروع کنیم..والا به خدا..نمیشه که دست رو دست گذاشت
دوستانی که میگن کشتی نمی تونه از کوه بالا بره زیاد به مغزشون فشار نیارن..... از درون کوه که می تونه رد بشه ....با زدن تونل آبی کشتی هم می تونه از کوه رد بشود.... نمونه این طرح ( تونل آبی ) در نروژ در حال ساخت است به نام
stad ship Tunnel
یه سرچ بکنید متوجه می شوید.
والسلام
اوووه چقد کارشناس داریم
من موندم کی این طرحا داده!اصلا فکر کرده یا فقط حرف زده؟
تکلیف اختلاف سطح چی میشه!جمعیتی که تواین مسیره و شهرها و بناها تاریخیش!
اینا جدا
به داد زاینده رود و کارون و هامون و دریاچه ارومیه برسن و
هزینه ی این طرحا خرج مردم بدبخت کویر کنن جای اینکه اوارشون کنن !
اول طرحا 20سال موندشونا تموم کنن بعد کانال بزنن.
در کل واقعا متاسفم
به نظر میاد باید بیشتر بررسی و تحقیقات انجام بشه تا تمام مزایا ومعایب کار مشخص بشه وپیشنهاد میدم از تمام کارشناسان در این زمینه دعوت بعمل بیاد واز نظراتشون استفاده بشه.
آقا یکی به داد مردم برسه. اگه این همه پول داریم چرا سه میلیون وام ازدواج ما رو نمیدین؟سه میلیون رو بدید دو تومن هم خودم جور میکنم حداقل یه یخچال میخرم!!! برای بقیه چیزها هم خدا بزرگه.
همه اب ها رو نمی خواد از خزر اورد
میشه بیشتر اب ها از دریای عمان اورد تا دریای کاسپین اب کمتری مصرف کنه
از نظر اقتصادی به نفع ایرانه
ولی باید کارشناسی و مشارکت اقتصادی کشور ها به شرط انجام شه
به نظر دوستان اگر كانال سويز رو از مصر بگيرند أيا امنيت ملى انها زير سوْال نميره تمام دنيا مصر رو با كانالش ميشناسند بعدش جزيره سينا كه بوسيله كانال از مصر جدا شد أيا از كشور مصر جداشد حتى با وجود اسرائيل اشغالگر دوستان اين طرح ملى است بيايد با حمايت از ان ايران را أباد و سرافراز و قدرتمند كنيم
این طرح به رویا نزدیک است تا واقعیت! چند هفته پیش که اخبار ایجاد این کانال منتشر شد، برادرم که دکترای زمین شناسی هست، عقیده خود مبنی بر امکان پذیر نبودن این پروژه را برای من عنوان کرد که تقریبا همه نظرهای پروفسور اسماعیلوف بود.
فاز اول از دریای عمان به سمت کویر اجرا بشه بعد با استفاده ازتونلها و دره ها در فاز 2 از شمال شاهرود به سمت جنوب آب آورده بشه سوم دو دریاچع در شمال و جنوب تشکیل و سالها از آنها بهره برداری بشه باقی پروژه بعد
اول اتوبان تهران شمال و که 20 سال روش کار کردید با کلی هزینه و پشرفت لاک پشتی ختم به خیر کنید ببیند این کاره هستید بعد پروژه ی 2000کیلومتری با هزینه 10 میلیارد دلاری که بوجه 100سال کشور رو با مدیریت عالی وطنی شروع کنید.
بارها براتون پیام دادم که بنده یک طرح عالیتر وبهتر از این طرح دارم و پیغام دادم که با من تماس بگیرید ولی کو گوش شنوا والله بالله تالله دروغ نمیگم حیف که در جایگاه اجتماعی خوبی نیستم تا بتونم طرحم را بگم و رسانه ای کنم
جوک خیلی قشنگی بود
ی مترو میخوان تو اصفهان بزنن فکر کنم ی20 سالی باشه کلنگ شروع زدن هنوز تموم نشده
شماها هنوز تو کف جاده کرج، چالوس موندین که مال نیم قرن پیشه
برادران و خواهران فرهیخته اینقد به مخاتون فشار نیارین اصلا این رود تاثیری در جدایی و تجزیه ندارد اگر اینطور باشه پس باید بگیم پس رگهای بدن ما هم باید ما را تجزیه میکرد اصلا عرض رو فرضی در وسعت پهناور ایران بچشم هم نمیآد مانند دهها رود جاری در کشور بزرگمان
من به عنوان یه ایرانی ساکن کویر بااین طرح مخالفم
زیرا تونقشه خونه ما وسطه کاناله واز وسط شهر ما رد میشه
ولی چه کیفی میده وسط کویر یه ویلا روبه ساحل داشته باشیم
شهرمون میشه مثل لندن و....
فقط موندم 20ساله جاده شهر ما به مرکز استان رو دارن 2بانده میکنن هنوز تموم نشده،کی اینو بسازن؟
خوب واسه خودت نون دونی پیدا کردیا با این خبر ایران رود
هیچ خبرگزاری جز باشگاه خبرنگاران جوان این رو انقد کار نکرده که شما راجبش مطلب میزارید
خوشتون اومده؟
اگر عرض ایران به طور متوسط حدودا 1500 کیلومتر باشد ، یک کانال با عرض 50 الی 100 متر اصلا دیده نمیشه . نمیدونم بعضی ها چرا فکر میکنن ایران با این کانال دو تیکه میشه .
هزار و پانصد کیلومتر تقسیم بر 100 متر میشه نسبت 1 به 15000
یعنی اگر پهنای نقشه ایران 15000 سانتی متر باشد آنوقت پهنای کانال بر روی آن نقشه 1 سانتی متر خواهد بود .
این طرح یک اتوپیای مهندسی برای همه است ولی آیاورود آب ورطوبت سردخزربه مناطق کرم وخشک مرکزی با ویژکیهای باکترییایی متزادباهم نمی تواند عامل ایجادبیماری وفاجعه زیست محیطی درکل ایران باشد ماننده کم شدن رطوبط شمال و براه افتادن سیل وبارشهای ویرانگر مرکزی درکل طرح بسیارجالب ولی ازهر نظرخطرناک است
خواستن توانستن است وهر مشکلی راه حلی دارد مسائلی که دوستان در مورد موانع اجرای این پروژه ملی (ملی !!!نه تهران شمال)بیان می کنند قابل حل است فقط عزم جزم وهمت بلند می خواهد ضمنا توجه داشته باشید که ما دشمن دانا وزیرکی داریم که اگر اجرای این طرح غیر ممکن یا زیان بار بود برای منحل شدن آن این قدر دست و پا نمی زد. پس لطف کنند بعضی ها ساکت شوند واین قدر آیه ی یاس نخونند
انشاءا....این ابر پروژه ایران زمین (جاده ابریشم عصر حاضر)به همت ابر پروفسور مردان این مرزوبوم شروع اجرای آن را شاهد خواهیم بود تا پروفسور کردوانی ها ضعف اراده خود را نظاره گر وشرمنده شعار ما برای این که ایران ایران شود خون دلها خورده ایم را باشند .
البته کار نشد نداره
فقط یه سوال :تو این رودخونه اصلا آب جریان پیدا میکنه یا نه ؟ جهتش چه جوریه ؟درسته خزر پایین تره ولی وقتی به هم وصل بشن یه مدتی جریان داره .بعدش چی میشه ؟باتلاق نشه؟زیستگاه واسه پشه و مگس و قورباغه و مار نشه؟کار شناس های عزیز خیلی باید فکر کنیدا؟بعد نگین نگفتی؟!!!!
دریای کاسپین تو جهان این دریا رو ب اسم کاسپین میشناسن. نمیدونم دریایی ک ب اسم کشور ماست رو خود ایرانی ها قبول ندارن هی میگن دریای خزر یا دریای مازندران بخدا بعضی اوقات یه کارایی میکنیم ک خنده داره.....بعدشم من ب عنوان یه گیلانی دارم میگم نمیشه اینکارو کرد اکوسیتم ب هم میخوره شهر های استان ما زیره آب نمیشه اینکارو کرد یعنی تا جایی ک من میدونم استان های شمالی این اجازه رو نمیدن. چون برای استان های ما و طبیعت و زندگی ما خطر ناکه واقعا خطرناکه فکر نکنین دارم احساسی برخورد میکنم دارم کاملا منطقی بعدشم ریل بکشین چه دلیلی داره مملکت رو جر بدیم یه کانال ب عرضه یه کیلومتر بکشیم .اگه کمبود آب داریم از آب شور بی پایان اقیانوس ها میتونیم استفاده کنیم کافیه رکتور های بیشتری بسازیم تا آب شور رو شیرین و قابل مصرف کنن مشکل کشاورزی با بهبود بذر ها توسط انرژی هسته ای همون پرتو زایی گاما بر روی بذر هارو میگم و همینطور کاشت گلخانه ای حل میشه والسلام
آفرین واقعا جای تعجب داره خزر یک قوم بیگانه هست...همونطور که نسبت به اسم خلیج فارس حساس هستیم باید به اسم دریای مازندران یا کاسپین هم حساس بود
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ارومیه خشک شد تو رو خدا دیگه خزرو خشک نکنین کل اب و هوا و اقلیما رو داریم به هم میزینیم
مگه ایران اقتصاد داره که این طرحو اجرا کنه واسه روسیه خود شیرینی نکن کشور من
الف-اجرای این طرح( آبراه بزرگ شمال به جنوب که سالیان سال هزینه مطالعه ومشاوره مفتخورهای آن ازبیت المال این مردم فلاکتزده انجام شده وبیهوده بوده)یعنی1- تجزیه ایران به دوقسمت شرقی وغربی(همان چیزی که اسرائیلیها،ابرقدرت شرق وغرب دنبالش هستند)2--سمت شرق مرکز فعالیت بیشترتولیدوقاچاق موادمخدرمیشه3-آبراهاودیوارهای بزرگ رامعمولا"بین مرزدوکشورمیزنندتامفیدباشدنه اینکه باعث تجزیه یک کشورشود(مثل دیوارچین،آبراه پاناما،سوئز...)مگرآبراه ودیوارکوچک باشدکه کاملا"قابل کنترل باشد-ب-4- اگردههاوحتی صدپل هم روی این آبراه زده شودازلحاظ محیط زیست واکوسیستم منطقه(جانوری،زمین شناسی،آب وهوایی ،سفره های زیرزمینی ....دچارتغییرخواهدشد(آب وهوای حاشیه کویر،خشک میشودوامتدادآبراه بارانی میشودوعملا"کویرراازمرکزبه حاشیه های کویربرده ایم)-آبراه باید درمرز افغانستان وپاکستان زده شود(هرچندکه آب وهوای کویر رابدترمیکندولی حاشیه آبراه راسرسبزمیکندولی به نفع هرسه کشوراست)یافقط ازمرزهای غربی وشمال غربی این آبراه احداث شودکه بسیارپرهزینه وغیرممکنه5-بااجرای این طرح دومرز به مرزهای کشوراضافه میشود
به قول پروفسور کردوانی اگر رشته کوه البرز شکافته شود تمام رطوبط شمال ایران طی چند سال ازبین می رود و شمال ایران مانند جنوب آن باوجود ساحلی بودن خشک خواهد شد . پروژه ای بسیار خطرناک برای محیط زیست.امیدوارم تامل بیشتری شود.
می خواد این طرح عملی باشه یا نباشه من که صد در صد مخالفم شما هم که همتون شدید متخصص هزینه این طرح سرسام اوره ماشالا تو کشور اختلاس هم که نمیشه هنوز بعد ۱۲ سال مترو شیراز کامل نشده ....شما ها که خیلی به روسیه جونتون علاقه دارید ژه یر برید تاریخ معاصر رو مطالعه کنید بعد بیاید نظر بدید
رودخونه عملى هست با فن آورى و كنترل همه مشكلات جانبيش و به نفع محيط زيست، يه چرخ و فلك بزگتر از London Eye هم كنار رود تو يزد ميزنيم چه منظرهايى از بالاش ديده بشه. در توريسم ميشيم رغيب ايتاليا و اسپانيا. انرژى مثبت بدين لطفا به جاى نه الكى گفتن.
انجام
روژه=حماقت محض
همتون در جریان هستین و حتی در قرآن نیز به این موضوع اشاره شده که کوهها برای تعائل زمین آفریده شده اند و برداشتن این کوهها صد در صد موجب زلزله میشه
به این موضوع هم اشاره کنم و همه میتونن تحقیق کنن که شهرهای بزرگ چین با ساختن ابر برج ها تعادل زمین منطقه خودشون را بهم زدن که موجب افزایش زلزله تو اون منطقه شده
پس انجام این پروژه یعنی حماقت نحض
ما ميتونيم. اين طرح درست انجام بشه باعث سرسبزى و آبادانيه. اينهمه اين سالها بيابنزايى كرديم، تو تهران غبار نداشتيم كه اونم رسمى شد تو گذارش هواشناسيم ميگن ادامه بديم ميشيم خود عربستان. حالا كه ميخواد يه طرح با اينهمه سود و حل كردن قسمت بزرگى از مشكل خشكسالى انجام بشه هنوز مطالعت امكانسنجى و علمى اين كار انجام نشده، انواع و اقسام تئوريها در حد ژول ورن مطرح ميشه كه اين نميشه. اونور دارن فكر ميكنن برن مريخ زندگى كنن هيچكس از الان نميگه نميشه، تازه همه اميدوارم هستن. مطرح كردن ما نموتونيم يا نشون دهنده تنبليمونه يا عدم اعتماد به نفس. اينجورى پيش بريم تو آينده دنيا جايى نداريم.
قابل توجه همون شخصی که نظر داده باید همه کشورهای حاشیه خزر راضی باشند به خاطر تخلیه اب خزر به داخل کانال بایدبه اطلاع ایشون برسونم لازم نیست ابگیری اولیه حتما از خزر باشه میشه از خلیج فارس ابگیری اولیه رو انجام داد سپس تکمیل ارتفع با خزر باشه اقای کلهر هم همش منفی بافی میکنه
نکته اول از نظر علمی میشود اما قرار نیست به شکل هم تراز به هم وصل بشوند به مانند کانال سویز بلکه میشود از بند های تراز استفاده کرد مانند کانال پاناما
2قرار نیست اب شیرین شود و حتی اب دریای خزر با خلیج فارس مخلوط شود
3حتما نباید از غرب ایران و انجایی که در نقشه دیده شد از دره سفید رود رد شود
4اگر ایجاد شود برای کشورهایی به مانند اسکاندیناوی دانمارک المان وشمال فرانسه نیز مفید است چرا که با این کار با اتصال کانال های موجود در واگا عملا ما به شمال اروپا وصل میشویم
5 ار دیگر مانفع مستقیم وغیر مستقیم ام می شود استفاده کرد به مانند ایجاد نیروگاها یی اتمی در داخل خاک ایران و در امان نگه داشتن انها و استفاده صنعتی از اب موجود ایجاد دریاچه هایی به جهت تغییر ابو هوا و ایجاد رطو بت
و حال این ها را گفتم بشویدمابقی را
ازبسیاری جهات نشدنی است
1 سرمایه گذاری بسیار بالا و ایجاد تورم به خاطرتزریق پول به پروژه ای که سالها طول میکشد تا اجرای ان پایان یابد
2 تناقضات محیط زیستی
3 عدم اراده همان کریدور شمال جنوب به خاطر کارشکنی اذربایجانی ها به صورت ریلی ایجاد نشده با اتصال فقط 50کیلومتر راه اهن
4 به خاطر کارشکنی های همسایه ها پروژه زیست محیطی مبارزه با موجودی به نام شانه دار که منابع خاویار را از بین برده عملی نشده حال انکه خود همین کشور ها باعث امدن این موجود به دریای خزر بوده اند
5 کانال ولگا محدودیت ظرفیت دارد و بکشتی یش از 5 هزار تن از ان عبور نمی کند اگر ما ایجاد کردیم از کجا معلوم روسیه ولگا محیط زیستی خود را تغییر دهد
6همین پروژه انتقال اب از خلیج فارس برای مصارف صنعتی با مشکلات سیاسی این طرف و ان طرف مواجه است
7 پروژ انتقال اب از خزر به شمال مرکز ایران به خاطر منافع برخی از مدیران وزارت نفت رفت رو هوا ...میگید چه ربطی داره چون قرار بود از زیر ساخت های انتقال نفت موجود استفاده بشه همان هایی که از زمان های قدیم نفت برای نکا تو اون می رفت و با گازی شدن نکا بلا استفاده مانده است
در مجموع یه طبی یه شب میاد میره اماا فکر میکنم برای زیر اب زنی پروژه انتقال اب صنعتی به مرکز ایران این بامبول را راس کردند
لطفا مواظب باشید دور نخورید
با این نقشه که مسیر کانال را نشان می دهد ایران به دو قسمت می شود والبته خوردن آن نیز راحت میشود مسیولین بهتراست به خط آهن فکر کنن و حمله نقل کانتینری که هم ارزانتر است وهم اشتغال زایی بیشتری دارد
این پروژه ازنظر اقتصادی میتونه کشور رامتحول کنه وجمعیت کشور راازتمرکز در غرب به شرق بکشاند وتحول گردشگری ایجاد کند واز نظر استراتژیک کلیه آسیای میانه وشرق اروپا رابه این کانال وابسته کند ودرامد بالایی از نظرکشتیرانی برای کشور تولید کند واشتغال زایی ایجادکنداین دارویی برای اقتصادکشور است حالا داروهم عوارضی دارد ولی به درمانش می ارزد
با اجراي چنين طرحهايي خليج فارس و درياي خزر تبديل به گودالي از نمك خواهند شد .همچنين ايران تبديل به دو كشور ايران شرقي و ايران غربي ميگردد. افتخار اين ننگ بر پيشاني كه خواهد نشست ؟
باید اول از شمالیها اجازه بگیرن که فکر نکنم اجازه داده بشه ...در ضمن اگه برا انتقال کالاست میشه بجای این همه هزینه الکی از راه آهن استفاده کرد...اگه برای کشاورزی هستش که جدای از شوری آب زمینهای کویری مستعد کشاورزی نیست وبیشتر نمکزار وشنزار هستش...آبی در در زیر زمین بود رو که به اندازه کل دریای خزر بود با استفاده نادرست یک شبه به باد دادین حالا میخاین جاهای دیگه رو نابود کنین...عمرا ما نمیذاریم
نیمی از کشور ما هم اب نداره پس پروژه های ملی را یا پروژه های محلی قاطی نکن اگر دنیایی اب هم به بعضی ها بدهند باز هم ناشکرن و اگردستت را تا ته عسل کنی باز هم سهم اب دیگران رامیخواهند
دررابطه با درياچه اروميه بهتره بگم ازشهرسردشت ازيکسال پيش دارن تونلي ميزنن که اب رودخانه ي زاب رو انتقال بدن به درياچه اروميه... درمورد اين کانال بنظرمن بهتره بيشترکارشناسي بشه واگه شدني بود اجرا کنن. درسته هزينه اش خيلي زياده ولي يجورايي اشتغالزايي هم ميشه و ميتونيم يجوربرگ برنده تودستمون نگهش داريم و درقبال استفاده از ان از بقيه کشورها کمبودهايي راکه داخل کشورداريم بگيريم... درضمن اگه ايران قرارباشه بايدونه کانال ابي تجزيه بشه همون بهترکه تجزيه بشه،، دنيا امروز درمقابل اتحاد مردم ايران دست به دهن مونده پس لزومي نداره خودمون به خودمون اتهام تجزيه شدن بزنيم،، بازم ميگم بايدبايد دقيقاکارشناسي بشه بعد اجراييش کنن... مهدي اروميه...
اجرای این پروژه بیشتر به یک ژست شبیهه...خیلی طرحهای بسیار ساده تر از این ده ها سال طول کشیده دوستان مسعول هنوز نتونستن تکمیلش کنن!!!در ضمن هدف از اینکار چیه؟اگه هدف از این تجارت و انتقال کالاست خب میشه این مسیر رو با راه آهن طی کرد تا جنوب بعد کالاهارو سوار کشتی کرد دیگه چه نیاز به این همه هزینه کردن هست؟!!!یادمه قرار بود کو ه های البرز رو بتراشن تا ابرها به مناطق کویری برن تا اونجا بارون بباره خخخخ...فکر هایی که هیچ پشتوانه علمی واقتصادی پشتشون نیست
خیلی ایراد دیگه هست که اینجا نمیشه گفت...
آزاد راه تهران به شمال هم یکی از مخرب ترین پروژه ها برای طبیعت و کشاورزی شماله که اثرات مخرب اونو چند سال دیگه متوجه میشین...هر چند در طول ساخت این پروژه تا بحال خسارات زیادی به طبیعت زده شده...امیدوارم آزاد راه تهران شمال هیچوقت به سرانجام نرسه تا طبیعت و کشاورزی شمال بیشتر از این آسیب نبینه...اگر آزاد راه تهران شمال به سرانجام برسه مسیر تهران تا مازندران به یک ساعت میرسه اونوقت همه تهرانیها اهم از فقیر وغنی برای خرید زمین به شمال هجوم میارن...قیمت زمین سر به فلک میکشه...کشاورزان شمالی زمینهای کشاورزی رو میفروشن یا تبدیل به ویلا و واحد تجاری میکنن و به دلالی رو میارن...کشاورزی شمال نابود میشه و طی چند سال شمال تبدیل به تهران دوم میشه و دیگه اثری از کشاورزی و طبیعت شمال که مستعد ترین نقطه کشور برای کشاورزیه نخواهیم دید و کشور بیشتر از قبل محتاج واردات محصولات کشاورزی میشه...یادمون نره شمال با وسعت کمش همین الان هم در حال انفجار جمعیت وهجوم زمین خواران هست...با این کار فقط زمین خواران سود میبرن ونه مردم عادی...
سلام .این طرح تحریم را دور زده و اثر تحریم صفر خواهد شد چرا که ترانزیت از طریق ایران بوده و تحریم دور زده خواهد شد و کشور های مرد و مقصد به ایران نیاز داشته و تحریم را دور خواهند زد
سلام .این طرح اجرا شود ایران به قدرت همه جانبه تبدیل خواهد شد و بیکاری نیز صفر خواهد شد از نظر گردشگری و کشاورزی و ترانزیت و ایجاد اشتغال در حین اجرای طرح و بعدش و...قدرت چانه زنی ایران به صورت فوق العاده افزایش نیابد و روسیه و چین حساب جدیدی رو ایران باز میکنند وانهاده اروپا نیز با ایران سازش کرده و اسرائیل و و عربستان منزوی خواهند شد
لطفا مشكلات ديگه كشور رو با اين مورد مخلوط نكنين، ساختن بزرگراه استاندارد و قطار پرسرعت(جايى كه لازمه) و پر كردن چاله چوله كوچه ها جاى خود، ساختن اين رود پر سود هم جاى خود. اراده بايد باشه هر دو انجام بشه. پارانوياى تجزيه كشور رو هم كنار بزاريد، وقتى يه كشور از نظر اقتصادى و نظامى قوى باشه و رابطه خوب با دنيا داشته باشه، مطمئنا اينقدر ضعيف و منزوى نميشيم كه كسى جرات كنه چپ به خاكمون نگاه كنه، اينجورى هم نيست كه هر كى دلش خواست بياد بره. بايد اعتماد به نفس داشته باشيم و رو پاى خودمون بايستيم بدون وابستگى به كسى و با رابطه خوب با بقيه دنيا. اگر اين كارو نكنيم اون وقت تو اين دنيا كه دنياى قدرته خورده ميشيم.
تا این کانال با این طول بخواد احداث بشه سفینه فضایی هم اختراع شده. دیگه نیاز به کشتی نیست.
قطعا با کار علمی و جهادی میشه.
stad ship Tunnel
یه سرچ بکنید متوجه می شوید.
والسلام
من موندم کی این طرحا داده!اصلا فکر کرده یا فقط حرف زده؟
تکلیف اختلاف سطح چی میشه!جمعیتی که تواین مسیره و شهرها و بناها تاریخیش!
اینا جدا
به داد زاینده رود و کارون و هامون و دریاچه ارومیه برسن و
هزینه ی این طرحا خرج مردم بدبخت کویر کنن جای اینکه اوارشون کنن !
اول طرحا 20سال موندشونا تموم کنن بعد کانال بزنن.
در کل واقعا متاسفم
میشه بیشتر اب ها از دریای عمان اورد تا دریای کاسپین اب کمتری مصرف کنه
از نظر اقتصادی به نفع ایرانه
ولی باید کارشناسی و مشارکت اقتصادی کشور ها به شرط انجام شه
اصلا روسیه نه هر کشوری
ی مترو میخوان تو اصفهان بزنن فکر کنم ی20 سالی باشه کلنگ شروع زدن هنوز تموم نشده
شماها هنوز تو کف جاده کرج، چالوس موندین که مال نیم قرن پیشه
زیرا تونقشه خونه ما وسطه کاناله واز وسط شهر ما رد میشه
ولی چه کیفی میده وسط کویر یه ویلا روبه ساحل داشته باشیم
شهرمون میشه مثل لندن و....
فقط موندم 20ساله جاده شهر ما به مرکز استان رو دارن 2بانده میکنن هنوز تموم نشده،کی اینو بسازن؟
هیچ خبرگزاری جز باشگاه خبرنگاران جوان این رو انقد کار نکرده که شما راجبش مطلب میزارید
خوشتون اومده؟
هزار و پانصد کیلومتر تقسیم بر 100 متر میشه نسبت 1 به 15000
یعنی اگر پهنای نقشه ایران 15000 سانتی متر باشد آنوقت پهنای کانال بر روی آن نقشه 1 سانتی متر خواهد بود .
فقط یه سوال :تو این رودخونه اصلا آب جریان پیدا میکنه یا نه ؟ جهتش چه جوریه ؟درسته خزر پایین تره ولی وقتی به هم وصل بشن یه مدتی جریان داره .بعدش چی میشه ؟باتلاق نشه؟زیستگاه واسه پشه و مگس و قورباغه و مار نشه؟کار شناس های عزیز خیلی باید فکر کنیدا؟بعد نگین نگفتی؟!!!!
مگه ایران اقتصاد داره که این طرحو اجرا کنه واسه روسیه خود شیرینی نکن کشور من
پسرهایی هم که با دختران روس ازدواج کردن با کشتی به شهرشون بر میگردن
روژه=حماقت محض
همتون در جریان هستین و حتی در قرآن نیز به این موضوع اشاره شده که کوهها برای تعائل زمین آفریده شده اند و برداشتن این کوهها صد در صد موجب زلزله میشه
به این موضوع هم اشاره کنم و همه میتونن تحقیق کنن که شهرهای بزرگ چین با ساختن ابر برج ها تعادل زمین منطقه خودشون را بهم زدن که موجب افزایش زلزله تو اون منطقه شده
پس انجام این پروژه یعنی حماقت نحض
پایان جلسه رو اعلام میکنم
مرسی از هم فکری همتون
به امید ایرانی آباد و سر بلند
2قرار نیست اب شیرین شود و حتی اب دریای خزر با خلیج فارس مخلوط شود
3حتما نباید از غرب ایران و انجایی که در نقشه دیده شد از دره سفید رود رد شود
4اگر ایجاد شود برای کشورهایی به مانند اسکاندیناوی دانمارک المان وشمال فرانسه نیز مفید است چرا که با این کار با اتصال کانال های موجود در واگا عملا ما به شمال اروپا وصل میشویم
5 ار دیگر مانفع مستقیم وغیر مستقیم ام می شود استفاده کرد به مانند ایجاد نیروگاها یی اتمی در داخل خاک ایران و در امان نگه داشتن انها و استفاده صنعتی از اب موجود ایجاد دریاچه هایی به جهت تغییر ابو هوا و ایجاد رطو بت
و حال این ها را گفتم بشویدمابقی را
ازبسیاری جهات نشدنی است
1 سرمایه گذاری بسیار بالا و ایجاد تورم به خاطرتزریق پول به پروژه ای که سالها طول میکشد تا اجرای ان پایان یابد
2 تناقضات محیط زیستی
3 عدم اراده همان کریدور شمال جنوب به خاطر کارشکنی اذربایجانی ها به صورت ریلی ایجاد نشده با اتصال فقط 50کیلومتر راه اهن
4 به خاطر کارشکنی های همسایه ها پروژه زیست محیطی مبارزه با موجودی به نام شانه دار که منابع خاویار را از بین برده عملی نشده حال انکه خود همین کشور ها باعث امدن این موجود به دریای خزر بوده اند
5 کانال ولگا محدودیت ظرفیت دارد و بکشتی یش از 5 هزار تن از ان عبور نمی کند اگر ما ایجاد کردیم از کجا معلوم روسیه ولگا محیط زیستی خود را تغییر دهد
6همین پروژه انتقال اب از خلیج فارس برای مصارف صنعتی با مشکلات سیاسی این طرف و ان طرف مواجه است
7 پروژ انتقال اب از خزر به شمال مرکز ایران به خاطر منافع برخی از مدیران وزارت نفت رفت رو هوا ...میگید چه ربطی داره چون قرار بود از زیر ساخت های انتقال نفت موجود استفاده بشه همان هایی که از زمان های قدیم نفت برای نکا تو اون می رفت و با گازی شدن نکا بلا استفاده مانده است
در مجموع یه طبی یه شب میاد میره اماا فکر میکنم برای زیر اب زنی پروژه انتقال اب صنعتی به مرکز ایران این بامبول را راس کردند
لطفا مواظب باشید دور نخورید
بچه ها کسی میدونه بازی ذوب آهن تراکتور ساعت چنده؟
درامد زایی بالایی هم دارد.
قرارگاه خاتم الانبیا میتونه جمعش کنه
خیلی ایراد دیگه هست که اینجا نمیشه گفت...
آزاد راه تهران به شمال هم یکی از مخرب ترین پروژه ها برای طبیعت و کشاورزی شماله که اثرات مخرب اونو چند سال دیگه متوجه میشین...هر چند در طول ساخت این پروژه تا بحال خسارات زیادی به طبیعت زده شده...امیدوارم آزاد راه تهران شمال هیچوقت به سرانجام نرسه تا طبیعت و کشاورزی شمال بیشتر از این آسیب نبینه...اگر آزاد راه تهران شمال به سرانجام برسه مسیر تهران تا مازندران به یک ساعت میرسه اونوقت همه تهرانیها اهم از فقیر وغنی برای خرید زمین به شمال هجوم میارن...قیمت زمین سر به فلک میکشه...کشاورزان شمالی زمینهای کشاورزی رو میفروشن یا تبدیل به ویلا و واحد تجاری میکنن و به دلالی رو میارن...کشاورزی شمال نابود میشه و طی چند سال شمال تبدیل به تهران دوم میشه و دیگه اثری از کشاورزی و طبیعت شمال که مستعد ترین نقطه کشور برای کشاورزیه نخواهیم دید و کشور بیشتر از قبل محتاج واردات محصولات کشاورزی میشه...یادمون نره شمال با وسعت کمش همین الان هم در حال انفجار جمعیت وهجوم زمین خواران هست...با این کار فقط زمین خواران سود میبرن ونه مردم عادی...