در ضمن اگر جمعیت ایران با رشد کشاورزی و دامداری طرح اجرا بشه ... جمعیت به دویست میلیون هم برسه باز کشور جا داره ...چون جمعیت نیمه شرقی کشور به خاطر کمبود اب خیلی کم هست و بیشتر جاها خالی از سکنه هست ...
با درست شدن این طرح ایران شیعه به دویست میلیون نفر می رسه و هدف اقا خامنه ای هم عملی میشه
در صورت بالا اومدن سطح اب هم میشه چندین کانال اب بین شهر ها زد ....
این پروژه به دست مهندسان ایرانی و چندین مهندس کشور های پیشرفته عملی میشه .... خیلی ها با این پروژه سر کار میرن ...
شاید یک میلیون نفر اشتغال به کار شن
اب نقش مهمی در زندگی بشر داره ....
با عملی شدن این طرح مرکز اقتصادی کشور از غرب به شرق میره
کلا خیلی کارها میشه کرد ..
پول ساخت این طرح هم میشه با سرمایه گذاری کشور ها انجام داد و کشور های شوروی هم می توونن با سرمایه گذاری معاف از مالیات ده ساله شن ...
به نظر من باید چند فاز کنند. و هر فاز اب دریای عمان به یک استان برسه. بعد مثلا استان یزد اب رود از نصف کنه تا سطح اب خزر بالا نیاد. با استفاده از اب شیرین کن های هسته . شیرین کردن اب دریای عمان راحت تره. پس این روش بهتره
انسان تا سیصد سال پیش رویای پرواز داشت !!!! الان این دیگه یه مسئله حقیقت پیوسته ... یا تا هشتاد سال پیش سفر به فضا خیال بشر بود ولی امروز میبینیم میخوایم انسان به مریخ بفرستیم .. حالا هم اگر به فکر دستیابی به سرعت نور باشیم ممکنه تا چند سال آینده بدستش بیاریم... اصلا اینا هم به کنار میدونستی طرح کانال سوئز مال داریوش هخامنشی بوده و الان که میبینی اروپاییا از اون استفاده میکنن ما ایرانیان ساختیمش حالا چرا تعجب میکنید یا فک میکنید از پسش بر نمیاییم میدونم خودم بچه شمالم ، میدونم چقدر تجهیزات میخواد تا از وسط این کوها رد شد اما اینو بدونید ایرانی جماعت همیشه میتونه مگه غیر اینه پیامبر (ص) گفتن روزی مردمی از سرزمین پارس به ثریا میروند ... اینو بدونید ما میتوانیم تواناییشو داریم خودم به شخصه خیلی خیلی خوشحال میشم این اتفاق بیافته .... بازم میگم و بازم خواهم گفت هیچ کاری نشد نداره تا وقتی که نخوای ، خلاقیت در دست ماست ....
صرف نظر از اینکه بنا به نظر کارشناسان این طرح رویا پردازانه است و کلا امکان اجرا دارد یا خیر و توجیه اقتصادی دارد یا نه، آنچه نباید از آن غافل شد احداث این کانال کاملا شرایط را برای تجزیه کشور میتواند آماده کند که بنظرم کمی جای تامل دارد.
خب چند تا پل ناقابل می زنند روی این کانال راه باز می شه وقتی کانال به اون عظیمی بسازند پلش هم می شازند نازه با ایجاد این پلها کویر پر رفت و آمد میشه و شهرهای کویری از بن بست کویری در میان و کویر نوردی خودش یک جور جاذبه توریستی می شه
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
سود خالصه، اما متأسفانه میترسن اجراش کنن.
یکی از همین افرادی که میگه نمیشه قبلا میگفت دریاچه ی ارومیه احیا نمیشه حالا به خواست خدا داره بهتر از قبل احیا میشه.
اگه ده میلیارد خرج داره
میشه از کشور های تازه استقلال یافته نفری یک میلیارد و روسیه هم چند میلیارد گرفت
و چند سال معاف از پرداخت بشن
هم سود اوناست هم ایران ... در ضمن این خودش یه راه ابی هست که جاده سازی رو کمتر می کنه ...
هر قسمت ایرانرود هم میشه به شهر کم اب مثل قم و کرمان و سیستان و .... داد... طرح بزرگی واسه شیلات و ترانزیت میشه بین همه کشور ها ...
این منطقه رو ساخت
اب شیرین برای چند سال اینده الزامی هست
طرح خیلی بزرگی هست ...
که به دست بشر ساخته میشه
به امید ایرانی اباد
ایران باز به عصر یخ بندان بر می گرده
دشت های کویر و لوت هم اباد میشن و سبز
اب نقش مهمی در طبیعت و اب و هوا داره ...
کنار دشت لوت خیلی ابادی و خانه میاد...
طرح باید اجرا بشه ....
بیش از چند میلیون ایرانی هم سر کار می رن ...
احتیاجی به نفت هم نداریم ... درامد بللایی داریم
اگر مساله اب باشد با خط لوله هم امکان پذیر است .درخواست مردم از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(امام خامنه ای عزیز)این است که طرحی را که تجزییه کشور را به همراه دارد وهزینه سنگین را بر ملت تحمیل میکند و سرمایه کشور را به باد میدهد و مایه خشنودی دشمنان است را نپذیرند.جانم فدای رهبرم
ماميتوانيم. همه اين پروفسورهايى كه در اين مقاله ميگن به اين يا اون دليل نميشه را حرفشون را اين جور بايد تعبير كرد؛ دليل شما رو فقط به عنوان يه مشكل در انجام اين پروژه قبول ميكنيم كه حتما يك راه حل با تكنولوژى امروز براش پيدا ميكنيم. ولى اينكه چون استاد دانشگاه هستى بگى نميشه رو ازت قبول نميكنيم. اگر اين پروژه تو ژاپن قرار بود انجام بشه ميومدن تمام اين مشكلات رو با مديريت يكپارچه بررسى ميكردن و براى تك تكش رآه حل پيدا ميكردن به جاى اينكه از همون اول بگن نميشه، نميشه. اون فردى كه ميگه نميشه بهتره كار رو بزاره اون نيروى فعالتره جامعه كه با اراده بيشتر ميگن ما ميتونيم انجام بدن.
باسلام
عزیزان شما زیاد نظر نگذارید/کار ک قرار باشه انجام بشه میشود و اگرم نه ک نمیشود/چرا جوش بیخودی میزنید/ما یک رهبر بیدار و حکیم داریم(امام خامنه ای عزیز)ک جلوتر از همه ب فکر آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی هستند/قطعا اگر ب ضرر کشور باشد اجازه نخواهند داد/التماس دعا
بر خلاف گفته های برخی ، مبنا باید رسوندن آب خلیج فارس یا دریای مکران به خزر باشه نه آب خزر به خلیج فارس. اینجوری امکان شیرین کردن آب هم بلحاظ غلظت کمتر شوری آب خلیج فارس وجود خواهد داشت و ضمناً دیگر نیازی به اجازه گرفتن از کشورهای ساحلی خزر برای این انتقال نخواهد بود چون دیگر نیازی به آب خزر بسمت کویر نخواهد بود بلکه آب خلیج فارس رو بسمت کویر و نهایتا خزر خواهیم آورد و بعلت اختلاف ارتفاع دو دریا با ساخت حوضچه ای در نزدیکی خزر کار انتقال کشتی ها انجام خواهد شد.
بنده به عنوا یک فرد کاملا آشنا و آگاه به این مطلب عرض میکنم که:
این طرح از نظر واقعگرایانه غیر عملی است. همانطور که در متن هم آمده چون سطح دریای خزر پایین تر از آبهای بین المللی است با این اتصال تمام شهرهای شمالی ما زیر آب خواهند رفت. شما ببینید زمانی که روسیه تنها رود ولگا رو لایروبی و کمی عریض تر کرد تا بتواند کشتی های بزرگتری را وارد خزر کند چه بلایی سر اسکله ها و ویلاهای شمال آمد؟
البته میتوان از روش لاک سازی که در بلژیک و هلند است استفاده کرد اما بسیار سنگین و هزینه بر خواهد بود.
اونهایی که این کانال رو با کانال سوئز مقایسه میکنند هم سخت در اشتباهند چون طول کانال سوئز 160 کیلومتر است نه 2100 کیلومتر. بنده به واسطه کارم بارها از کانال سوئز گذشته ام. هر ترانزیت کانال سوئز حدود 24 ساعت زمان می برد حالا برای این کانال می شود حدود 14 روز!!! چون شما نمیتوانی در این مدل کانال ها با سرعت معمولی یک کشتی حرکت کنی و احتیاج به راهنما و هدایت خاص دارد. و هزینه اش برای کشتی ها سرسام آور خواهد بود و اونها ترجیح میدهند از مسیر کانال سوئز به اقیانوس هند بیایند چون زمانش خیلی فرق نخواهد کرد.
ولی از لحاظ آبادانی کویر مرکزی تنها طرحی که به نظرم عملی باشد(البته بعد از یک دوره تست و آزمایشهای گوناگون توسط متخصصان) همانی است که 18 سال پیش به دولت وقت ارائه دادم. که خلاصه اش این است که آب نزدیکترین نقطه در دریای عمان را به کویر توسط لوله های به قطر دو متر انتقال داده و البته در بیشتر مسیر از بستر رودهای باستانی استفاده کنیم و از خود کویر به عنوان یک آب شیرین کن طبیعی استفاده کنیم و با فرو رفتن آب به این کویر و حفر چاهایی در اطراف کویر به سبز کردن کویر بپردازیم. که بعد از حدود 10 سال و تغییر آب و هوای منطقه کویر و مرطوب شدن آن ، دیگر احتیاجی به انتقال آب نخواهد بود.
سلام به غیر از موضوع به زیر اب رفتن شمال ایران به خاطر ولگا با همه گفته های شما موافقم
افرایش سطح اب خزر به خاطر بستن خلیج سمت راست دریای خزر بود که الان نام ان را فراموش کردم وتغییر موازنه تبخیر که با کسترش مجدد دریاچه جبران شد
این مطالعات فراوانی میخاهد زیرا عواقب ان تا وقتی که اب در این کانال جاری نشود و چندین سال نگذرد مشخص نخواهد شد
احتمال زیاد با این کار باید قید بسسیاری از شهرهای شمالی و حتی خود تهران را هم زد
شاید بهترین راه انتقال اب به کرمان و اصفهان از خلیج فارس و ایجاد دریاچه های عظیم مصنوعی باشد
سلام
1-مشکل اختلاف 29متری سطح دو دریا را با الگو برداری از کانال سوءز به راحتی میشه حل کرد.
2-این پروژه یک طرح بین المللی هست ( روسیه، چین،هند،افغانستان،قزاقستان،ترکمنستان،آذربایجان،کشورهای آسیای شرقی)بنابراین طبیعی هست که سرمایه گذاری خارجی را جذب این پروژه میکن.
3-عبور این کانال از قسمت شرقی کشور باعث افزایش رطوبت شده واز آن جایی که تبخیر در این قسمت زیاد است ، طبیعی است که باعث افزایش بارش شود.
4-باتوجه به ورود تکنولوژی شیرین سازی آب دریا از کشور ژاپن این قابلیت ایجاد میشود که مناطق کویری آباد شود و از بار جمعیتی شمال کشور کاسته شود.
5.-این پروژه باعث امتیاز گیری هرچه بیشتر از روسیه در زمینه های مختلف میشود.
6-اجرای این پروژه یک منظره جذاب ( عبور دریا از دل کویر)را ایجاد میکند که باعث افزایش سطح گردشگری از این مناطق میشود.
7-ایران به طور جدی تر به دریای خزر وارد میشود.
8-امر رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران تحقق میابد.
و در آخر نیز میگویم که این طرح علاوه بر فواید زیاد دارای اشکالاتی نیز هست که به یاری جوانان قابل حل هست...
1 - می شود دهانه کانال را در دریای خزر و خلیج فارسی به گونه ای طراحی کرد که بتوان در هر زمان دلخواه ورود و خروج آب به ایران رود را مدیریت کرد
2 - مسئله تقسیم شدن ایران به 2 قسمت چه ارتباطی به تجزیه ایران و غیره دارد ؟ مگه قراره ما مدیریت ایران رود به خارجی ها وگذار کنیم که این موضوع را مطرح میکنید
ایده به این داغونی تا حالا نشنیده بودم. چطور فکر میکنید چنین چیزی قابل اجراست؟
بجاش بنادر شمال رو توسعه بدین جاده درست کنید ریل بکشین. هزینه نگه داری این کانال رو میدونید چه قده......
همین چند روز پیش بود تو منابع ناسا اعلام شد ماهواره های ناسا گرمترین نقطه زمین کویر لوت با +71درجه سانتیگراد نشون داده
شدن میشه اما کیفیت انجامش مهمه ک حساب شده باشه
لطفا از اسم کانال سوئز ایران استفاده نکنید چون اسمی خارجی است حتی شباهت دادن ان نیز خوبیت ندارد.میتوان از اسامی مانند کانال پارس یا دوستی و یا .... استفاده کرد
چرا چاه نزنیم؟ یک چاه مستقیم بزنیم، اونور ایران تو کره زمین اقیانوس آرام هست. یک چاه می زنیم از این ور کره زمین به اونورش، خواستن توانستن هست. بعد آب اقیانوس آرام را میاریم تو کویر مرکزی ایران از اونجا پخشش می کنیم تو کل کشور. بهتر نیست؟
سلام برهمگی .در هرحال دیر یا زود باید این کارانجام شود.منافع آن بیشتر از مضرات آن است.این همه کویر با خاک حاصل خیز رو در نظر بگیریدبا ورود آب چه خواهدکرد...،؟صرفنظر از سایر منافع کلان موضوع
آنهایی که شمالی هستند می دانند که جادههایی از طریق رحیم آباد رودسر و ییلاقات شهر املش وجود دارد که در زمان گذشته مردم به قزوین می رفتند . چطور مسئولین به دلیل حفظ محیط زیست و جنگلهای گیلان و مازندران این جاده را احیا نمی کنند چون ممکن است آنجا هم مثل آستارا خانه بسازند بعد صحبت از شکافتن البرز می کنند . که باعث تغییر اکوسیستم منطقه می شود و آبهای شور را که حاوی نمک است در کل کشور تقسیم می کنند و بعد کشور را به دو قسمت تقسیم میکنند چون استعمارگری چون پترکبیر چنین نظری داشته ؟؟؟؟!!!
این پروژه درسته اولش برای ما هیلی خرج بر میداره ولی با توجه به مسائلی که گفته شد میشه قطب اقتصادی کشتی های تفریحی هم که بخوان از اونجا رد بشن باز هم برامون از نظر اقتصادی سود اور و خوبه اصلا یکی از جاذبه های گردشگری خوبی میشه تو کویر به اون بزرگی از وسط یه کانال بسیار بزرگی رد بشه که دور تا دورشم سرسبز میشه برای خیلیا هم فرصت شغلی ایجاد میشه . ابن از نظر اقتصادی بود از نظر نظامی هم باز برامون عالی میشه کافیه تنگه ی هرمز و این کانالو چند دقیقه ایران ببنده وقتی جنگ شد قیمت نفت و موارد دیگه به شدت میره بالا و همچنین شرکت های کشتی سازی بیشتری هم میشه ساخت و ... . از نظری زیست محیطی هم تا جایی که ما میدونیم بودن رود و آب تو یه منطقه باعث رونق و زندگی در اونجا میشه مطمئنا فضای سقز بیشتری ایجاد میشه مطمئنا جلوی بزرگ شدن کویر رو میگیره مطمئنا مسائل بسیار خوبی در بر خواهد داشت خوبیاش صد می ارزه به بدی هاش
متاسفم که بگویم اجرای این پروژه کار بی اندازه غلطیه هست - توسعه دو یا چند مسیر راه آهن ترانزیت رفت و برگشت که با ظرفیت بالا میتواند برنامه ریزی و ساخته شود، قطعا" موثر و مزایای بیشتری خواهد داشت. با اجرای این پروژه کل آب دریای خزر در بین مسیر سالها جذب زمین خواهد شد، اکوسیستم خزر ازبین میرود و دیگر جریان آبی نخواهد بود که چیزی هم به جنوب یا خلیج فارس برسد... ضمنا" اقتصاد کشورهای حوزه خزر نیز نابود میشود....
درزمان گذشته وحفر کانال سوئزپارسیان خود ازاین منطقه دور بودندواگرقراربود سرزمین پارس رابه دونیم کنندشایدآنهازودترازمابه فکرمی افتادند علاوه برضررهای زیست محیطی که دارد بارزترین خطری که دارد این است که مادست ازخودشیفتگی برداریم ودرواقعیت زندگی کنیم ماتاالان بخاطر تحریمهاچقدربه دشمن باج دادیم نگوباج ندادیم که حالم بهم می خوره وقتی نتوانتی حقت رااثبات کنی وبگیری یعنی باج دادن یاهمین مسله موشکی یعنی کدام کشورموشک نداره یا مسله داعش کیه که ندونه داعش دست پروده کشورهای عربی وغربیهااست ولی کسی تا حالا توانسته این موضوع رااثبات کنه یامسله خرید اس 300که الان دیگه نسبت به اس 500بقول امام (ره)سلاح پوسیده مصوب میشه یا گرفتن هزاران حقوق پایمال شده ملت ایران درجنگ باعراق اینهارا گفتم تابه این نکته برسیم شاید شیطان بزرگ دلش خواست تا ناوگانی دردریای خزرداشته باشندوبرسر تقسیم ایران نیزبا روسها به توافق رسیدند انوقت ماچطوری جلوی اینها رابگیریم موقعیت ایران طوری که همیشه مورد طمع دیگران بوده من هم بعنوان یک ایرانی حق دارم که نگران کشورم دوستانم وخانواده ام باشم اگرچه بیسواد ودکترومهندس نباشم این کاری که الان حرفش هست اگردرحد رودخانه ای ازدوطرف برای نجات دادن مناطق خشک ایران باشد خطری که نداردهیچ منافع هم دارد .
منظورت اینه که میان دو نفری از وسط مارو به توپ میبندن؟؟نگو منظورت اینه که خندم میگیره.
چرا فکر نمیکنین و حرف میزنین؟اخه اون ناو های امریکایی چه غلطی تونستن بکنن که بعد همچین پروژه ای بخوان انجام بدن.
در واقع این پروژه مثل یک مشکله ک واسه هر مشکلی یه راه حلی وجود داره.من خودم به شخصه برا این طرح خوشبین هستم.
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
اجرای این طرح فقط با 10ملیارد دلار غیرممکن است.کشور مالزی بخاطر تونل ابی بین شهری که کلا 30کیلومتر بود 500ملیون دلار خرج کرد واگه ما طول شمال تا جنوب را 1000کیلومتر فرض کنیم بیش از 16ملیارد دلار هزینه خواهد داشت .ومهم تر اینکه همه ی مسیر هموار نیست و بر هزینه ها افزوده میشود.این پروزه خرجش از دخل ان بسیار بیش تر میباشد.وبهتر است این پول در بخش دیگری مانند صنعت وکشاورزی استفاده شود.
کار بزرگی است و انسانهای بزرگ باید ان را صورت دهند .مشکلات خواهد داشت بی تردید. سودمند خواهد بود بی تردید. هزینه اش زیاد خواهد بود بی تردید.از این هزینه ها بیشتر در این مملکت به سهولت لفت و لیس و اختلاس می شود بی تردید .اما این کاری ماندگار و مفید است با مخاطرات زیست محیطی و ژئوپلیتیک بی تردید . انسانهای خردمند و جسور از مخاطرات و دشواریها نمی هراسند و با تعقل و شهامت به پیش می روند بی تردید.
سلام.
قبل از هر کاری متخصصین امکان اجرای کار رو بررسی میکنند. اگر ممکن بود که بسیار عالی میشه و منفعت خیلی زیادی مثل ( ایجاد هزاران بلکه میلیونها شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم) بهترین منفعت آن است سوای بیابان زدایی کم کردن تراکم جمعیت از سمت غرب و شمال غرب و جنوب غرب به سمت مناطق دیگر ، وابسته کردن بیشتر کشورها به خودمان که این پیامد های مثبت بسیاری در تحولات بین المللی دارد و ....... ان شاءالله که میشود و ثابت شده که ما میتوانییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم.
با سلام خدمت همه دوستان
از انجایی که این پروژه ابر پروژه لقب دادن بهش
فقط از یک بعد باید بهش نگاه کرد
با توجه به موقعیت خاص کشور ما پروژه ایران رود مثل شاهرگ حیاطی آینده کشور ما خواهد بود و تغییر شرایط آب هوایی کشور که داره به سمت کویری شدن میره .
از انجایی که با قرا گرفتن کشور در تنگنای آمریکا ،سهیونستی و جدیدا عربستان و تلاش برای از بین بردن بارشها در ایران با سوزاندن ابرهای بارانزا که از جنوب غرب و جنوب وارد کشور میشود با محلول جیوه وا صطلاحا ساختن دیوار جیوه باعث شده که کشور با بحران کم آبی روبه رو بشود.باید بگم امروزه آب قدرت هر کشوری هست
از این لحاظ پروژه ایران رود میتونه آینده کشور رو تضمین کنه
دلایل مختلفی هم هست.
میگن 29 متر سطح دو دریا با هم اختلاف داره این مشکل لاینحلی نیست
یا میگن هزینه 10 ملیار دلار زیاده.در جواب این هزینه باید بگم از مزیت های بی شمار این پرژه داره اینه که صنعت کشاورز.دامپرور.کشیتی رانی. بهبور شرایط آب و هوایی.دیافت عوارض از کشور ها .نصف شدن مسیر کشیتی ها.پروزهای گردش گردی در اطراف رود..حل بحران کم آبی و.... میتونم نام ببرم که این چند مورد از هزاران مزیت این پروژه هست،
باید مرایا و معایب رو کنار هم قرار بدیم که متوجه میشم که مزیتها خیلی بشتر و غیر قابل مقایسه هست.
البته افرادی هم هستن که نا امید هستن اینا همونایی هستن که شهر موشکی رو غیر ممکن میدنستن
پیروزهای هروز کشور از زمان جنگ تا حالا رو غیر ممکن میدونستن
شما مطمن باشید و به طور 100 درصد هرجا آمریکا یا اسراییل با پروژه ای تو ایران مخالفت کردن اون پروژه برای ایران پروژه حیاطی پروزه ای لازم و پروژه ای هست که باعث پیشرفت کشور میشه
پس هرجا این دو کشور مخالفت کردن شما برعکش رو انجام بدید.
این پروژه استراتژیک و حیاطی کشور هست که انشاءالله کلید بخوره و انجام بشه.
آقای پروفسور کهدوانی نیم نگاهی به کشورهای حاشیه خلیج بیندازد وعلم خود را بروز نماید چطور بیابان را آباد و از در آمد توریسم ایام رابکام نمودند ایشان در مورد باروری ابرها هم نظر ی متفاوت با کارشناسان امروزی بیان نمود یاد آوری میشود اگر علم درثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت
من نظرم فني از خودم ندارم ولي پاي صحبت يكي از اساتيد بودم كه مي گفتند كل آب اين كانال در مسير كوير ايران تبخير مي شود و عملا آبي از اين كانال رد نمي شود در ثاني آب اقيانوس هند بعلت اختلاف زياد ارتفاع به سمت خزر سرازير مي گردد.
در ثاني ارزيابي هاي درستي از عملكرد شركت هاي ايراني كه تعدادي از كاربران ذكر كرد اند، تا كنون نشده است. گزارش هاي عير رسمي داريم كه اين پروژه ها با هزينه هاي چند برابري و كيفيت غير قابل قبول انجام مي شود ولي كسي جرات ارزيابي و اظهار نظر ندارد.
خانمها و آقایان خواهشن احساسی برخورد نکنین کشور های دیگه نمیتونن کاری که خودکون با جونودل انجام میدیم برامون انجام بدن . پروژه شوخی بردار نیست . اجازه بدین دانشمندان و اهل فن در این مورد سخن بگن .
فعلا یه کانال در نقاط کم ارتفاع از نزدیک چابهار به کویر لوت بکشید که 190متر از خلیج فارس عمیقتر ه وکویر به دریاچه تبدیل بشه، یخهای قطبی در حال ذوبه وارتفاع اب اقیانوسها یک تا دومتر زیاد خواهد شد وبرخی جزیره ها زیر اب میرن،که با این کار قسمتی از افزایش ارتفاع اب اقیانوسها خنثی میشه،وحمایت جهانی هم پیدا میکنه، سیستان وهرمزگان وکرمان هم از خشکی وبی آبی نجات پیدا کنن،اب اقیانوس هند کم نمکتره ،واب شیرن کنی اقتصادی در میاد،تراکم 18میلیون جمعیت در تهران هم میشه با انتقال جمعیت به شهرهای بندری حاشیه کویر لوت تبدیل شده به دریاچه،تعدیل بشه،وحداقل ده تا 15میلون شغل جدید ایجاد میشه
تقسیم شدن ایران ب دو قسمت چی از نظر سیاسی تقسیم میشه ایا ک اینور رود یه کشور شه و از اون قسمت یه ایرانه دیگه باشه
یا از نظر جغرافیایی تقسیم میشه و تجزیه ؟
در هر دو صورت بینش ضعیفییه این تفکر
از طرفی نقشه و تحریم از طرف غرب برای ایران عزیز هست پس بهتره تا زمانی ک رهبر عزیز هستند این طرح عملی بشه ک امریکا زورش ب ما نرسه بعدش هم مساله فنی 28 متر که چیز سختی نیست ک بخوایم از کشورای حوضه ی خزر اجازه بگیریم که ساحلشون کم اب نشه و ابا صرف خود کانال نشه
میشه دهنه ی ورودی دریای عمان دو حوضچه و با دو در تعبیه کرد که برای ورود و خروج کشتی ها یکی از درها باز و با عبور از در اول در اول بسته و برعکس اینجوری ابی اضافه ب دریاها خزر ریخته نمیشه
اول سلام
دوم اینکه خیلی جالبه بنده ک تخصص جغرافیایی ندارم و فقط مهندسی معماری دارم تمام توضیحات این متخصصینی ک نظرشون رو درمورد نشدنی بودن این ابر پروژه اعلام کردن، ب سادگی تصور کردم..(منظور اینکه خیلی ساده س موضوع!!) و مهم اینه که متخصصین اهل فن با استدلال منطقی میگن نمیشه، بعد ماها داریم دعوا میکنیم باهمدیگه، خود درگیری ای ک ما داریم هیشکی نداره!! آقایون و خانمها لطفا احساساتی با موضوع برخورد نکنند. " امضا:برادره کوچیک همتون "
برای تحقق پیدا کردن این طرح ما نیاز به بیست الی بیست وپنج دریاچه مصنوعی داریم. که به هم بتونیم مرتبطشون کنیم. حالا هر دریاچه مصنوعی چقدر هزینه میبره. نمیدونم وای طبیعی. حداقل ده. برار براورد های این مقالس
این طرح شکست خورده و فقط برای روسیه و اهدافش خوبه برای ما بهترین همون ابر را آهن هستش. به فکر ایران باشیم نیایم سرزمین و مردم از بین ببریم با این طرح های شکست خورده.
اگر باعث این بشود که اکو سیستم مناطق کویری ایران تغییر و باعث سر سبزی مناطق خشک مرکزی ایران شود عالیه . البته تا قیام قیامت میتوانیم از کنارش هم پول دربیاریم در امد زایی خوبی دارد
می توان با احداث تونل در رشته کو های البرز و بتون ریزی در نواحی بیابانی یکسان سازی سطح انجام بشه و با نصب آب شیرین کن های مجزا در برخی نواحی بیابانی هم از بیابان زدایی آن مناطق کاست و هم این مناطق خشک را سرسبز نمود.
وسط کوهو تونل می زنن اختلاف 1000 متری مرکز ایران با خلیج فارسو چه کار می کنند؟
برای این میزان آب ما نه به یکی، بلکه به چند نیروگاه اتمی بوشهر نیاز دارین
ضمنا پساب شوری جوری خاکو نابود می کنه که نه تنها به درد نمی خوره بلکه باعث گسترش بیابون هم می شه
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
من که میگم سپاه تا الان بیشترشو زده خخخ صبح پاشدید دیدید از کنارتون رد شده شکه نشید ...در ضمن آمریکا تا الان هیچ غلطی نتونسته بکنه از الان به بعدشم نمیتونه
بزرگترین طرح است کاش احمدی نژاد بود،تا دو سه سال افتتاح میشد مثل نیروگاههای هسته ای.اگه زود عملی بشه قدرت کشور چند برابر میشه و پوزه ی کثیف آمریکا به زمین مالیده میشه.مرگ بر امریکا
این همه نظر از کارشناسان بود اما اسمی و نظری از استاد کردوانی نشد!!!!!
رشته کوه البرز شاید به نظر شما کار رو سخت کنه اما خدا تن سالم به مهندسان نظامی کشور بده که راحت با انفجار های متوالی می تونن با کمترین اسیب کار رو جلو ببرن
از طرفی فکر این که اب و هوای کویر های مرکز ایران مرطوب بشه به تدریج بیابان زدایی میشه این پروژه تنوع گونه ای رو هم بالا می بره (البته به مرور زمان)
هزینه ی این پروژه پول ساخت سه تا ناو هواپیما بر هست ولی این پروژه سود عظیمی رو می تونه بر گردونه
دوستانی که فکر اقتصادیشون خوبه به نظر تون این مناطق خالی از سکنه کویر مرکزی اگه برای تولید شیلات استفاده بشه چه سودی برای مملکت داره
اقا چرا حرف الکی میزنید؟تجزیه کدومه؟مگه بچه بازیه؟پس چرا مصر تجزیه نشده؟یا پاناما؟یه عده هستن فقط سازه مخالف میزنن.به هر دلیله مسخره ایم استناد میکنن.یا تجزیه یا تعقییر زیست بوم.فکرتون خیلی عقب افتاداس.اگر بشر اولیه مثله شما فکر میکرد،هنوز تو غار زندگی میکردیم.اقا مردم دارن اسم مینویسن که برن مریخ،شما بگو نمیشه
سپاه سپاه سپاه
اکثر افتخارات بعد انقلاب مال سپاه پاسدارانه،
چون مردانه به فکر میهن اسلامی هستند.
وهیچ خطی از جایی جز امام خامنه ای نمیگیرند.
به قول دوستمون بدین سپاه ببینید میشه یا نه
آقایونی که نظر دادن اهل استانهای بی آب مثل یزد باشند همچین حرفی رو نمی زنن
بالاخره با کمک کشورهای حاشیه دریای خزر و شروع ابر پروژه فوق از چند ناحیه کشور قابل اجرا هست و کلیه مشکلات نمک زدایی و اختلاف سطح نیر قابل کنترل هست
فقط 20سال طول میکشه!
عامو اذیتمون نکنین20سال فقط تازه باید تو پروژه اختلاص
بشه و بعد اونا برکنار میشن و ادمای جدید میان اونا هم باید اختلاص کنن..فکر کنم20قزن منظورتونه.اینجا ایرانه قوانین خودشو داره
آخ دست به دلم نزن ککا هفته ای چند نفر از هموطننانمان در جاده گناوه به دیلم استان ما بوشهر بر اثر تصادف دارند جون خودشون را از دست میدن اونم فقط بخاطر خرابی جاده و دوطرفه بودن اون ، بودجه ای که برای تعمیر کردن و اتوبان کردن این جاده لازمه در برابر بودجه این کانال با ذربین هم به چشم نمیاد ، دست به دلم نزن ککا ..
همین مسیر رو چرا با راهن به پیش نمیبرین
چیزی از تکمیل شدن راه آهن خزر به عمان نمانده
اول راه آهن تکمیل کنیم سود دهی راه آهن رو بچشیم که واقعا طرح پرسودی است و همه کشورهای حوزه خزر سود خواهند کرد این طرح به قدر خوب است که حتی باعث شکوفایی اقتصادی کشورهای ضعیف مثل افغانستان خواهد شد و ایران حکم برگ برنده کشورهای حوزه خزر و روسیه و حتی افغانستان خواهد شد و جایگاه نفوذ ایران در کشورهای یاد شده شدیدا زیاد خواهد شد وقتی راه آهن جواب داد که قطعا جواب میده بعدا در مورد حفر کانال از خزر به عمان فکر میکنیم اون موقع با جیب پر پول و استفاده از بهترین کارشناسان ایران و خاتم الانبیا و حتی کشورهای دیگر
اجرای چنین پروژه ای غیر ممکن نیست . قرنها پیش ایرانیان بدون هیچ گونه امکانات دنیای مدرن ، کانال سوئز را حفر کردند . ولی باید تمام جوانب این کار را بررسی کرد .
استاد، کانال سوئز در 150 سال پیش ساخته شد، جوری می گی قرن ها قبل که آدم یاد دوره پارینه سنگی می افته. ضمنا طولش 192 متره نه 2000 کیلومتر
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
باسلام.بنظرم طرح بسیارخوبی هست و10میلیارد هزینه دربرابرفوایدفراوانی که بعدهاخواهدداشت سرمایه گذاری خوبی است .عامل افزایش قدرت اقتصادی وژئوپولیتیکی ایران ودرامدسرشارازمحل ترانزیت های کشتیرانی و...خواهدشداگرنظام ودولت های مستقردرایران هم وغم خودرا بکاربگیرندبااستفاده ازامکانات قرارگاه سازندگی خاتم وسایرامکانات ملی این کارقطعاشدنی است.به امید آنروز
به نظر من این کار شدنی است ولی بسیار پرهزینه و مهمتر از آن بسیار خطرناک.
چون هم اختلاف ارتفاع زیاد است هم در صورت بالا آمدن آبهای جهان در صورت ذوب یخهای دو قطب کنترل آب این آبراه بیش از دو هزار کیلومتری بسیار مهم است و شاید موارد دیگر با اینحال سوای این موارد ایران قدرتمند تر از همیشه خواهد شد.
به نظر بنده این طرح برنمه ای از پیش تایین شده برای دو قسمت کردن ایران عزیز است و استارت فکری شوم که باعث تکه کردن است
حال ما دل خوش میکنیم که شاه راه ارتباطی و محل وصل شمال به جنوب است این یک فکر پلید از سوی استعمارگران میباشد
به جای اینکه دو نقطه آبی را به هم متصل کنیم سرمایه گذاری در بخش ریلی با لاینهای زیاد اقدام نماییم
تبعات این اتصال آبی دودش به چشم ملت بزرگوار ایران میرود
بیایید ایران را تیکه تیکه نکنیم
دوست عزیز این دیدگاه شما بسیار غیر منطقیست اگه قرار بود کشوری با یک رود تقسیم بشود با همون تهدیدای امریکا نابود میشد نه فقط تجزیه!
از پر چم ای پی شما هم معلومه چقدر نگران ایران عزیز هستین!!!!!
بیایید این نظرهای ساده لوحانه را کنار بگذاریم!!
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
بدن به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه که با روحیه انقلابی این را انجام بده.
جناب کانال سوئز 2000 متر طول و 1000 متر اختلاف تراز ارتفاعی داره؟
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به نظر من هر کی میگه میشه بیاد بره سلسله جبال البرز رو دو نیم کنه. حجم خاک برداری پروژه به حدی هست که نمیشه تصورش رو کرد. شما بیا برو پروژ اتوبان تهران شمال رو ببین با چه سختی کار جلو میره مگه به این راحتیه. پروژه ی بسیار غیر اقتصادی و نا معقولی و غیر منطقی است. به جای این کار شما بیا یه ابر راه آهن شمال به جنوب با استانداردهای بین المللی بساز بسیار بهتر است از به هم زدن اکوسیستم طبیعی منطقه..... و....
از دست نفت و چالشهاي آن خلاص نشده ايم ميخواهيم يك چالش جديد براي خودمان ايجاد كنيم اولا" ايران دو قسمت ميشود امكان تجزيه وجود دارد دوم كشورهاي غربي مخصوصا" براي متلاشي كردن ايران دخالت و نقشه ميكشند نقشه كوتاه تر اينكه آنرا به خوزستان واز آنجا ببه خليج فارس وصل كنيد راه كوتاهتر ميشود و هزينه كمتري هم دارد بعد انشعاب براي كوير بكشيد با عرض كمتر
هزینه کمتر!!!؟؟
مثل این که از وسط زاگرس باید عبور کنه ها!!!
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
هرچی هست به احتمال زیاد آ خرش تمام زیست بوم منطقه رو بهم میریزه.. البته اگه تقسیمش بکنن و تحویل استانها بدنش شاید زودتر تموم بشه اما بازم غیر ممکن بنظر میرسه.درضمن وقتی دریای خزر سیزده متر پایینتر از آبهای بین المللیه دیگه شوریش مهم نیست چون ابی از خزر خارج نمیشه..از شدنی که میشه اما توی ایران و این همه درد بعید میدونم
این طرح برای روسیه خیلی مهمه حتی در وصیت نامه پطرکبیر اومده که یه کانال ار خزر تا دریای عمان احداث کنید جدا از بحث کارشناسی محیط زیست که اشکالات زیادی به این طرح میگیرند اما راحت میشه با روسها معاملات مثبتی انجام داد در بخشهای مختلف از جمله بخش نظامی وتولید جنگنده های نسل 5 و سامانه های پیشرفته اس500
نه ما بايد s500 و حتي پيشرفته تر از آن و حتي نسل جديد جنگنده را خودمان بسازيم نه از روسا بخريم ولي اين طرح هرچند هزينه زيادي دارد ولي منافع زياد دارد كه كويرها ايران را نيز آباد خوهد كرد و براي اتصال دو قسمت چون كانال است و حتما عرض خيلي زيادي نخواهد داشت مي توانيم در چند استان پل هاي عريضي جهت عبور حيات وحش و ارتباط دو قسمت از نظر زيست بوم ايجاد كنيم
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ما اول بیاییم موضوع دریاچه ارومیه حل کنیم بعدش بیاییم سراغ این طرح
دریاچه ارومیه که بسیار آسانتر از اینه کسی نمیتونه کاری براش انجام بده
اگه اينطور باشه بايد زاينده رود هم اصفهان را تجزيه مي كرد
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
واقعا که. یعنی یک کشور به بزرگی ایران میخاد با یک مسیر آبی صد متری تجزیه بشه؟! باز هم واقعا که!!!!!
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
این پروژه بیشتر از ایران به نفع روس تمام میشه معایب بسیاری داره اما اگه قراردادهای نظامی مناسب مثل تولید جنگنده فناوری تولید سامانه اس500 و... رو بتونیم بگیریم واقعا عالی میشه
دريا چه به واسطه بارش كم خشك شده و اگر بارش زياد شود صد پل ديگر هم بزنند باز خشك نخواهد شد
و بين بارش و پل روي يك درياچه هيچ ارتباط معني داري وجود ندرد
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
جالبه پروژه اتصال رود ارس به اورمیه منتفی شد!ولی دارن رو این طرح کار میکنن
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ببخشید میتونم بپرسم که به لحاظ مهندسی این اتصال چه ضرری به آب دریاچه وارد کرده؟؟؟ !!!
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
امکان پذیر است ولی مهم متن آخری است که آمرکا مخالف چنین طرحی است و بس !! پس هیچگاه عملیاتی نمیشود
با درست شدن این طرح ایران شیعه به دویست میلیون نفر می رسه و هدف اقا خامنه ای هم عملی میشه
در صورت بالا اومدن سطح اب هم میشه چندین کانال اب بین شهر ها زد ....
این پروژه به دست مهندسان ایرانی و چندین مهندس کشور های پیشرفته عملی میشه .... خیلی ها با این پروژه سر کار میرن ...
شاید یک میلیون نفر اشتغال به کار شن
اب نقش مهمی در زندگی بشر داره ....
با عملی شدن این طرح مرکز اقتصادی کشور از غرب به شرق میره
کلا خیلی کارها میشه کرد ..
پول ساخت این طرح هم میشه با سرمایه گذاری کشور ها انجام داد و کشور های شوروی هم می توونن با سرمایه گذاری معاف از مالیات ده ساله شن ...
یکی از همین افرادی که میگه نمیشه قبلا میگفت دریاچه ی ارومیه احیا نمیشه حالا به خواست خدا داره بهتر از قبل احیا میشه.
میشه از کشور های تازه استقلال یافته نفری یک میلیارد و روسیه هم چند میلیارد گرفت
و چند سال معاف از پرداخت بشن
هم سود اوناست هم ایران ... در ضمن این خودش یه راه ابی هست که جاده سازی رو کمتر می کنه ...
هر قسمت ایرانرود هم میشه به شهر کم اب مثل قم و کرمان و سیستان و .... داد... طرح بزرگی واسه شیلات و ترانزیت میشه بین همه کشور ها ...
این منطقه رو ساخت
اب شیرین برای چند سال اینده الزامی هست
طرح خیلی بزرگی هست ...
که به دست بشر ساخته میشه
به امید ایرانی اباد
ایران باز به عصر یخ بندان بر می گرده
دشت های کویر و لوت هم اباد میشن و سبز
اب نقش مهمی در طبیعت و اب و هوا داره ...
کنار دشت لوت خیلی ابادی و خانه میاد...
طرح باید اجرا بشه ....
بیش از چند میلیون ایرانی هم سر کار می رن ...
احتیاجی به نفت هم نداریم ... درامد بللایی داریم
عزیزان شما زیاد نظر نگذارید/کار ک قرار باشه انجام بشه میشود و اگرم نه ک نمیشود/چرا جوش بیخودی میزنید/ما یک رهبر بیدار و حکیم داریم(امام خامنه ای عزیز)ک جلوتر از همه ب فکر آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی هستند/قطعا اگر ب ضرر کشور باشد اجازه نخواهند داد/التماس دعا
میشه بگی اگر آب دریای جنوب بیاد و در نزدیکی خزر انباشته بشه و نشه مستقیم به خزر وصلش کرد و آب روز به روز زیادتر بشه چیکار باید کرد!!؟؟
این طرح از نظر واقعگرایانه غیر عملی است. همانطور که در متن هم آمده چون سطح دریای خزر پایین تر از آبهای بین المللی است با این اتصال تمام شهرهای شمالی ما زیر آب خواهند رفت. شما ببینید زمانی که روسیه تنها رود ولگا رو لایروبی و کمی عریض تر کرد تا بتواند کشتی های بزرگتری را وارد خزر کند چه بلایی سر اسکله ها و ویلاهای شمال آمد؟
البته میتوان از روش لاک سازی که در بلژیک و هلند است استفاده کرد اما بسیار سنگین و هزینه بر خواهد بود.
اونهایی که این کانال رو با کانال سوئز مقایسه میکنند هم سخت در اشتباهند چون طول کانال سوئز 160 کیلومتر است نه 2100 کیلومتر. بنده به واسطه کارم بارها از کانال سوئز گذشته ام. هر ترانزیت کانال سوئز حدود 24 ساعت زمان می برد حالا برای این کانال می شود حدود 14 روز!!! چون شما نمیتوانی در این مدل کانال ها با سرعت معمولی یک کشتی حرکت کنی و احتیاج به راهنما و هدایت خاص دارد. و هزینه اش برای کشتی ها سرسام آور خواهد بود و اونها ترجیح میدهند از مسیر کانال سوئز به اقیانوس هند بیایند چون زمانش خیلی فرق نخواهد کرد.
ولی از لحاظ آبادانی کویر مرکزی تنها طرحی که به نظرم عملی باشد(البته بعد از یک دوره تست و آزمایشهای گوناگون توسط متخصصان) همانی است که 18 سال پیش به دولت وقت ارائه دادم. که خلاصه اش این است که آب نزدیکترین نقطه در دریای عمان را به کویر توسط لوله های به قطر دو متر انتقال داده و البته در بیشتر مسیر از بستر رودهای باستانی استفاده کنیم و از خود کویر به عنوان یک آب شیرین کن طبیعی استفاده کنیم و با فرو رفتن آب به این کویر و حفر چاهایی در اطراف کویر به سبز کردن کویر بپردازیم. که بعد از حدود 10 سال و تغییر آب و هوای منطقه کویر و مرطوب شدن آن ، دیگر احتیاجی به انتقال آب نخواهد بود.
افرایش سطح اب خزر به خاطر بستن خلیج سمت راست دریای خزر بود که الان نام ان را فراموش کردم وتغییر موازنه تبخیر که با کسترش مجدد دریاچه جبران شد
احتمال زیاد با این کار باید قید بسسیاری از شهرهای شمالی و حتی خود تهران را هم زد
شاید بهترین راه انتقال اب به کرمان و اصفهان از خلیج فارس و ایجاد دریاچه های عظیم مصنوعی باشد
1-مشکل اختلاف 29متری سطح دو دریا را با الگو برداری از کانال سوءز به راحتی میشه حل کرد.
2-این پروژه یک طرح بین المللی هست ( روسیه، چین،هند،افغانستان،قزاقستان،ترکمنستان،آذربایجان،کشورهای آسیای شرقی)بنابراین طبیعی هست که سرمایه گذاری خارجی را جذب این پروژه میکن.
3-عبور این کانال از قسمت شرقی کشور باعث افزایش رطوبت شده واز آن جایی که تبخیر در این قسمت زیاد است ، طبیعی است که باعث افزایش بارش شود.
4-باتوجه به ورود تکنولوژی شیرین سازی آب دریا از کشور ژاپن این قابلیت ایجاد میشود که مناطق کویری آباد شود و از بار جمعیتی شمال کشور کاسته شود.
5.-این پروژه باعث امتیاز گیری هرچه بیشتر از روسیه در زمینه های مختلف میشود.
6-اجرای این پروژه یک منظره جذاب ( عبور دریا از دل کویر)را ایجاد میکند که باعث افزایش سطح گردشگری از این مناطق میشود.
7-ایران به طور جدی تر به دریای خزر وارد میشود.
8-امر رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران تحقق میابد.
و در آخر نیز میگویم که این طرح علاوه بر فواید زیاد دارای اشکالاتی نیز هست که به یاری جوانان قابل حل هست...
کشور آسیب پذیر میشه فقط کافیه تو یه جنگ کانالو بزنن سیل میاد
2 - مسئله تقسیم شدن ایران به 2 قسمت چه ارتباطی به تجزیه ایران و غیره دارد ؟ مگه قراره ما مدیریت ایران رود به خارجی ها وگذار کنیم که این موضوع را مطرح میکنید
بجاش بنادر شمال رو توسعه بدین جاده درست کنید ریل بکشین. هزینه نگه داری این کانال رو میدونید چه قده......
شدن میشه اما کیفیت انجامش مهمه ک حساب شده باشه
تا این کانال با این طول بخواد احداث بشه سفینه فضایی هم اختراع شده. دیه نیاز به کشتی نیست.
چرا فکر نمیکنین و حرف میزنین؟اخه اون ناو های امریکایی چه غلطی تونستن بکنن که بعد همچین پروژه ای بخوان انجام بدن.
در واقع این پروژه مثل یک مشکله ک واسه هر مشکلی یه راه حلی وجود داره.من خودم به شخصه برا این طرح خوشبین هستم.
قبل از هر کاری متخصصین امکان اجرای کار رو بررسی میکنند. اگر ممکن بود که بسیار عالی میشه و منفعت خیلی زیادی مثل ( ایجاد هزاران بلکه میلیونها شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم) بهترین منفعت آن است سوای بیابان زدایی کم کردن تراکم جمعیت از سمت غرب و شمال غرب و جنوب غرب به سمت مناطق دیگر ، وابسته کردن بیشتر کشورها به خودمان که این پیامد های مثبت بسیاری در تحولات بین المللی دارد و ....... ان شاءالله که میشود و ثابت شده که ما میتوانییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم.
از انجایی که این پروژه ابر پروژه لقب دادن بهش
فقط از یک بعد باید بهش نگاه کرد
با توجه به موقعیت خاص کشور ما پروژه ایران رود مثل شاهرگ حیاطی آینده کشور ما خواهد بود و تغییر شرایط آب هوایی کشور که داره به سمت کویری شدن میره .
از انجایی که با قرا گرفتن کشور در تنگنای آمریکا ،سهیونستی و جدیدا عربستان و تلاش برای از بین بردن بارشها در ایران با سوزاندن ابرهای بارانزا که از جنوب غرب و جنوب وارد کشور میشود با محلول جیوه وا صطلاحا ساختن دیوار جیوه باعث شده که کشور با بحران کم آبی روبه رو بشود.باید بگم امروزه آب قدرت هر کشوری هست
از این لحاظ پروژه ایران رود میتونه آینده کشور رو تضمین کنه
دلایل مختلفی هم هست.
میگن 29 متر سطح دو دریا با هم اختلاف داره این مشکل لاینحلی نیست
یا میگن هزینه 10 ملیار دلار زیاده.در جواب این هزینه باید بگم از مزیت های بی شمار این پرژه داره اینه که صنعت کشاورز.دامپرور.کشیتی رانی. بهبور شرایط آب و هوایی.دیافت عوارض از کشور ها .نصف شدن مسیر کشیتی ها.پروزهای گردش گردی در اطراف رود..حل بحران کم آبی و.... میتونم نام ببرم که این چند مورد از هزاران مزیت این پروژه هست،
باید مرایا و معایب رو کنار هم قرار بدیم که متوجه میشم که مزیتها خیلی بشتر و غیر قابل مقایسه هست.
البته افرادی هم هستن که نا امید هستن اینا همونایی هستن که شهر موشکی رو غیر ممکن میدنستن
پیروزهای هروز کشور از زمان جنگ تا حالا رو غیر ممکن میدونستن
شما مطمن باشید و به طور 100 درصد هرجا آمریکا یا اسراییل با پروژه ای تو ایران مخالفت کردن اون پروژه برای ایران پروژه حیاطی پروزه ای لازم و پروژه ای هست که باعث پیشرفت کشور میشه
پس هرجا این دو کشور مخالفت کردن شما برعکش رو انجام بدید.
این پروژه استراتژیک و حیاطی کشور هست که انشاءالله کلید بخوره و انجام بشه.
آن زمان که من و تو در این دنیا نباشیم
در ثاني ارزيابي هاي درستي از عملكرد شركت هاي ايراني كه تعدادي از كاربران ذكر كرد اند، تا كنون نشده است. گزارش هاي عير رسمي داريم كه اين پروژه ها با هزينه هاي چند برابري و كيفيت غير قابل قبول انجام مي شود ولي كسي جرات ارزيابي و اظهار نظر ندارد.
یا از نظر جغرافیایی تقسیم میشه و تجزیه ؟
در هر دو صورت بینش ضعیفییه این تفکر
از طرفی نقشه و تحریم از طرف غرب برای ایران عزیز هست پس بهتره تا زمانی ک رهبر عزیز هستند این طرح عملی بشه ک امریکا زورش ب ما نرسه بعدش هم مساله فنی 28 متر که چیز سختی نیست ک بخوایم از کشورای حوضه ی خزر اجازه بگیریم که ساحلشون کم اب نشه و ابا صرف خود کانال نشه
میشه دهنه ی ورودی دریای عمان دو حوضچه و با دو در تعبیه کرد که برای ورود و خروج کشتی ها یکی از درها باز و با عبور از در اول در اول بسته و برعکس اینجوری ابی اضافه ب دریاها خزر ریخته نمیشه
دوم اینکه خیلی جالبه بنده ک تخصص جغرافیایی ندارم و فقط مهندسی معماری دارم تمام توضیحات این متخصصینی ک نظرشون رو درمورد نشدنی بودن این ابر پروژه اعلام کردن، ب سادگی تصور کردم..(منظور اینکه خیلی ساده س موضوع!!) و مهم اینه که متخصصین اهل فن با استدلال منطقی میگن نمیشه، بعد ماها داریم دعوا میکنیم باهمدیگه، خود درگیری ای ک ما داریم هیشکی نداره!! آقایون و خانمها لطفا احساساتی با موضوع برخورد نکنند. " امضا:برادره کوچیک همتون "
برای تحقق پیدا کردن این طرح ما نیاز به بیست الی بیست وپنج دریاچه مصنوعی داریم. که به هم بتونیم مرتبطشون کنیم. حالا هر دریاچه مصنوعی چقدر هزینه میبره. نمیدونم وای طبیعی. حداقل ده. برار براورد های این مقالس
برای این میزان آب ما نه به یکی، بلکه به چند نیروگاه اتمی بوشهر نیاز دارین
ضمنا پساب شوری جوری خاکو نابود می کنه که نه تنها به درد نمی خوره بلکه باعث گسترش بیابون هم می شه
رشته کوه البرز شاید به نظر شما کار رو سخت کنه اما خدا تن سالم به مهندسان نظامی کشور بده که راحت با انفجار های متوالی می تونن با کمترین اسیب کار رو جلو ببرن
از طرفی فکر این که اب و هوای کویر های مرکز ایران مرطوب بشه به تدریج بیابان زدایی میشه این پروژه تنوع گونه ای رو هم بالا می بره (البته به مرور زمان)
هزینه ی این پروژه پول ساخت سه تا ناو هواپیما بر هست ولی این پروژه سود عظیمی رو می تونه بر گردونه
دوستانی که فکر اقتصادیشون خوبه به نظر تون این مناطق خالی از سکنه کویر مرکزی اگه برای تولید شیلات استفاده بشه چه سودی برای مملکت داره
اکثر افتخارات بعد انقلاب مال سپاه پاسدارانه،
چون مردانه به فکر میهن اسلامی هستند.
وهیچ خطی از جایی جز امام خامنه ای نمیگیرند.
به قول دوستمون بدین سپاه ببینید میشه یا نه
بالاخره با کمک کشورهای حاشیه دریای خزر و شروع ابر پروژه فوق از چند ناحیه کشور قابل اجرا هست و کلیه مشکلات نمک زدایی و اختلاف سطح نیر قابل کنترل هست
فقط یه محاسبه کوچک انجام بدید متوجه چرت بودن این حرف میشید
عامو اذیتمون نکنین20سال فقط تازه باید تو پروژه اختلاص
بشه و بعد اونا برکنار میشن و ادمای جدید میان اونا هم باید اختلاص کنن..فکر کنم20قزن منظورتونه.اینجا ایرانه قوانین خودشو داره
چیزی از تکمیل شدن راه آهن خزر به عمان نمانده
اول راه آهن تکمیل کنیم سود دهی راه آهن رو بچشیم که واقعا طرح پرسودی است و همه کشورهای حوزه خزر سود خواهند کرد این طرح به قدر خوب است که حتی باعث شکوفایی اقتصادی کشورهای ضعیف مثل افغانستان خواهد شد و ایران حکم برگ برنده کشورهای حوزه خزر و روسیه و حتی افغانستان خواهد شد و جایگاه نفوذ ایران در کشورهای یاد شده شدیدا زیاد خواهد شد وقتی راه آهن جواب داد که قطعا جواب میده بعدا در مورد حفر کانال از خزر به عمان فکر میکنیم اون موقع با جیب پر پول و استفاده از بهترین کارشناسان ایران و خاتم الانبیا و حتی کشورهای دیگر
افرادی که می گویند غیر ممکن است با تفکر و علم محدود خودشان به این موضوع نگاه می کنند.
چون هم اختلاف ارتفاع زیاد است هم در صورت بالا آمدن آبهای جهان در صورت ذوب یخهای دو قطب کنترل آب این آبراه بیش از دو هزار کیلومتری بسیار مهم است و شاید موارد دیگر با اینحال سوای این موارد ایران قدرتمند تر از همیشه خواهد شد.
تا العان این پرژه به اتمام رسیده بود.
والا ..!
حال ما دل خوش میکنیم که شاه راه ارتباطی و محل وصل شمال به جنوب است این یک فکر پلید از سوی استعمارگران میباشد
به جای اینکه دو نقطه آبی را به هم متصل کنیم سرمایه گذاری در بخش ریلی با لاینهای زیاد اقدام نماییم
تبعات این اتصال آبی دودش به چشم ملت بزرگوار ایران میرود
بیایید ایران را تیکه تیکه نکنیم
از پر چم ای پی شما هم معلومه چقدر نگران ایران عزیز هستین!!!!!
بیایید این نظرهای ساده لوحانه را کنار بگذاریم!!
مثل این که از وسط زاگرس باید عبور کنه ها!!!
دریاچه ارومیه که بسیار آسانتر از اینه کسی نمیتونه کاری براش انجام بده
و بين بارش و پل روي يك درياچه هيچ ارتباط معني داري وجود ندرد