نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باز هم یک پروژه بدون مطالعه...برای انجام یک پروژه آن هم در این ابعاد فقط چندین سال نیاز به طرح مطالعاتی وجود دارد.لطفا تکرار نکنید تصمیمهای از روی احساسات و ناآگاهی ها رو...به نظر من اگر واقعا قرار هست این پروژه انجام بگیره غیر از محاسنی که خواهد داشت به معایب این طرح هم پرداخته بشه از صرفه اقتصادی و طرحهای نوین و جایگزین گرفته تا محیط زیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
هموطن محترم،این طرح برای زمان قبل از انقلاب بوده و کارهای مطالعاتی آن انجام شده بوده.هم در آب وهوا و هم در اقتصاد تاثیر مثبت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
م.ا
۱۱:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دوست عزیز مطالعات این طرح زمان زیادیه که انجام شده و کار یکی دو روز پیش نیست. اما چون طرح بزرگی بوده و از طرفی از مرکز ایران میگذره مشکلاتی سر راه انجامش بوده که تا الان اجرایی نشده. یکیش هزینه. یکیش آثار باستانی تو مسیرش که دوستان مثلا دلسوز اینها رو بهانه میکردن. یکیش مخالفت آدمها جلو تغییر. مثلا همچین طرحی چون طول زیادی داره و از شهر و روستاهای زیادی میگذره مسلمه که مخالفان زیادی که تغییر شهر و روستاشون رو دوست ندارن پیدا کنه. البته با وجود همه مطالعات باز هم همچین طرحی باید انجام شه تا نتایجش رو ببینیم. فعلا در کنار همه معایبش مزیتهای فوق العاده ایی داره. از جمله کشتی رانی ، جذب توریست و به احتمال زیاد تغییر آب و هوای کویر مرکزی ایران که خودش میتونه کلی مزیت داشته باشه. همین کشتی رانی میتونه کلی فرصت شغلی ایجاد کنه که در مقابل هزینه ایی که برای ساخت کانال میشه قابل مقایسه نیست. در مجموع انجام چنین طرح هایی باعث توسعه پایدار کشور میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۲:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
من با ایشون مواققم . این پروژه باعث تغییرات شدید اکوسیستم میشه و میتونه برای برخی مناطق خطرناک باشه . درمورد تحقیقات سال های قبل از انقلاب هم باید بگم که تحقیقات انجام شده دران شرایط اب و هوایی بوده یعنی مثل الان زمین 2 درجه گرم تر نبود و در ثانی تجهیزات و دانش امروز هم وجود نداشت و برای احداث هر پروز ه ی کلانی تحقیقات روز مد نظره نه تحقیقات 20 - 30 سال پیش . مادرمورد پروژه ی اسکله صحبت نمیکنیم که روز افتتاحیش از هم بپاشه
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
شما جوش نزن شیرت خشک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
به کوری چشم آمریکا واسراییل میسازیمش انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
افرین
Germany
سجاد
۱۲:۰۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
برادر راهپیمایی نیس که همش بشه مرگ بر امریکا.پول لازمه بوجه میخواد،کارمند جماعت هنوز حقوق یا عیدی سال پیشو نگرفتن...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
شاید اینکار تاثیر خوبی روی اب و هوای کشور هم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دخالت در امور طبيعي زمين باعث تغييرات غير قابل جبراني ميشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باعث تغییرات آب و هوایی و آسیب به اکو سیستم طبیعی کشور و حیوانات آبزی و سایر مسائل می شود . و هزینه های سنگینی را به محیط زیست تحمیل میکند . اگر لازم بود خدا خودش قرار میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خدا خودش قرار می ده به واسطه ما
Iran (Islamic Republic of)
روشنگر
۱۲:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
با سلام و تبریک سال نو به هموطنان.
ایجاد این کانال مانند کار بزرگ داریوش بزرگ در ایجاد کانال سوئز میباشد که کمک شایانی به حمل و نقل دریایی و کوتاه شدن مسیرها شد. کانال پاناما هم هست که به دست انسان ایجاد شده. آیا حفر و ایجاد این کانالها کمک به بشریت بوده یا به ضرر. دوستان قبل از اینکه نظر منفی بدهند کمی فکر خوبه. اگر طرح بد یا به ضرر کشور بود که آمریکا مخالفت نمیکرد. حالا اگر کشورهای دیگر مانند روسیه و دیگر کشورهای همسایه بخواهند با سرمایه گذاری به تسریع کار کمک کنند چه اشکالی دارد باید توجه داشت که تنهایی عمل کردن به بودجه کشور فشار آورده و کار را طولانی خواهد کرد بعد هم ایران میتواند ضمن دریافت عوارض و کنترل بر رفت و آمد کشتیها درآمد زیادی داشته باشد.ضمن اینکه با ایجاد این کانال اشتغال زایی فراوانی صورت گرفته و از قِبَل آن میتوان به کشاورزی و آبزی پروری مناطق مرکزی کشور هم فکر کرد و از همه مهمتر مشکل کم آبی مردم کویرهای کشور عزیزمان برطرف خواهد شد و دیگر دست از سر رودخانه های کوهستانی غرب کشور و خوزستان برداشته خواهد شد که تأثیرات جبران ناپذیری تاکنون داشته است مانند گرد و خاک و خشکسالی در خوزستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
هرجا امریکا نگرانه ، جاییه که منفعت ما قرار داره امیدوارم این کانال قبل از سال 2020 تکمیل شه که بیشتر نگران شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
نباید اکو سیستم زیبای کشور را به خاطر روسیه از بین ببریم . ضمن آنکه این کانال زمینه ساز حضور و تردد بیگانگان از جمله روسها در ایران میشه . این کار توجیه اقتصادی نداره . اینجا میشه محل تردد ناوچه های جنگی روسیه و راه را برای بیگانگان باز کردن . ترانزیت ریلی باید بجاش گذاشته بشه . یهعنی ایران به فنا میره با این کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این کار برای ایران صد در صد ضرر دارد . چون ما به آبهای ازاد وصل هستیم پس چرا باید کشور را نابود کنیم به خاطر روس تنها سودش برای روسهای کمونیست خائن است
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
هر وقت دیدید رزیم امریکا نگرانه بدونید زدیم به هدف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
مهندس اله رضائی
۱۹:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
قرن بیستو یکم هستش دوست من دست بردار از این شعار های مسخره !!!! با پنبه سر ببر این کارا ینی چی آخه مرگ بر آمریکا اونم اوفتاد مرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
با مهندس موافقم. طرفدار آمریکا نیستیم. اما وقت این شعارها گذشته باید در عمل نشان داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
حالا شعارشو بدی نمیشه عمل کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
یه سوال از مهندس/چرا بنزین تموم شد/ خداییشش موهندس اله رضایی نونی از امریکا برای شما گرم نمیشه ایرانو بچسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا. هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
غلط نميتونه بكنه! اما ميتونيد بدون موبايل و كامپيوتر و لوازم پزشكي و ... و ..... و .... زندگي كنيد كه تكنولوژيش را آمريكا غلط كرده ساخته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
شما هم محصولی را نام ببرید که توی همان محصول معرفی شده قطعه چینی به کار نرفته است.فقط نام ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر امریکای کفتار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
آمریکا غلطی هم نتونه بکنه فراموش نکنید ابر قدرته. تمام تکنولوژی جهان رو در اختیار داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
امریکا هیچ غلتی نمیتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
معلم دیکته
۱۲:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
غلط درسته عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
نباید اکو سیستم زیبای کشور را به خاطر روسیه از بین ببریم . ضمن آنکه این کانال زمینه ساز حضور و تردد بیگانگان از جمله روسها در ایران میشه . این کار توجیه اقتصادی نداره . اینجا میشه محل تردد ناوچه های جنگی روسیه و راه را برای بیگانگان باز کردن . ترانزیت ریلی باید بجاش گذاشته بشه . یهعنی ایران به فنا میره با این کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ایول به معلم دیکته خیلی حال کردم
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
امریکا خر کی باشه
United States of America
kazem
۲۰:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
دوستان یه لحظه به این نکته توجه کنند...
ایران اگه بوسیله ی یه رودخونه به دو نیم بشه عملا یه جورایی یک پارچگیشو از دست میده اونوقت شاید همین بشه یه عامل تفرقه و دو سویی!!!
البته چیزی که مسلمه به سن من که قد نمیده!!!!
Germany
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چطور میشه یه کانال کشتیرانی به طول 1500 کیلومتر از شمال تا جنوب ایران احداث کرد،ولی نمیشه یه کانال 80 کیلومتری از رودخانه ارس تا دریاچه ارومیه احداث کرد...!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
از ارس تا دریاچه ارومیه می توانند کانال بزنند،اما هر کشور حق آبی دارد،ودیگر کشور ها این اجازه را به ایران نخواهند داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح زمان داریوش هخامنشی در حال ساخت بود همون طور که کانال سوئز رو ساختن 3000 سال قبل این مورد در قرن 21 شدنی هست ، علاوه بر این شهرهی کویری هم میتونن با تسویه خونه های بزرگی که روسیه میسازه ابیاری بشن و نیاز به نابود کردن رودخانه های مناطق کوهستانی برای ابرسانی به کویر نشینان عزیز نیست دیگه ، این طرح میتونه ظرف 5 سال ساخته بشه و سودش 1000 برابر زیانش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
یعنی آب شیرین ارس رو بریزن اونجا شور کنن با اون همه هزینه؟!؟ فکر نمیکنید به جای این کار بهتره مردم خود اون این مناطق کسانی رو که چاههای غیر مجاز و غیر قانونی زدن و چشمه هارو خشک کردن رو معرفی کنن و چاههای اضافی رو پر کنن تا دریاچه احیا بشه بهتر باشه؟!؟ چرا همیه از دیگران مایه میزارید؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح اصلا خوب نیست . برید دریاچه ی ارومیه را نجت بدید که حاصل سیاست ها غلط بود که به این روز افتاد .چاههای غیر مجاز راببندید در کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
ورزشگاه نقش جهان 20 سال هنوز نیمه کارس
Iran (Islamic Republic of)
زاگرس
۱۱:۴۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
من در مورد این پروژه نظر کارشناسی جالبی دارم ..... ولی ترجیح می دهم سکوت کنم.....
Germany
سجاد
۱۱:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
اولا : این طرح یه طرح خیالی برای ایرانه،شاید اجرا شه ولی امکان نداره تموم بشه.
دوما: ایران از ارس هیچ برداشی نداره شاید 1 درصد برای کشاورزی....
سوما : همون کارشناسایی که این طرح کانال رو زدن یا همون کسای هستند که روی تمام رودخانه های تغذیه کننده دریاچه سد زدن....
چهارما : شمایی که به فکر اب شیرین هستی که به دریای شور نریزه باید بدونی که این دریاچه خشک بشه میشه یه بمب نمکی که تا 500 کیلومتر اطرافشو طی 10 سال میکنه شوره زار....
Germany
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
این دولت نمیتونه یه یارانه رو بده حقوق کارمندها از سال پیش مونده....!حالا یه طرح در حد جزیره نخل دوبی میدی.
10 کیومتر اتوبان یا 10 کیلومتر خط راه اهن 5 سال طول میکشه،2000 کیلومتر کانل....!!!
Germany
امیر
۱۱:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
فقط نقش جهان نیست.تو اورمیه 15ساله زمین فوتبال 15 هزار نفری رو نتونستن تموم کنن.(ورزشگاه شهید باکری).
Germany
متین
۱۲:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
چرا کویر رو میخان نجات بدن، ولی دریاچه که هنوز کویر نشده رو نه....!!!!
این کارشناس ها که این طرح های تخیلی رو میدن حتی از اطلاعات ساده کمک های اولیه اصلا سر در نمیارن.
اونی که خیلی وقته مرده رو میخان نجات بدن ولی اونی که داره جون میده رو بیخیال شدن....!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
فکر کنم نمیدونی که پروژه آبرسانی را به دریاچه ارومیه رو شروع کردن
فعلا چندین شرکت هست که دارن محل های لوله گذاری رو آماده میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خیال پردازی
Iran (Islamic Republic of)
م.ا
۱۱:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
فکر میکنم شما رشته تخصصیت مربوط به این موارد نیست. چون این طرح خیال پردازی نیست و از خیلی سال قبل مطالعات و امکان سنجیش بررسی شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
امکانش وجود داره، اما از لحاظ زیست محیطی بزرگترین ضربه هست، هم ارتباط اکولوژیکی زیستگاه ها قطع میشه، هم بیابان زایی میشه، هم از قلب مهمترین زیستگاه یوز ایرانی میگذره و... . خلاصه اصلا به خسارتش نمیارزه و امیدوارم به زودی متوقف بشه.
Iran (Islamic Republic of)
م.ا
۱۲:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
شما بیکار باشی یا نون نداشته باشی بخوری بازم به یوزپلنگ و اینا فکر میکنی؟؟؟ نمیگم بزنیم محیط زیستو نابود کنیم اما الان کشور خیلی مشکلات داره. باید طرح های بزرگ و با قابلیت توسعه پایدار انجام بشه تا لااقل نسل بعدی بدبختیای ما رو نداشته باشه. هلند هم بیشتر خاکش رو از طریق زهکشی آب دریا بدست آورد!!! الان تو همون زمینها داره گل میکاره و بودجه کشورش در میاد. اگه اونها هم میخواستن مثل ما به از بین رفتن گونه های جانوریه دریایی فکر کنن مثل ما بدبخت بودن. همین الان آمریکا با صنایع و بهره کشیش از طبیعت داره چند صد برابر تو طبیعت گند میزنه تو همه جای دنیا. حالا ما بخوایم یه کار انجام بشه برا جوونای مملکت هزارتا سنگ میندازن جلو. بعلاوه شاید این طرح بعضی نکات زیست محیطیه منفی داشته باشه اما نکات مثبتش هم خیلی هست. تبخیر آب تو کویر مرکزی ایران هم دمای اونجا رو پایین میاره و هم رطوبتش بالا میره. هم احتمال بارندگی زیاد میشه و هم مشکلات آب و کشاورزی میتونه درست بشه. برای کاهش مشکلات زیست محیطی هم میشه فکر کرد. حتی احتمال بوجود اومدن مشکلات هم در حد همون احتماله و هیچ تایید مطمئنی براش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اینکار به شدت به محیط زیست آسیب میزنه .انگار کشور را به دو نیمه تبدیل کرده . در کل به عنوان یک ایرانی مخالف این کار هستم . میشه خط ترانزیت ریلی به جایش کشید. نه هرگز این کار نباید انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
حالا چند صد متر آب اونجا وثل یه رود باشه دیگه یوز نمیتونه زندگی کنه؟!؟ چه حرف بی ربطی. حتی قبل از انقلاب هم روی این پروژه مطالعه و کار شده. امیدوارم دولت پول و عظم کافی برای این پروژه داشت باشه. چون هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ زیست محیطی و اجتماعی و مسائلی مثل تامین آب در مناطق کویری فوق العاده اهمیت داره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
عجب خیال پردازی.درشهرما نزدیک به 10ساله دارن یه تونل 100متری میزنن قراربود89تموم شه هنوزم 30درصدش تکمیل شده حالا.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
نباید اکو سیستم زیبای کشور را به خاطر روسیه از بین ببریم . ضمن آنکه این کانال زمینه ساز حضور و تردد بیگانگان از جمله روسها در ایران میشه . این کار توجیه اقتصادی نداره . اینجا میشه محل تردد ناوچه های جنگی روسیه و راه را برای بیگانگان باز کردن . ترانزیت ریلی باید بجاش گذاشته بشه . یهعنی ایران به فنا میره با این کار
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۸:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دوستان وقتی اطلاعات یا تخصص کافی رو ندارید اظهار نظر نفرمایید این پروژه میتونه چند میلیون شغل ایجاد کنی از توریسم گرفته تا پرورش ابزیان و نه تنها باعث تخریب میحیط زیست نیمشه بلکه بشدت به محیط زیست و کویز زدایی کمک میکنه عبور این اب راه از داخل کویر با عث افزایش رطوبت هوا و افزایش پوشش گیاهی میشه میشه با ایجاد دریاچه هایی میزان تبخیر اب رو رطوبت رو افزایش داد و بهترین راه برای افزایش پوشش گیاهی کاهش ریز گرد ها و حمل نقل است ایجاد این ابراه ایران رو به یکی از استراتژِک ترین کشور های جهان تبدیل میکنه حال یه عده از دوستان میگن یوز ایرانی در خطره اخه یه حیوون مهم تره یه چند میلیون شغل پایدار و میلیارد ها دلار درامد اخه بنده خدا این طرح چطور به محیط زیست صدمه میزنه اصلا از کدوم محیط زیست حرف میزنی میلیون ها هکتار کویر و نمک زار شده محیط زیست این طرح خودش باعث بهبود محیط زیست میشه بشدت روی پوشش گیاهی منطقه تاثیر داره امید وارم این طرح هر چه زود تر اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
با محمدحسین موافقم
دوستانی که در مورد این طرح مطالعه و تحقیق ندارن اظهارنظر نکنن لطفا!!!!
این طرح میتونه بیکاری رو در ایران ریشه کن کنه و درآمد پایدار ترانزیت رو واسه کشور داشته باشه.
درضمن برای اجرای این پروژه عظیم اگر اجازه بدند کشورایی که توی این طرح منافع دارند مثل روسیه و ارمنستان و آذرباییجان و خیلی کشورای دیگه مطمئنا اگه اجازه داده بشه سرمایه گذاری می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
اورمیه اوغلو
۲۱:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
به نظر بنده اگر دولت خیلی کاربلد است بیاید این دریاچه ما را نجات دهد که اگر خدایی نکرده دهانم لال کامل خشک بشود تقریبا منطقه آذربایجان( تبریز و اورمیه و اردبیل و زنجان) و کردستان را به بیابان تبدیل میکنند. اینها دیگر کیستند! بهشت آذربایجان را به بیابان تبدیل میکنند و میخواهند بیابان را آباد بکنند! حالا هی برخی ها بیایند بگویند مسئله را سیاسی نکنید.مسئله سیاسی است برادر من سیاسی. خواهشمندم این نظر منتشر شود.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
همه چی با خیال پردازی شروع میشه.حتی من فکر کردم تو خیال کردی که خیال میکنی.وقت خوابته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
زنده باد بر ایده پرداز این طرح(رئیس جمهور محترم دور ی نهم و دهم ایران اسلامی)
Iran (Islamic Republic of)
lpl,n
۰۲:۰۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
ازقدیم گفتن دشمن دانا یه از دوست نادان.این آمریکایی ها درسته شیطان بزرگ هستند اما خیلی دانا هم هستند اگر این طرح برای ایران ضرر داشت این قدر به این در و اوندر نمی زدند که جلوی اجراش رو بگیرند.خدا کنه این طرح زودتر اجرا بشه این یزد یک کم هوای یزد ما هم بهتر بشه دوستایی هم که برای یوز ایرانی غصه می خورند فعلا بزرگترین بلای جونشون خشکسالی وبی آبی هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
عالیه البته اگه بشه دوبی هم به کلی نابود میشه و بیشترین ضرر رو کشورهای جنوبی خلیج فارس و حوزه دریای سرخ میکنن که ترانزیت رو از دست میدن و این میشه بهتری راه ترانزیت اروپا-آسیا اگه مشکل هم یوز ها باشن میشه با احداث چندین پل حیوانی (پلهایی که صرفا برا اتصال طبیعت و جانوران دو طرف بزرگراه ها و یا کانال و ... احداث میشه)راه عبور و مرور و ارتباط طبیعت جانداران دو طرف کانال رو حفظ کرد (الان این نوع پل ها داره تو اروپا برروی بزرگراه ها و ... برا حفظ محیط زیست اجرا میشه)
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
این همون پیشنهادی بود که استاد رائفی پور قبلا می داد
اگه این طرح انجام بشه کلا وضعیت آب و هوای ایران عوض میشه
اونهایی که میگن این به ضرر طبیعت است یل جاهل هستن یا عامل دشمن
چون هر وقت یه طرح بزرگ اقتصادی میخواد اجرا بشه سریع میگن برای محیط زیست ضرر داره
از اون ور خانم ابتکار مجوز شکار میده برای خارجی ها بیان تو ایران شکار کنن.کسی نمیگه براب محیط زیست ضرر داره
این فقط نشانه نفاق اینهاست
اگه این طرح انجام بشه آب و هوای مناطق خشک ایران مرطوب میشه و حتی میشه برای کشاورزی هم ازش استفاده کرد چ.ن آب دریای مازندران مثل خلیج فارس زیاد شور نیست
برای روسیه هم خیلی منافع داره چون به راحتی به دریای آزاد وصل میشه
Australia
morteza
۰۹:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
باز هم پای ترکیه در شلوغکاری در میان است.
۱۲۳۴