نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خيلي خوب ميشه اگه بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
آخ جون یزد هم ساحل پیدا می کنه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
جاي بسي تأسف است كه به همه آثارمثبت و منفي يك طرح درمقياس ملي خوب توجه نمي شود.بنده درخصوص خطرات جدي و مضررات بسيار زياد اين طرح قبلاً هم مطالبي عنوان كرده بودم.خلاصه كلام اينكه ما با اين طرح در بلندمدت دستي دستي كشوريكپارچه،منسجم و واحد ايران عزيزمان را به دوتكه غربي و شرقي تجزيه مي كنيم و رؤياي ديرينه دشمنان اين كشور كه را درطول تاريخ تمام تلاش خودرادرطول دوران 8 سال جنگ با عراق،تجاوزكاريهاي غرب و آمريكاو.....درمنطقه نتوانسته بودند مؤفق بشوند را بدون هيچگونه زحمت و سختي،به سرانجام رسونديم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این زمانی درسته که اون کانال بین المللی باشه نه متعلق به ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
هرچه زودتر این طرح اجرا بشه به نفع مملکته چون همه جا آباد میشه .دیگه نیازی نیست به جنوب سفر کنید همه جا دریا هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح تنش زاست هم داخلی هم خارجی استان اذربایجان دریاچه ی ارومیه درحال مرگه کانال کشی چرا نمیشه چون به دلایل مربوط...
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
آقا این کار نمیشه چون اولا به ضرر منافع ملی هسش شمال وجنوبی شدن ایران ثانیا الان 25 ساله یه مترو اصفهان را ه اندازی نشده چطوری میخاند همچین پروژه ای به این عظمت اجرایی کنن این پروژه ها کار وعظم چند دهه ای میخاد با این وضع ایران که هر رئیس جمهور ودولتی ساز خودشو میزنه امکان نداره این طرح به پایان برسه
دوستایی هم که اینقدر تو سرشون میزنن برا اشتغال جوونا وضعیت معیشتی مردم بدونن ایران 18 درصد منابع دنیا رو داره تقریبا یک پنجم بغیر از استعدادهای طبیعی و توریستی وهزارتا چیز دیگه ما بهتر به فکر تربیت مدیران بهتر واستعدادیابی مدیریتی و شایسته سالاری واقعی بگردیم تا این جور مسائل
Iran (Islamic Republic of)
ghaltak
۱۵:۰۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دوست عزیز با نظرتون راجع به استعداد یابی مدیر نه مدیریتی موافقم ،نه از دانشگاه رشته مدیریت ،بلکه از کسانی که مدیریت موفق را به اجرا در آورده اند،باید از خودمان شروع کنیم ،مدیریت درست خانواده ،اگر خانواده در عرصه فرهنگ ،اقتصاد و روابط داخل خانواده و خارج از خانواده درست عمل کند ،محله،منطقه،شهر،استان،کشور درست عمل خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باعث تجزیه کشور میشه و اشتباه محضه !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اخه سطح اب خزر 29 متر زیر دریاس اگه قرار باشه خزر به ابهای ازاد وصل شه کلی جاذبه ی توریستیمون که ساخته شده از بین میره و کلی شهر باس تخلیه شه کلی از جنگل هامون میره زیر ابو خیلی یزای دیگه اصن این طرح ممکن شدنی نیست
-
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خرمن کوفتن کار هر کس نیست گاو نر می خواهد و مرد کهن .
Iran (Islamic Republic of)
ghaltak
۱۵:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
کار هر بز نیست خرمن کوفتن عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۶:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
تو فعلا برو شعر رو درست یاد بگیر
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
کانال سویز را چندهه پیش با بیل وکلنگ درست کردند حالا با این امکانات میشود انجام داد. دریاچه در اطرافش درست کرد اب شیرین کرد.کشاورزی کرد. آب وهوای کشور تغییر می کنه برای ردشدن از زاگرس از دره ها ومحل رودخانه ها می توان استفاده کد
Iran (Islamic Republic of)
ghaltak
۱۵:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باسلام
عزیزم نقشه رو نگاه کن ببین زاگرس کجاست،آخرشی
-
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد . تا گوساله گاو شود دل صاحبش اب شود .
Iran (Islamic Republic of)
Ghaltak
۱۵:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باسلام
جانم اون کن بزه یا کنبزه است که با خیار می آید
-
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد . تا گوساله گاو شود دل صاحبش اب شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بشینید دوغتون بنوشید یارانه مردم بدید زیادم قبل خواب شام نخورید خواب میبینید کل محیط زیست داغون کنید برا چی خط ریلی بزنید عرضه شو دارید دریای خزر ۲۷ متر از ابهای ازاد پایینتره باهوشا کل کویرا هم از سطح ابهای ازاد پایینتر یعنی کویرلوت میشع دریاچه اب شور لوت هرچند نظر الکی میدم تو رویا هم نمیشه البرز رپ همسطح ابهای ازاد کرد
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح به 45سال پیشه .برای کشاورزی.اب وهوا .اقتصاد .تجارت .دستاوردهای زیادی داره .
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح به 45سال پیشه .برای کشاورزی.اب وهوا .اقتصاد .تجارت .دستاوردهای زیادی داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
انشائا... خداوند به مسئولين ارشد كشور اين همت وتلاش را بدور از بازي هاي سياسي وسياست بازي بهدهد تا با اجراي اين طرح تحولي عظيم در وضعيت اب وهوائي كشور وتوسعه فراهم گردد البته اين طرح جزئ طرحهاي با قدمت است كه همراه فرودگاه امام وبزرگراه شمال بايستي در كشور اجراي آن شروع ميشد واگر دراين مدت بعد از انقلاب مديريت آگاهانه وعلمي ميشد وجلوي اختلاسهاي زياد كه هميشه يكي از مديران ارشد دولتي يا آقا زاده هاي شركت داشته اند صرف اجراي اين پروزه ميشد امروز امكان جبران بحران اب ميسور بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
يه سلام به رفيق روسهامون كه راحت مملكت رو تجزيه ميكنن به هر بهانه اي. دوستان امريكا و روسيه دوست ما قطعا نيستند و دلشون براي ما نميسوزه.با اينكارها فقط ورود اونهارو راحت ميكتيم كه نيروي درياييشون تا عمق كشور وارد بشن اين طرح از لحاظ نظامي و زيست محيطي و امنيتي براي اينده كشور پر خطر ترين طرحهاست ومطﺉن باشيد اگراجرا بشه قطعا مسوليين ما جرات درامدزايي از اين راه رو ندارند وفقط شعاره.وبا اجراي اون فقط نوكري روس رو ميكنيم و اينبار ديگه انگليس و امريكارو در خليج فارس نميبينيم بلكه در قلب كشور خواهيم ديد.و كشور هم راحت تر تجزيه خواهد شد.
ومطمئن باشيد اگر اين طرح خوب بود چند هزارسال پيش اجرايي ﻣﻴﺸﺪ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام عالی میشه از همه نظر رودخانه ها و کشاورزی و طبیعت اطراف این کانالها آباد میشه حتی کشاورزی رونق میگیره میتونم آب کانال به رودها و تالابهای بدون اب انتقال بدهند عالی میشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
سنگ بزرگ علامت نزدنه... گور بابای روسیه که امریکای پدر سوخته بخواد بابت اون با این طرح مخالفت کنه. این طرح مسخره به هی عنوان انجام پذیر نیست زیرا بودجه سرسام آوری میطلبه که خود امریکا هم همچین فکری نمیکنه. ضمنا محیط زیست کاملا نابود میشه متخصصین زیادی نظیر پروفسور کردوانی هم این طرح رو کاملا رد کرده و مخافتشون رو بارها ابراز کردند. برای اشتغال زایی و ... هیچ نیازی به این طرحها نیست زیرا مدیریت داخلیه که ایراد داره ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اگه این طرح عملی بشه که ان شاء الله میشه بی نهایت اشتغال زایی میشه بی نهایت هم باید خرج بشه تا این عملی بشه تو هر شهری باید چند تا پل بزرگ بزنند که خیلییییی..... پول خرج میشه فقط و فقط هم کار شرکتای داخلی نیست از اون طرف هم امریکا تحریم میکنه پس فک کنم عملی بشه در حد طرح بمونه با این وضع نفت و اوضاع اقتصادی بعید میدونم دولتی جرات کنه طرح رو شروع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
همانطور که از روی نقشه دیدیم این طرح با توجه به اینکه ایران رو از لحاظ جغرافیایی به دو نیم تقسیم می کنه خیلی خطرناکه با این کار به دست خودمون ایران رو تجزیه می کنیم به دو کشور .تازه باید خدارو شکر کنیم که دو نیمه شرقی و غربی ایران به کشورهای مجاورمون ملحق نشن .اجرای این طرح تمامیت ارضی ایران رو به فنا میده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
هر جای ایران رو که میخوایین بزنین داغون کنین فقط به آذربایجان عزبز کاری نداشته باشن یه به اصطلاح پل از روی دریاچه عزبز ارومو زدین که اونم پل نیست تا وسطش با خاک پر کردین و پل فک کنم از یه کیلومتر هم کمتره واقعا مهندسین عالی هستن!!! الان چشمه های دریاچه گرفته شده روز به روز داره وضعش بد میشه و تا 10 سال دیگه مث دریاچه آرال خشک میشه و همه مردم آذربایجان باید کوچ کنن از اینجا برن
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باسلام اگه ارتفاع رو در نظر بگیریم سطح دریای خزر بالاتراز خلیج فارس. پس اب دریاب خزر میره به طرف خلیج فارس درحالی که اب دریای خزر محدوده و دریای بن بستیه. ولی خلیج فارس به ابهای ازاد دنیا راه داره باید کاری کنن که اب خلیج فارس بره به طرف دریای خزر. واقعا شدنیه. خدا کنه که بتونن ولی اگه بودجه این کار رو حیف و میل نکن و کسی بالا نکشه. امریکا خیلی حرف مفت میزنه چشم دیدن ما ایرانیها رو نداره چون توی دنیا هیچ ملتی و کشوری غیرت ما و رهبر ما رو نداره که تدبیرانه عمل کنه تا زمانی که رهبر داریم غم هیچ چیزی نداریم و امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
فكر كنم بعد از آن ايران شرقي و ايران غربي خواهيم داشت با دو تا رييس جمهور!! همينجوري تو اداره كشور موندن والا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
درسته وقتی آمریکا نگران میشه یه سودی برا ما هست ولی ما یه اتوبان که خیلی آسون تره و مسافت کمتری داره از تهران به شمال نتونستیم بزنیم اونوقت کانال آبی میخواهیم بزنیم نمیگم خودمونو دست کم بگیریم ولی کلی باید فکر کرد و همه مسایل و همه جوانب رو سنجید تا ببینیم سودش بیشتره یا ضررش اما من آون متخصص نیستم نمیتونم نظر تخصصی بدم ولی به نظر من کشور دو قسمت میشه و اگر آمریکا و اسراییل نتونن بعدا از این کانال امنیت کشور و اتحادمونو از بین ببرن به نظر خوب است و صرفه اقتصادی دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چون آمریکا نگرانه،حتما طرح خوبیه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
فک کنید تهران بشه شهر بندری! بعدازظهر تهران به اصفهان با.کشتی بریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
فکر معایب و مزاياش نباشید چون این طرح در توان و مدیریت کشور ما نیست. یه شور و هیجانی هست که چند ماه دیگه ميخابه.فعلا ورزشگاه نصف جهان و جاده های نیمه تمام کشور بتونیم تعمیر کنیم هنر کرديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این پروژه چند تا ابهام دارد . اول اینکه ایا واقعا میتواند زیست بوم ایران را نجات دهد و کشور را از نابودی به وسیله خشکسالی رهایی بخشد ؟! دوم اینکه ارتفاعات ایران رو چکار میکنند ؟!

این ها حل بشه این کانال ایران را کاملا متحول خواهد کرد و ثروت ها هنگفتی به کشور سرازیر خواهد شد . کشاورزی و گردشگری و دریانوردی و پرورش ابزیان در گام اول رونق میگرد و در نهایت میتواند تاثیر مثبتی بر محیط گذاشته و فقر سیاه حاکم بر مناطق محروم جنوب شرق کشور را پاک کند .
به طبع اهمیت و قدرت ایران هم بسیار افزایش خواهد یافت .
همینطوری که مصر از کانال سوئز منفعت میبرد ما هم از این کانال منفعت ها خواهیم برد به شرط اینکه چند ها مسئله مهم در این زمینه حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ghaltak
۱۵:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باسلام
عزیزم می دانستی کانال سوئز 192 کیلومتر است،و در واقع با چالش های جغرافیایی ایران یک دهم این طرح می باشد،بلکه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خخخخخخخ. چقد خندیدم..اصلا تو خواب هم نمیشه فکر این پروژه بود چه بیداری..واین طرح مسخره و بی فکر رو کی مطرح کرده خدا میدونه...خیلی زرنگ هستن دریاچه ارومیه و زاینده و اصفهان رو نجات بدن....! و چیزی که غیر ممکنه هست رو روش بیخودی بحث نکنید لطفا...حوصله دارینااااا دادااا.o_O
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
یه ورزشگاه فوتبال بخوان درست کنند سالهای سال طولش میدن پس من دیگه دارای فرزند بشم از این طرح لذت ببره.
-
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعا ؟
چه جالب !
یعنی همچین چیزی وجود خواهد داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دعوا نداره که , به مسولان میگیم تو ایران کانال نزنن, تو تلگرام کانال بزنن خیلی هم بصرفه است!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
هیچ کاری حتی صد برابر ازین سخت تر هم تو دنیا غیر ممکن نیست و نشد نداره اما متاسفانه تو ایران پروژه های خیلی خیلی کوچکتر از این هم به دلیل سود جویی بعضی ها که حق بقیه مردم کشور رو پایمال میکنند و اختلاس های کلانشون هیچی به بار نمیشینه اول باید یه فکری به حال این افرادی که ثروت مملکت رو چپاول کردن کرد، بعد به فکر پروژه های اینچنینی افتاد.
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چرا نباید کانالی که اندازش 10 برابر کوچکتر از این هست رو به دریاچه ارومیه که دیگه تقریبا خشک شده نزنن.بعد از خشک شدن دریاچه ارومیه میدونیین چه بلایی سر مردم ارومیه و تبریز می یاد.
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مطمئناً به امنیت اقتصادی و اشتغال بیشتر می‌انجامد... / مبارک باشد بر مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
هرگز فکرنمیکردیم روزی تو فضا ادم مدتی زندگی کند الان میکند این کار تو اسمان نیست روی زمین است هیچ چیز محال نیست اراده انسان بیشتر از هرچیزی است که فکرش را کنید فقط کافیه که بخواهدو اراده واجراع کند اینقدر خودتونو کوچه علی چپ نزنید فقط بحث مالی ومحیط زیستش مهمه که با به کار گیری مخهای کار بلد این کار اجرایی هست یا نیست نفعش بیشتره یا ضررش هرگدام بهترباشه همان خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خب یعنی اب دریای خزر تخلیه نمیشه؟ کویر ها چی؟ اکوسیستمش بهم میریزه. بعدش ایران دو قسمت میشه که
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۴:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
موافقم ، باعث تجزیه کشور میشه و اشتباه محضه !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
جواب گوزینه پنجم اقا اجازه درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۴۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
واقعآ گیج شدم، ایا این تصور تجزیه و دوقسمت شدن و ...طنز بعضی ها میگن بخندیم یا واقع و جدی فکر میکنند؟
اول اینکه این کویرها زمانی خود دریا بودند و نمک انها هنوز موجوده..اما یک کانال که اقیانوس نیست، فکری برای نمکش هم میکنند!
ثانیآ اگر شما میون حیاط خونه یا باغ یک جوی آب بکنی خونتون تجزیه میشه؟؟
سوم ، مقداری آب شیرین به مراکز ایران برسه! کانال کشتیرانی پیشکش...فعلآ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چرته محضه. آزاد راه تهران شمال رو دیدیم! مگه الکیه آخه؟ مگه دو قدم راهه؟ امکان نداره. داداشم دکتر زمین شناسه. از رو منطق علمی میگم امکان نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
یاد سایپا مطمئن افتادم ... بیشتر شبیه جوکه ... توهم هم اندازه ای داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خیالتون راحت این پروژه انجام نمیشه
مانمیتونیم خیابون ها مون رو آسفالت کنیم چه برسه همچین پروژه ای رو انجام بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بذاریدیه چیزی رو رک وپوست کنده بگم بهتره اول از همه دل تمام مردم رو بدست آورد حتما بعدش کانال طی کمتر از ده سال بوجود میاد اول ساخت کانال به دل مردم.!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بابا یه سدی دارند داراب میسازند هنوز بعد 30 سال تموم نشده. 5 کیلومتر جاده دوبانده میخواستند بسازند 5 سال شد. مسکن مهر که نگوووو. متروی شیراز میخواهند بسازند بعد 10 سال ملت عاصی شدند از بس خیابونا بسته هست میگن از خیر مترو گذشتیم. شما برید ازاد راه تهران شمالتون بسازید خیال پردازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
به کوری چشم حسودان وطن این طرح هم بخوبی وبزودی زوداجرامیشوداگراراده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
زیاد فیلم تخیلی می بینی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
زنده باد ایران مهد دلیران خدایا حسودان را بمیران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
یه سوال
بعضی جاها تو ایران سر راه این کانال وجود داره که ارتفاعش تا2000 متر از سطح دریا میرسه اونوقت این اقایون چه جوری می خوان 2000 متر برن پایین تا به سطح دریا برسن؟ بعدشم چون سطح آب دریاچه خزر از سطح ابهای ازاد بالاتره با این وضع تمام اب دریاخزر از ابن کانال وارد خلیج فارس ودریای عمان میشه تازه اب شور دریا هیچ فابده ای که نداره هیچ باعث شور شدن سفره های زیر زمینی میشه از طرفی هم کشورمون دوتا تیکه میشه تو روخدا یه کم فکر کنید بعد حرف بزنین!
Germany
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
گاهی اوقات نگرانی دشمن ازحیله ومکراوست میبنه شماداریدواسه ناوگان اش اتوبان میزنید تظاهربه نارضایتی میکنه تصورکنیدخدای ناکرده ایران شرقی وایران غربی اگه مانخواستیم یکی وارد این ابراه نشه نمی توانیم چون بین المللی میشه ماهمیجوارش ازدست ایناآسایش نداریم وای به وقتی که باوجود یه همچی ابراه هی جنگمون بشه بعلاوه به هزینه اش فکرکردید ماهزارگیروگور بدبختی داریم واقعا حماقت محضه به ریسکش نمی ارزه فردای قیامت می خوای جواب اجدادتو چی بدی.بگی با یک کوته فکری سرزمین پارس را تیکه تیکه کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خوشم میاد با یک تیتر چند خط خبر همه رو سرکار گذاشتی همه شدن نظریه پرداز
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۳:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
اتفاقا خوبه ؛ این که بد نیست ،بخصوص در چنین موارد علمی و تخصصی! و ایکاش کارشناسان محترمی هرچند کوتاه کبر را کنار میگذاشتند و در بحث این بچه های خوب کشورمان شرکت میکردند...چیزی ازشون کم نمیشد.
من شخصآ این نیت را دارم...چرا که با یک جمله یک نفر، کلآ بحثی از انحراف خارج میشود...
و البته یک چیز دیگه هم روشن میشه؟؟که چه نخبگان فرزانه یی مثل من، افاضه کلام میکنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چرا می خوان کشورمون رو از وسط نصف کنن که اختلافات شرقی و غربی شکل بگیره اونوقت مثل کره یا آلمان دو تیکه بشیم بسته کم کشورمون رو تیکه تیکه کردن و فروختن حالا باز هم دارن تیکه تیکه اش می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
امریکا از این کانال نگرانی ندارد بلکه با نگرانی خود ایران را تشویق به این کار می کند تا راه دشمنان به خاک کشور بیشتر باز شود چون کشتی خارجی با این همه وسعت خشکی فقط یک تیر کلانش به سوی انها شلیک شود توسط اشرار هرگز دیگر کالای از این کانال عبور نخواهد کرد و هر کس چنین فکری دارد یکی از جاهلان قرن باید ان را نامید که سرمایه مملکت را می خواهد به تاراج دهدچون با وجود خلیج فرس و دریای عمان این همه جوان بیکار در کشور داریم پس خواهش می کنم جاده های کشور را درست کنید که حفر کانال پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دوست عزیزی که میگین طرح مال چهل پنجاه سال پیشه و مطالعاتش انجام شده بهتره حواستون باشه این طرح رو کشورهای دوستمون دادن میدونید چرا چون از مزایای استفاده از اون کانال بهره ببرن حالا اگه محیط زیست ایران هم به هم خورد موردی نداره براشون.. با این تفاسیر میشه گفت مطالعات این طرح هم چهل سال پیش به درستی دیکته شده برامون چون انجام این پروژه هیچ معایبی برای کشورهای دیگر نداره ولی برای ایران چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
من نمیدونم کدوم احمقی این طرح رو داده!!! میدونید چقدر اثرات زیست محیطی برای ایران داره؟ کلا ایران رو به دو قسمت تقسیم میکنه با اجرای این طرح عملا ایران به فنا خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۶:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خوبه تو ایران عاقلی مثل تو پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ایران یک اقلیم خشک داره بشدت از خشکسالی رنج میبره اگه این طرح انجام بشه باعث تغییرات اب وهوایی خوبی میشه وشهرهای زیادی میتونن از اب شیرین کن استفاده کنن واشتغال زایی بشه ولی بعید میدونم این طرح انجام بشه چون دزد زیاده پولی نمیزارن برا این کار فقط شعاره
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
قبلا محاسبه شده اگر یک میلیون لودر به مدت 100 سال کار کنن این طرح تموم میشه تازه اون وقت ماهی های دریای خزر رو کوسه های خلیج فارس مخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چه نظر خوب و باحالی
Iran (Islamic Republic of)
ghaltak
۱۵:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بقول دوستان منم بيسوادم ولي بنظرم کمي محال بنظرميرسه... لطفا توتلويزيون بحث کارشناسي انجام بدن تا بيشتر توجريان قراربگيريم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دکل نفتی ۴۰۰تنی این موقع دیگه واقعا کجا بگردیم دنبالش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اگه روسیه تسلیم کامل آمریکا بشه و تمامی ادوات نظامی و هسته ای خودش رو تحویل امریکا بده ،در اینصورت شاید مطالعاتی در این زمینه انجام بگیره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چقدر خنده داره . من بچه آمل هستم و همه دوسنان حتما جغرافی خوندن. سطح آب مازندران بیست و هفت متر پابین تر از سطح آبهای آزاده یعنی تمام سواحل کشورهای دور دریاچه به زیر آب میره
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۶:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اینجوریا نیست که تو فکر میکنی دوست عزیز کافیه یک ذره در مورد آبیاری مطالعه کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعا نظر خودت خیلی خنده دارتره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اولا كوير هاي ايران از سطح دريا پايين ترن پس با اجراي اين طرح كوير ها ميشن درياچه، ثانيااب خزر از اب خليج فارس شورتره پس با اجراي اين طرح اب خزر شيرين تر ميشه ن شورتر،ثالثاابراهه مال ايرانه و هر كشتي كه بخواد از ان رد بشه بايد پول بده الكي نيست كه به هر كشتي اجازه عبور بدن، رابعا اين طرح در زمان شاه از لحاظ علمي بررسي شده و هيچ مشكلي نداره (مثل نيروگاه بوشهر) و از لحاظ محيط زيست باعث بهبود اكولوژي مركزي ايران ميشه ، خامثا اين طرح اونقدري كه فكر ميكنيد گران نيست فقط كافيه مهندسي اجرا بشه ، اگر قرارگاه خانم الانبيا وارد كار بشه كه شده خيلي سريع ساخته ميشه و نهايتا اين طرح باعث بهبود امنيت كشور ميشه ن كاهش امنيت
Iran (Islamic Republic of)
هادی حدادیان
۱۳:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
1- در پروفیل طولی این طرح هیچ جا پایین تر از سطح دریا نیست.
2- قرار نیست آب خلیج فارس به دریای خزر ریخته بشه.
3- طرح های متفاوتی ارایه شده که یکی از اون ها کانال برای ترانزیت هست.
4- طرحی که صحبتش هست با طرح قبل از انقلاب خیلی فرق داره.
5- بحث های زیست محیطی این طرح راجع به بهبود یا تخریب نیست؛ راجع به تغییر است.
6- تمامی هزینه ها مالی نیست.
7- به جای اولا، ثانیا بهتره از یک، دو استفاده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بله این طرح اولین بار بوسیله آقای مهندس فرزاد فرزام در مجله دانشمند سال 46 ارایه شده بود و تا انجایی که به خاطر دارم مسایل محیط ریستی هم بررسی شده بود.ضمنا مطابق طرح اولیه 3 کانال در نظر گرفته شده بود که در عکس فوق اگر قابل استناد باشد فقط یکی از آنها در حال اجراست.
-
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح خوب نیست ایران رو به دو نیم تبدیل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
قبل از هر كاري كارشناسان بر روي چنين پروزه بايد كاركنند بعد اقدام به چنين كار بزرگ دست بزنن.اين كار ممكنه به محيط زيست خطر داشته باشه و همچنين براي كشور خطر نظامي داشته باشه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ازرو نقشه که نگاه میکنی خیلی راحت و جالبه ولی در عمل این کار غیر ممکن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اقا من بیسوادم و سوالی دارم قرار با رشته کوه البرز چی کار کنن؟ مسلما نمیتونن آب رو سربالا ببرن چون کشتی نمی تونه بره پس قراره گوه رو بکنن بعد اون محیط زیست بدبخت شمال قرار چه بلایی سرش بیاد بعد بیابونها چی میشه بعد قراره چیکار کنن که اب دریای خزر بخاطر ارتباط با دریای عمان شور نشه خدایی خیلی مرد هستید رودخانه های زاینده رود و کارون رو نجات بدید من نمیدونم اون عزیزی که میره وقت میزاره برا همچین پروژه ای نقشه برداری و طرح ریزی میکنه مغز نداره جاده تهران شمال 20 سال طول کشیده حالا می خوان کوه روبکنن کشتی رد شه اونم تا 2030
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اب دریای خزر بخاطر ارتباط با دریای عمان شور نشه ، یوها ها ها ها مگه آبش شیرینه؟
Iran (Islamic Republic of)
lman
۰۴:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
مگه این کانال برای جابجایی آب است؟ یا قرار است که خزر را آب بدهند؟
این کانالی است که محل تردد کشتی ها از شمال و آسیای میانه به دریای عمان و اقیانوس هند است؟؟ مانند کانال سوئز ! آیا میدانید چه مزیتی برای اقتصاد ایران است...حالا که ایران چهار راه جهان است و بسیار مهم! آنوقت میشود هشت راه !!! البته از آب آنهم استفاده میشود...و کار آسانی نیست با تمام عوارض احتمالی و موارد جانبی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
از اینکه هنوز میبینیم جوانان و افرادی وجود دارند، که حتی کمترین توانایی های مردم این سرزمین را نمیشناسند متاسف میشویم...شاید اگر در همین اینترنت دستتون که صبح تا شب در سایتهای اجتماعی مشغول موضع گیری و سلام و علیک هستید! بجای آن یک کلیک بکن، برای قنات های ایران و طول آنها و تکنولوژی این قنات های نه که روی زمین و با پمپاژ و سیستم های مدرن! بلکه در اعماق زمین و با سیستم طبیعت! و کاریز های این کشور بزرگ، آنوقت از این تفکر خود شرمنده میشدید.
بهرحال این کانال که دو دریای آب شور را بهم متصل میکند و کنترل کامل آن در دست مهندسی ایران است برای آینده ایران گنج بزرگی است. اما چرا فکر میکنید که دریاچه ارومیه فراموش شده؟؟؟
و چرا فکر میکنید نباید برای انجام آن جهادی و مانند دفاع نظامی یا مسئله صلح آمیز هسته یی کشور لجاجت و عمل نکرد؟
و چرا به جوانان و مهندسان داخلی خود اعتماد نمیکنیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
انسانهایی که صدها سال پیش کانال های آب رو کشیدن آدمهایی باغیرت و با اراده بودند.
و مشکل اینکه همون آدما رو دیگه نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح اجرا بشه زمینه ساز جداسازی و تقسیم ایران به چند قسمته
این طرح نباید اجرا بشه
Italy
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح به هیچ وجه قابل اجرا نیست . یک خیال پردازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مردی دریاچه رو پر کن که نمکش تو چشمت نره
این دولت بزرگترین دستاوردش برجام بوده که اونم ملت نتیجه رو مشاهده میکنن پس از رفع تحریم ها!!!
چه برسه به این حرف ها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
لعنت به برجام...
دیدین همه تو نو امریکا فریب داد...
مگه اقا نمیگفت به این شیطان اعتماد نکینین
حالا بگیرین...
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۲۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
امریکا گرگه درمانش مرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
کاشکی بشه این طرحو انجام بدن که انجام دادنش محاله،،،،،،چون سالهاست که مسئولین ما نتونستن رودخانه کارون و بهمنشیر و کرخه رو یه کیلومتر هم لایروبی کنن چه برسه که هزار کیلومتر کانال کشتیرانی ایجاد کنن،،،،،خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ادم وقتی گلاب به روت داره نباید زیاد بخنده حالا خود دانی از من گفتن نخند بدو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
آقا ول کنید اراجیف آمریکا رو به فکر مردم باشید اگه قرار کانال احداث کنید پس بجنبید دیگه.
آمریکا اینو گفت اونو گفت اه.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اراجیف امریکا رو خوب امدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اینجانب هیچ اطلاعی در باره آغاز این پروژه عظیم ندارم
اما چنانچه بنا به اقدام باشد قطعا در سطحی نیست که افراد کم اطلاع بتوانند درباره آن اعلام نظر کنند.
امیدوارم چنانچه خیر و صلاح و منفعت ملت ایران اقتضا میکند که چنین پروژه عظیمی در آن ساخته شود ، همه مسئولان کشور با مطالعات همه جانبه و فراگیر و زمان بندی اصولی و منطقی برای هر فاز ، برنامه ای کامل را تدوین کنند.
پروژه های بزرگ ملی را نباید جناحی نگریست . زنده و جاوید باد ایران عزیز و ملت سرافراز آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
24 هزارتا پروژه نت تمام داریم یارانه مردم را هم نمی توانیم بدهیم پروژه ی خوبی است اما اقتصادی نیست ایران زمانی میتونه یه همچین پروژه ای را اجرا کنه که دومین اقتصاد بزرگ دنیا شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۶:۳۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مگه پاناما دومین اقتصاد بزرک دنیا بود که کانال پاناما را حفر کرد یا مصر که کانال سوئز را حفر کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
قدم های بزرگ هدف های والا
-
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مگه این طرح قابلیت اجرایی دارد که آمریکا هم نگران شود؟
یادگار خیال پردازی های احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
م.ا
۱۲:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
همش نظرات غیر کارشناسی!!! دوستانی که تخصص ندارید لطفا فکر نکنید چون در ذهن شما نمیگنجه پس نشدنیه!!!! یه روز دنیا فکر میکرد وجود تلویزیون غیر ممکنه!!! البته این طرح اونقدر دور از دسترس نیست. همچین طرح هایی در خیلی جاها انجام شده. فقط طول این طرح بیشتره. قرار هم نیست از همه جاش کشتی تایتانیک و ناو هواپیمابر رد شه. رفت و آمد کشتیهای کوچیکتر هم برای تجارت کافیه.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
شما احتمالا توی فیلم گالیور نبودی خیلی اشنایی/ من میدونم نمیشه من ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بازم بگید مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۲۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
امریکا امریکا مرگ به نیرنگ تو غیرت جوانان ما میچکد از ماهواره تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ایران مسواک رو از چین وارد میکنه میخواد اینو بسازه؟ ای زرت.
Germany
رامین
۲۰:۵۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خخخخخخخ همینو بگووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
از شیر مرغ تا جون ادمیزاد تقلبی اش را از چین برامون میارند .
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
یه کم خودتو کنترل کن / معلومه که توی دسشویی هستی_ مسواک زرت
Germany
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
میگم خسته نباشین فقط وقت کردین یه آستینی بالا بزنین برای آزاد راه تهران شمال که 40 سال فقط پول میدیم ولی هیچی نمیبینیم
Australia
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این کار استارت تجزیه کشوره
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
فعلا این رزیم ملعون امریکا داره روی تجزیه کشور ما فکر میکنه اوکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
اگه اينطور بود مي بايستي استانبول هم از تركيه جدا بشه چون اونجا بين شون درياست نه كانال
و كشورهاي كه اين كانالها را زدن بابا در هر استان چندين پل مي زنيم و از طريق زميني هم با هم ارتباط داشته باشيم علم دنيا روز به روز در حال پيشرفته نترسيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
!!!!!!!عجب .
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
توی کفش موندی نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چرته
خیلی احمقانست
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باز که بی ادب شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مرفه های بی درد.
که تنها دغدغتون همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام حالت خوبه یه مقدار سمت راست هم میکندی برسه به افغانستان گناه دارن فقط توضیح ندادی اختلاف سه ،چهار هزارمتری فلات ایران با سطح دریا رو با چی میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
اين قسمت خوب اومدي ولي اكنون با رشد زياد علمي و فناوري و مواد منفجره و مته هاي غول آسا كه تا 5000 متري زير زمين را براي استخراج نفت حفر مي كنند فكر نكنم كار دشواري باشه هرچند اگر از مسير برخي رودخانه ها اين كار انجام بشه خيلي از مشكلات از بين خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
نکنین این کارو شمال هم خشک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اگر خزر 28 متر پايين تر از خليج فارس و درياي عمان باشد تازه وارد خزر خواهد شد و كشورهاي ديگر را نيز بايد همرا ساخت
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
تازه قراره کل ایران سبز شه.
Saudi Arabia
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
واقعا طرح خوبیه . مگه یکی مثل احمدی نژاد پیدا بشه اجرا کنه . وگر نه بقیه جرات کارهای اینچنینی نمی کنند،.
Iran (Islamic Republic of)
ab
۱۲:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دوست عزیز هزینه چنین کاری کمر شکنه! کافیه یه نگاهی به بقیه کانالای حفر شده جهان بندازی که متوجه مطلب بشی!اگه چنین پروژه های قابل اجرا بود خود روسیه طرح ابرسانی به دریاچه قفقاز رو انجام میداد!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
كانا سوئز نشان دهنده موفقيت آميز بودن اين طور طرح هاست با اين كار تمام آسياي ميانه و حتي روسيه تجارتشون را از اين ممر انجام خواهند داد كه كلي واسه ايران سود داره بعد كوير كه كمترين جذبه را داره آباد ميشه و حتي با شيرين سازي اين آب با استفاده از انرژي خورشيدي كه در كوير روزها خورشيدي فت و فراوان است مي توان شاهد كشاورزي و باغات زيادي نيز در آنجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
كانا سوئز نشان دهنده موفقيت آميز بودن اين طور طرح هاست با اين كار تمام آسياي ميانه و حتي روسيه تجارتشون را از اين ممر انجام خواهند داد كه كلي واسه ايران سود داره بعد كوير كه كمترين جذبه را داره آباد ميشه و حتي با شيرين سازي اين آب با استفاده از انرژي خورشيدي كه در كوير روزها خورشيدي فت و فراوان است مي توان شاهد كشاورزي و باغات زيادي نيز در آنجا بود
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
زدی به خال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۰۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
قرصاتو نخورده حرف زدی ؟ زود زود بخور که ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
کشور به دو نیمه بشه هر روز هم شاهد جولان ناوگان کشتی های دشمن در دل خاکمون باشیم که البته یک آبراه بین المللی قابل بستن به روی کشورها نیست خدا می دونه چقدر آسیب زیست محیطی ببینیم مثل این سدها که حق آبه رودها و دریاچه ها را گرفتن و دامن زدن به خوشکسالی مثل هزاران طرح کارشناسی نشده دیگه ،خدا ایران را از حماقت حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
م.ا
۱۲:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
همچین آبراهی در اختیار ایرانه و فقط خود کشور میتونه اجازه عبور و مرور بده. مثل یک آبراه خصوصی میمونه.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
فعلا که تو خلیج فارس با ترس و لرز رد میشن فکر کنید از توی ایران رد بشن کشتیاشون چه بندری برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
همچین چیزی غیر ممکنه با توجه به این که ایران یک فلات هست باید در کویر کانالی به عمق حد اقل 500 متر که در بعضی نواهی بیشتر هم میشه حفر کرد که همسطح دریا بشه. بیشتر شبیه رویا میمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
کاملا مشخصه اصلا نمیدونی چطوری ساخته میشه ريال اصلا نمیدونی از گیت استفاده میشه ، مجبورید نظر بدید . این نظر هم مثل بقیه نظرهاست که میگفتن اکو سیستم خراب میشه ، کدوم اکو سیستم؟ این مسیری که من میبینم همش کویره و شوره زار
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
فعلا تو رویا میبنی بیدار شو داره لولو میاد پخه
Germany
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
جای نگرانی هم هست اول اب شیرین خزر دریا اب شوره جور درنمیاد دوم کشور نصف میشه و خیلی خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
م.ا
۱۲:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
؟؟؟؟؟؟؟؟ آب دریای خزر شیرینه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! آب دریای خزر از آب دریاهای آزاد چندین برابر شورتره ها!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۶:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
آره خیلی خطرناکه مثل کانال سوئز که مصر را 2قسمت کرد و مثل کانال پاناما که کشور پاناما را به 2کشور تبدیل کرد.خصوصیت ما ایرانی ها اینه که تو تمام زمینه ها نظریه پرداز و صاحب نظریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ما داریم به روسیه خدمت می کنیم و فایده ای برای ما دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
کاملا موافقم . نباید اکو سیستم زیبای کشور را به خاطر روسیه از بین ببریم . ضمن آنکه این کانال زمینه ساز حضور و تردد بیگانگان از جمله روسها در ایران میشه
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
تو چرا الان روسیه رو میبینی الان مشکل امریکاست به جان خودم امریکا هیچ غلطی نیتونه بکنه/ نترس بگو رزیم امریکا خره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چرا الکی رویا پردازی میکنید پروژه آزادراه تهران شمال که کلا 32کیلومتره از اوایل دهه 70هنوز که هنوزه درگیرشن بعدا انتظار دارید کانال آبی 1500کیلومتری مثل کانال سوئز احداث کنن تا ریشه این اختلاس هارو از بین نبرن هیچ پیشرفتی در کار نیست حالا خود دانینن میخواین چاپ کنین میخواین چاپ نکنیین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح شاید از نظر اقتصادی خوب باشه ولی عز نظر زیست محیطی فاجعه است
بنظرم قبل شروع از نخبگان زمینه محیط زیست نظر سنجی بشه تا مثل طرح های قبلی مثل سد ارومیه و شاهکارهای دیگه نشه
Iran (Islamic Republic of)
معمار
۱۲:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
آفرین خیلی خوب اشاره کردید به سد ارومیه. بهتره هموطنان عزیز بدونن اون چیزی که روی دریاچه داشتن میساختن و استانهای آذربایجان شرقی و غربی رو به هم متصل میکردن پل نبوده داشتن دریاچه رو پر میکردن و فقط حدود دویست متر وسطو پل زدن.هیچکس در دلایل خشک شدن دریاچه به این پروژه عظیم اشاره نمیکنه.اصلا قابل تصور نیست یعنی اینها چند میلیارد تن سنگ ریختن تا پر بشه!
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۲:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بی خودی با این نظریه های زیستی سنگ اندازی نکنید چرا که چون بحث روان سازی آب در میان است فواید زیستی آن به لحاظ ایجاد بستر های بزرگ و جدید زیستی بسیار بیشتر از ضرر های آن می تواند باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ما ایرانی ها با خودمون هم مشکل داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
تا اونجا که من می دونم سطح آب خزر از سطح دریاهای آزاذ خیلی پایین هست و در صورت اجرا احتمالا با مشکل زیست محیطی روبرو بشیم
Iran (Islamic Republic of)
م.ا
۱۲:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
برای حل این مشکل گیتهایی در مسیر تعبیه میشه. مثل کانالهای کشتیرانی در انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اینهمه ضرر دیدن از طرحهای بدون مطالعه هنوز درس نگرفتن دریاچه ارومیه را داریم از دست میدیم تا 20سال دیگه به گفته دکتر کهرم ایران قابل سکونت نیست حالا میخوان 20سال را جلو بندازن!!!!! بی فکری تا کی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م.ا
۱۲:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
یکی از دلایل خشک شدن و شور شدن دریاچه ارومیه برداشت غیر اصولی از آبهای زیرزمینی اطرافش توسط کشاورزهای همون منطقه بوده. البته دولت با نظارت نکردن یکی از مقصرین اصلیه. چون کشاورز درجریان نیست که داره چه بلایی به سر اطرافش میاره و دولت باید یا با برخورد آموزشی و یا برخورد قهری جلوی این اتفاق رو میگرفت. ولی موضوع اینه که همه تقصیر بخاطر طرح ها نیس. همین الان با وجود اینهمه هشدار همچنان کشاورزها دارن از سفره های آب زیرزمینی اطرافش استفاده میکنن. برای نجات دریاچه ارومیه باید تا چند سال برداشت آب زیرزمینی متوقف بشه و بعدش هم بر نوع محصول کشت شده و نحوه آبیاری اونها نظارت بشه. سیستمهای نوین و کم مصرف آبیاری هم میبایست استفاده بشه. محصولات کشت شده بایست کمترین میزان مصرف آب و بیشترین بازدهی رو داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باید روسیه همکاری گسترده داشته باشه چون بیشترین منفعت را برای روسیه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
روسیه چون سر قضیه اس سیصد خیلی همکاری کرد . پس ما هم باید باهاش همکاری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این کانال اگر بر اصول علمی و محیط زیستی طراحی و اجرا بشه دست اوردهای زیادی برای ایران اسلامی و منافع ملی داره همگی خسته نباشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
باید این پروژه رو با قدرت جلو ببریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
خدایی این آمریکا چقد بدبخته که از کوچکترین عکس العمل ایران میترسه

خاک عالم تو سرت آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
تحریمها یادت رفت داشتی از گشنگی میمردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
نه اينكه الان داريم تو ناز و نعمت ول مي خوريم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
همون تحریمایی که فقط قانونش برداشته شد و عملی نشد دوباره قانونش داره بر می گرده
Saudi Arabia
مهدی
۱۳:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ما که هواپیما نمی خوردیم ک از گشنگی بمیریم خداروشکر هیچکس تو این مملکت از گشنگی نمرده اونایم که بیشتر از تحریم نالیدن ثرتشون از پارو بالا میره ماکه چشم به دست اجنبی نداشتیم خودمون کاشتیمو خوردیمو از گشنگی نمردیم کسایی که دلشون پر میزد برا تکه استخونی از اونطرفو دیگه نمی دونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ایم موضوع و مسله را نباید سیاسی کرد...این موضوع یک مسله زیست محیطیه
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
قراره توی امریکا مسابقه ای گاری سواری بزارن چه خرتو خری بشه این شهر یانکی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
طرح واسه ٤٣سال پيشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
این طرح واسه زمان کوروش و داریوش کبیره و حتی کانال سوئز رو هم داریوش توسط مهندس ایرانی به نام آرتاخه ساخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اتفاقا حالا که آمریکا با این طرح مخالفت کرده باید حتما اجرا کنیم تا حالیش کنیم نخود هر آش خودشو نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
اتوبان تهران شمال رو تکمیل کنید، ایرن رود پیشکش!
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۱۹:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ایولللللل زدی تو خال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
دریاچه ارومیه را نتونستن هنوز نجات بدن . بعد میان طرح های خیالی و اشتباه میدن . کشور میشه دو نیمه
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ما تف تو ابشار/تو بشین جلو/ ما حلقه تو ارباب حلقه ها/ خیلی باهوشی بچه کجایی؟به کوری چشم بعضیها میسازیمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
حالاک پای امریکااومده وسط ونگران شده ببین چجوری باچ سرعتی بسازنش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
بنازم ایران میشه بهشت
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۲:۴۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
چه پوزی از رزیم امریکا میمالیم به خاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
حفر این کانال هرچند از نظر اقتصادی ممکن است مزایائی داشته باشد اما از نظر نظامی و ژئوپوتیک خصوصا اینکه کشور روسیه از زمان تزارها تاکنون همیشه رویای رسیدن به ابهای گرم رو داشته بسیار خطر ناک هست .حال اگر به این موضوع حضور ناوگان کشورهای دشمن ایران بخصوص امریکا و انگلیس و رقابت این کشورها با روسیه رو درخلیخ فارس به آن اضافه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
شرق روسیه به آبهای گرم راه دارد. این آبراه فقط ارزش منطقهی در غرب آسیا و دسترسی بهتر به غرب و اروپاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
انچه که مطرح کردم در مورد ابهای گرم و رویای روسیه در این منطقه .به مدارک و اسناد بسیار مستدل برمیگرده و انچه که شما فرمودید به هیچ عنوان قابل ذکر نیست چون فاصله دریای حذر تا خلیج فارس در استرتژیک ترین خلیج دنیا کجا و شرق دورتا این منطقه کجا
۱۲۳۴